yle.fi


 

 

 
 

 

 
 

Kohderyhmäajattelu

Aiemmin mediatalot halusivat tarjota sisältöjä laajoille yleisöille. Nykyään yhä useampi media haluaa profiloida tuotteitaan eli suunnata sisältöjä tai vaikkapa tv-kanavia esimerkiksi nuorille kaupunkilaisille tai vaikkapa sisustuksesta ja asumisesta kiinnostuneille.

Mediakonsernin sisällä kohderyhmäajattelu tarkoittaa sitä, että konserni tarjoaa esimerkiksi kahta erilaista radiokanavaa toisaalta nuorelle ja toisaalta varttuneemmalle kuulijakunnalle. Tällöin mm. kanavan mainonta voidaan kohdentaa ohjelmien oletetulle vastaanottajaryhmälle.

 
 

Poimintoja  

ylpallo

Julkisuuden tähden

Mediajulkisuus on nykyajan valuuttaa. Julkisuuden myötävaikutuksella tullaan valituksi eduskuntaan, hankitaan mandaatti päätöksille, myyd... Lue lisää