sunnuntaina 27.02.2011

On syönyt jo aikaa sitten.Nyt vasta herännyt epäilemään,onko totta.
Kun mennään johonkin mukaan,unohdetaan helposti kaikki muu ja hurahdetaan.Tätä tilaisuutta käyttää ensimmäisenä hyväkseen kauppias ja mainosmies tai-nainen.Kuluttaja sitten antaa palaa niin kauan kun rahaa riittää,ja senjälkeen alkaa huutaa
hallituksen kyvyttömyyttä hoitaa asioita.Tulee tässä mieleen se Holkerin kehoitus silakoidenvalmistamisesta,jonka tosin valtionvarainministeri Niinistö kymmenen vuotta myöhemmin torppasi vetoamalla kotitalouksiin kulutuksen nimiin,kun kerran puitteet oli hallituksen taholta luotu.EU:n myötä pääministeri Lipposen ansiota oli liittää maataloustuki ruoanhintoihin,mikä vielä lisäsi ostohaluja.Nyt tätä samaa trendiä jatketaan laskemalla ruoan arvonlisäveroa.
Niin tai näin eletään aikaa,jolloin kuva ja sana suorastaan velvoittavat kuluttajan yhtenä miehenä tai naisena ostoksille.Ei voi käydä marketissa,ellei kärryt pullistele tuoretavaroista tai valikoiduista eineksstä luomuleivistä puhumattakaan.
Tässä oma,koettu näkemä,mistä tähän on tultu,eri juttu vain on, miten päästä ympyrästä ulos.Visioita on tarjolla yllin kyllin,kunhan ne vain voitaisiin toteuttaa käytännöllisesti käytännössä.

Vastaa

Tämän kentän sisältöä ei näytetä julkisesti.
Vastaa alla olevaan kysymykseen.
Kysymyksen tarkoitus on varmistaa, että lähetetty kommentti ei ole tietokoneella automaattisesti luotu häiriöviesti.

Muualla Yle.fi:ssä