yle.fi


Laura 17.11.2009, 18:29

Olen samoilla linjoilla Liisa L:n kanssa: kyllä sosiaalisesta mediastakin koituu kuluja! Timo haluaisi aktivoida elokuvantekijät tekeleittensä markkinointiin, mutta eikö se, että esim. ohjaaja päivittää Twitteriään luo myös kustannuksia? Kyllähän ohjaaltakin siihen menee aikaa ja sosiaalisessa mediassa vietetty aika lienee joka tapauksessa pois esim. uusien leffaprojektien kehittelyltä.

Kuten Liisa L mainitsee suunnittelun ja kordinoinnin: Ei sosiaalinen mediakaan toimi ilman sisältöä. Ja sisällön tuottamiseen mielestäni tarvitaan markkinamiestä tai tiedottajaa. Jos esim. Twitterillä halutaan edistää elokuvan menestystä, pitää varmasti jossain määrin miettiä mitä tiliinsä päivittää - ja tähän menee taas sitä aikaa (joka on rahaa).

Kuten edellisistäkin ilmi käy, sosiaaliseen mediaan kuuluu myös tietty aktiivisuus, kerran viikossa päivittyvä Twitter-tili ei oikein vastaa tarkoitustaan. Jatkuvan netissä hengailun ainakin luulisi olevan pois muusta.

Kuten Timo mainitsee sosiaalisessa mediassa on paljon hauskoja puolia, mutta jos halutaan että "elokuvantekijä on itse suoraan yhteydessä elokuvansa yleisöön", niin kyllä se yleisö sieltä netistäkin pitää jotenkin kaivaa esiin, tai muutoin saamme tapahtumia ja ryhmiä, joissa on nuo em. kolme osallistujaa. Tähän tarkoitukseen mielestäni joku lemuava markkinointiheppu on omiaan, sehän on hänen työtään. Antaa ohjaajan ja tuottajan keskittyä omaansa.

Vastaa

Muistathan, että olet vastuussa siitä, mitä kirjoitat. IP-osoitteesi tallennetaan.

4 plus 0 =
Ratkaise yllä oleva laskutehtävä ja kirjoita vastauksesi (esim. kysymykseen 1+1 kirjoita 2).
Laskutehtävän tarkoituksena on estää koneellinen roskapostitus. Pahoittelemme lisävaivaa.