yle.fi


Timo Vuorensola 14.11.2009, 17:44

Ei. Sosiaalisen median käyttäminen ei maksa euroakaan. Jos sitä hoitamaan haluaa erikseen palkata leffatiedottajan tai -markkinoijan, näin voi tehdä, mutta lopputulos ei millään rahalla, ajankäytöllä tai vaivalla tule olemaan sijoituksensa arvoinen. Kysymys on nimenomaan elokuvantekijöiden aktivoitumisesta omien elokuviensa markkinointiin, ja sosiaalisessa mediassa hauskana puolena on se, että siitä odotetaan välittömyyttä, rehellisyyttä ja suoruutta - toisin sanottuna niin, että elokuvantekijä on itse suoraan yhteydessä elokuvansa yleisöön. Ei markkinoinninsuunnittelija, mainostoimisto tai tiedottaja - niille on oma postinsa elokuvatuotannoissa, mutta sosiaalisesta mediasta heidän kannattaa pysyä kaukana. Markkinointi ja tiedotuspuolen väki kun lemuaa väkisinkin juuri siltä itseltään, eikä kukaan halua heitä twittereitään ja facebookejaan syövyttämään.

Vastaa

Muistathan, että olet vastuussa siitä, mitä kirjoitat. IP-osoitteesi tallennetaan.

3 plus 12 =
Ratkaise yllä oleva laskutehtävä ja kirjoita vastauksesi (esim. kysymykseen 1+1 kirjoita 2).
Laskutehtävän tarkoituksena on estää koneellinen roskapostitus. Pahoittelemme lisävaivaa.