yle.fi


Eeva K. 03.11.2011, 17:40

Unelma ja yhteisökeskeinen individualismi

Taiteessa näkyvä ajanmukainen uudelleenrakentaminen on yhden sodan representaatio. Se rekonstruktio, joka on urbaanin kaupunkikulttuurin ja suunnittelun sosiaalirealismia, on virtuaalirealismin aiheuttaman muuttoliikkeen ja pakolaisvirtojen tulos. Se vastaa meidän luuseriamme viljapellossa (mm. HS) ja huomioi kaupunkisuunnittelussa sen ihmislähtöisyyden, joka on esimerkiksi seksuaalisen liberalismin premissi. Kokeileva kritiikki (mm. Tuli&Savu) on mahdollistanut melodraaman synnyttämän satiirin, joka on ainoa keino aloittaa diskurssi sukupolvierossa, joka ei kuitenkaan ole sukupuoliero. Työläs diskurssilähtöisyys on mm. assistenttien ja opistoissa koulutettujen työllistymisen mahdollisuus, johon kannattaa myös näyttelijäntyössä nyt keskittyä. Assistentteja ja videokuvaajia on paljon, mutta jos yleisöystävällisestä ohjaamisen mallista voidaan siirtyä suoraan yleisölähtöiseen (täysin interaktiiviseen) opiskeluun, oppimiseen ja työympäristöihin, on Unelman asettama produktioluonnos valmis. Verkostoituminen suorassa lähestymisessä on vapautumista elämäntavasta, joka on mm. kampanja-avusteisella työllistymisellä usein korvattavissa. Esittäytyminen pyrkii esittämiseen. Se mitä on löydetty koskettavan maineen nominoimisessa turvalliseen, ennakoitavaan ja kansainvälisesti menestyneeseen tuotteistamiseen on myynnissä mallikappaleina (esim. 80-luvulla syntyneiden tekemissä tuontimusiikin markkinointiin videoissa), joka edistää mahdollisen elokuvatuotannon onnistumista.

Sitoutumattoman wanhan traagikon osallistuminen keskusteluun esimerkiksi tehokkasta estetiikasta on nähty mm. pukusuunnittelussa ja kuvituksessa. Se näkyy niissä vaikutteissa, jotka on hyvä ottaa huomioon kun keskustelua käydään mm. sukupolvierosta (ks. gender gap). Tämä pätee myös paikallistumiseen, jota kuvauspaikat ovat (mm. Münich-Brussel-Venice-Berlin) Se audiovisuaalinen taltiointi mikä meillä pääomana jo on, muodostaa parlourin satiirin, ammatinvalinnan ja ammatillisen referenssi-opportunismin kanssa. Virtuaalireaaliseen maailmankuvaan tottumisessa on vuosikymmenien rinnakkainen haaste myös tohtoritasolla. Se utopia, jonka kommentoimattoman tekstin konditionaali esittää, on suhteessa mm. utopiaan ranskankielisestä tietoliikenneverkostoitumisesta. Latentisti representoitu biseksuaalisuus on referoitavissa avoimeen sarkasmiin ja hyperbolan kritiikkiin, jota realisoiminen ja realisoituminen tehokkaasti estetiikkaan kauniin traagikon hahmossa on.

Näyttelijävalinnan yhteydessä on hyvä puhua suosituista vaatimuksesta, jota vastavalmistuneet osaavat esittää. Nuori osaaminen näkyy teeskentelemättömyydessä, jota vapautuminen uudelleentehtävässä rekonstruktoinnissa on. Formaatin ylittävä kritiikki aiheuttaa ajanmukaisen keskustelun hahmonrakentamisesta (tyypillisestä tyyppiin) niin kritiikissä kuin laajemmassa kirjallisuustieteen teoreettisessa käsikirjoituksen markkinointiin perustavassa taideopetuksessa, jota mm. opistotason markkinointi on ennen julkaisusopimusta. Näyttelijänvalintaan tämän tulee vaikuttaa silloin kun voidaan havaita, että edellä mainittu erottautuminen ei ole enää kypsymätöntä parodiaa sentimentaalisuudesta, vaan sen lajityypin kriteereitä korostavaa parodia on vain positiivista marxismia. Yllättävää kyllä tietoliikenteen omistava luokka on yksilökeskeisyyden lähtökohdassa jäämässä kulutushysteriaan ellei lainaussuhteiden teeskentelemättömyys ole huomioitavissa aiemmin mainittujen yksityis- ja toimihenkilöiden kunnioituksessa.

Vastaa

Muistathan, että olet vastuussa siitä, mitä kirjoitat. IP-osoitteesi tallennetaan.

3 plus 5 =
Ratkaise yllä oleva laskutehtävä ja kirjoita vastauksesi (esim. kysymykseen 1+1 kirjoita 2).
Laskutehtävän tarkoituksena on estää koneellinen roskapostitus. Pahoittelemme lisävaivaa.