Boikottiin (ei radioasiaa)!

Muista aiheista

Valvojat: Nettitoimitus, Tiedotus

Boikottiin (ei radioasiaa)!

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä 25.9.03 - 1:34

Tämä aihe on siirretty vanhasta foorumista. Aiheeseen voi vastata normaalisti.
--------------------------------------------------------------------------------
  Aloitus: Boikottiin (ei radioasiaa)!
--------------------------------------------------------------------------------
Lähettäjä: z | 27.02.2003 - 20:27 | |
--------------------------------------------------------------------------------
Monet mainokset (esim. tv:ssä) alkavat olla niin vastenmielisiä, että jokinlaisen ei-ostoslistan teko on ajankohtainen. Ylen Ykkösen kuuntelijat voisivat toimia tiennäyttäjinä. Omalla pysyväislistallani on toistaiseksi vain vakuutusyhtiö Pohjola, jonka tv-mainos on todella vastenmielinen. En siis ko. mainoksen takia aio käyttää mitään Pohjolan palveluja. Myös Toyota Corollan jumputusmainos oli paha, mutta onneksi sitä ei ole enää esittetty, joten Toytota sai minulta armahduksen. Myös pahoinpitelyjä näyttävät keräysmainokset (väkivaltaa vastaan muka) ovat harkinnassa listalleni. Kannustankin kaikkia tekemään oman vastaavan listan. Ei sitä tarvitse edes kirjoittaa paperille, jos siihen lisää ehkä noin yhden tuotteen tai yhtiön kuukaudessa. Ne kyllä muistaa ulkoa.  


¤ RE: Boikottiin ei radioasiaa!
--------------------------------------------------------------------------------
Lähettäjä: Kari Vuokare ® | 28.02.2003 - 08:45 | 1 | |
--------------------------------------------------------------------------------
Koffin olut, jossa ne kaksi idioottia ovat autoilemassa... Mainoksen sanoma tuntuu olevan, että olutta juovat vain ääliöt tai oluen juonti tekee ihmisistä ääliöitä.  


¤ RE: Boikottiin ei radioasiaa!
--------------------------------------------------------------------------------
Lähettäjä: Nimetön | 28.02.2003 - 15:16 | 2 | |
--------------------------------------------------------------------------------
Eikös televisiossakin ole se nappi josta sen saa kiinni.  


¤ RE: Boikottiin ei radioasiaa!
--------------------------------------------------------------------------------
Lähettäjä: z | 01.03.2003 - 11:10 | 3 | |
--------------------------------------------------------------------------------
Niin, nappi, joka pimentäisi ja mykistäisi tv:n mainosten ajaksi olisi hieno. Teknisesti varmaan olisi mahdollisista, että joku kolmas taho tarjoaisi palvelun, josta aina mainosten alkaessa lähettäisiin signaali kotitelevisiion, ja tv sulkeutuisi, ja vastaavasti sitten mainiostauon alkaessa avautuisi. Lisäpalveluna myös video lakkaisi nauhoittamasta. Tämä palvelu vaatisi siis mainoskanavaa kohti yhden työntekijän, joka koko ajan silmä tarkkana seuraisi ko. kanavaa, ja toimisi sitten ripeästi mainostauon alkaessa. Lisäksi tarvittaisiin vaadittu tekniikka. Kenties internet-tekniikka voisi auttaa? Helpointa olisi tietysti saada palvelu ko. mainoskanavalta, joka liittäisi ko. signaalin suoraan tv-lähetykseen, mutta eihän se olisi kanavalta järkevää toimintaa? Vai olisiko, jos se saisi siitä maksun. Voisin maksaa ko. palvelusta ainakin 50 e/vuosi.  


