Hienoin muutos ulkomaalaisessa (ja nimenomaan siinä, koska suomalaisessa draamassa tätä kehitystä ei ole näkyvissä) draamassa on se, että varsinainen antagonismi ja paha pahana on katoamassa. Sen sijaan vastavoima on ihminen, jolla on omat ymmärrettävät ja logiikan tasolla hyväksyttävät motiivinsa, sen sijaan että ne olisivat automaattisesti tuomittavia ja selkeästi "vääriä".
Minusta jonkinlainen objektiivinen ymmärrys siitä, miksi ihminen toimii niin kuin toimii, vaikka toimisikin miten väärin tahansa, on tärkeintä, mitä draama voi antaa.
Hienoin muutos ulkomaalaisessa (ja nimenomaan siinä, koska suomalaisessa draamassa tätä kehitystä ei ole näkyvissä) draamassa on se, että varsinainen antagonismi ja paha pahana on katoamassa. Sen sijaan vastavoima on ihminen, jolla on omat ymmärrettävät ja logiikan tasolla hyväksyttävät motiivinsa, sen sijaan että ne olisivat automaattisesti tuomittavia ja selkeästi "vääriä".
Minusta jonkinlainen objektiivinen ymmärrys siitä, miksi ihminen toimii niin kuin toimii, vaikka toimisikin miten väärin tahansa, on tärkeintä, mitä draama voi antaa.