Mukava, että tykkäät The Borderista. Sarjaa on onneksi luvassa vielä rautaisannos: 13 uusintaa ja sen jälkeen kesällä 11 aiemmin esittämätöntä osaa. Käsittääkseni avauskaudelle ei kuitenkaan ole tämän jälkeen enää esitysoikeuksia. Tarkistan asian.
Mainonnasta:
YLE tekee erittäin kattavaa lehdistötiedotusta, ja koska tarjonta on mielenkiintoista ja monipuolista, lehdet myös kirjoittavat siitä paljon. Näin esim. juuri True Bloodin kolmannen kauden tapauksessa kävi.
Lisäksi kerromme ohjelmista mm. kanavien ohjelmaväleissä, Facebookissa, Ylen You Tubessa - ja verkkosivuillamme. Niinpä tälläkin hetkellä Kakkosen etusivulla on esittely uudesta HBO-sarjasta How To Make It In America, joka alkaa 6.3.
Toki myös kaupallista mainontaa käytetään, kuten taannoin esim. nimenomaan True Bloodin lanseerauksessa. Ne tapaukset pitää kuitenkin harkita tarkkaan, koska YLE toimii lupamaksurahoilla ja niillä on tarkoitus tehdä kyllä ennen kaikkea ohjelmia.
Oma tuntumani on ylipäätään se, ajatus Ylen ohjelmien kehnosta näkyvyydestä on enemmänkin myytti. Voihan asia jonkun kaupallisen jättisatsauksen rinnalla siltä vaikuttaa, mutta tietojen saaminen on nykyään aika paljon myös itsestä kiinni.
Esim. jos olet tosiaan missannut useita mielestäsi hyviä sarjoja, kannattaa poiketa hieman taajempaan Kakkosen ja muiden Ylen kanavien sivuilla ; )
Ylen tehtävä ei muuten ainakaan minun käsittääkseni ole tarkoitus kaapata katsojia mistään, vaan tarjota mieluisaa ja merkityksellistä ohjelmaa mahdollisimman monelle suomalaiselle!
ps. Olen TV2:n verkkotoimittaja ja edelliset ovat paljolti omia ajatuksiani. Koko yhtiön puolesta en voi mainontaan tai etenkään strategiaan liittyvissä asioissa puhua.
lauantaina 26.02.2011
Mukava, että tykkäät The Borderista. Sarjaa on onneksi luvassa vielä rautaisannos: 13 uusintaa ja sen jälkeen kesällä 11 aiemmin esittämätöntä osaa. Käsittääkseni avauskaudelle ei kuitenkaan ole tämän jälkeen enää esitysoikeuksia. Tarkistan asian.
Mainonnasta:
YLE tekee erittäin kattavaa lehdistötiedotusta, ja koska tarjonta on mielenkiintoista ja monipuolista, lehdet myös kirjoittavat siitä paljon. Näin esim. juuri True Bloodin kolmannen kauden tapauksessa kävi.
Lisäksi kerromme ohjelmista mm. kanavien ohjelmaväleissä, Facebookissa, Ylen You Tubessa - ja verkkosivuillamme. Niinpä tälläkin hetkellä Kakkosen etusivulla on esittely uudesta HBO-sarjasta How To Make It In America, joka alkaa 6.3.
Toki myös kaupallista mainontaa käytetään, kuten taannoin esim. nimenomaan True Bloodin lanseerauksessa. Ne tapaukset pitää kuitenkin harkita tarkkaan, koska YLE toimii lupamaksurahoilla ja niillä on tarkoitus tehdä kyllä ennen kaikkea ohjelmia.
Oma tuntumani on ylipäätään se, ajatus Ylen ohjelmien kehnosta näkyvyydestä on enemmänkin myytti. Voihan asia jonkun kaupallisen jättisatsauksen rinnalla siltä vaikuttaa, mutta tietojen saaminen on nykyään aika paljon myös itsestä kiinni.
Esim. jos olet tosiaan missannut useita mielestäsi hyviä sarjoja, kannattaa poiketa hieman taajempaan Kakkosen ja muiden Ylen kanavien sivuilla ; )
Ylen tehtävä ei muuten ainakaan minun käsittääkseni ole tarkoitus kaapata katsojia mistään, vaan tarjota mieluisaa ja merkityksellistä ohjelmaa mahdollisimman monelle suomalaiselle!
ps. Olen TV2:n verkkotoimittaja ja edelliset ovat paljolti omia ajatuksiani. Koko yhtiön puolesta en voi mainontaan tai etenkään strategiaan liittyvissä asioissa puhua.
Miika / TV2
– yletv2