¤ RE: Boikottiin ei radioasiaa!
--------------------------------------------------------------------------------
Lähettäjä: nimiErkki ® | 01.03.2003 - 11:46 | 4 | |
--------------------------------------------------------------------------------
Tuo fraasi "TV:ssä on nappi josta sen saa kiinni" on paitsi järkyttävä itsestäänselvyys, myös näennäisindividualistien perusvastaus niille, jotka tuohtuvat joukkoviestimen sisällöistä. Paitsi, ettei se todellakaan ole ratkaisu 10 sekunnin mainokseen, hokema kiistää myös ohjelmien yleiset vaikutukset sekä antaa ymmärtää, että valinnanvara olisi rajaton. Siis: jos väkivaltaa ihannoiva viihde saa naapurin natsijunkkarin kajauttamaan kaljunsa naamaani, mitä se minua hyödyttää oma TV:n virtakytkimen näpelöintini? Toisekseen, jos miltään kanavalta en näe/kuule kaipaamaani "leppoisaa päivän avausta aikuiseen makuun" vaan ajankohtaisvelliä (terveisiä Kasper, Jesper ja Jousimies!) niin "nappi, josta sen saa kiinni" onkin jo käytössä, joten sen painaminen yleensä AVAA ko. laitteen! Z:n idea boikotista on hieno. Loka-Laitinen kirjoitti taannoin Iltalehdessä, että hänen nähdäkseen tuotteessa, jota pitää mainostaa on jotain vikaa jo alunperin, hyvä tuote myy itse itsensä. Minulla on vähän sama käytäntö, sen takia en juurikaan voi alkaa boikotoida mitään, koska teen sitä jo nyt. Whatever it is, i´m against it! (Groucho Marx)  


¤ RE: Boikottiin ei radioasiaa!
--------------------------------------------------------------------------------
Lähettäjä: Kasperi ® | 01.03.2003 - 12:38 | 5 | |
--------------------------------------------------------------------------------
Oikein! Ohjenuoranani olenkin aina pitänyt isäni opettamaa tervehenkistä yleisohjetta "Asiaa en tunne, mutta vastustan!" Eihän kaikkea tietysti voi eikä kannata vastustaa, mutta reaktionomainen kielteisyys auttaa näkemään asioita kriittisesti. Ennen inhosin mainoksia, juuri siksi, että ne hyökkäsivät silmille kesken ohjelman. Ne loukkasivat itsenäisyyttäni. Sittemmin opin näkemään niissä hyviä puolia, ja edelleenkin hyvin tehty, hauska mainos voi olla suoranainen taide-elämys, kuin minielokuva. Nyttemmin en mainoksia ole enää katsellutkaan. Neloskanavan paras puoli on, että mainoskatkot ovat ennakoitavissa ja helposti vältettävissä. Jos pysyn tv:n ääressä suljen aivoni siksi aikaa; tv:tä katsellessahan ne muutenkin käyvät tyhjäkäynnillä.  


¤ RE: Boikottiin ei radioasiaa!
--------------------------------------------------------------------------------
Lähettäjä: nimiErkki ® | 01.03.2003 - 12:52 | 6 | |
--------------------------------------------------------------------------------
Ahaa! Onko aivoissakin nappi, josta sen saa kiinni? Onko tämä nyt se kohistu G-piste?  


¤ RE: Boikottiin ei radioasiaa!
--------------------------------------------------------------------------------
Lähettäjä: videonauhoitusta | 01.03.2003 - 13:41 | 7 | |
--------------------------------------------------------------------------------
"nimiErkki R":lle, G-pisteen löydät keski- tai etusormellasi kokeilemalla, mutta tarvitset avuksesi suostuvaisen naisen. Mainokset saa helposti minimoitua ottamalla mainoskanavat nauhalle ja katsomalla ne pikakelauksella myöhemmin.  


¤ RE: Boikottiin ei radioasiaa!
--------------------------------------------------------------------------------
Lähettäjä: Nimetön | 01.03.2003 - 15:13 | 8 | |
--------------------------------------------------------------------------------
Eiköhän nimimerkki tiedemiehen vastaus olisi, että jumala on luonut mainokset.  


¤ RE: Boikottiin ei radioasiaa!
--------------------------------------------------------------------------------
Lähettäjä: timo | 01.03.2003 - 23:28 | 9 | |
--------------------------------------------------------------------------------
Firmat lienevät aika syyntakeettomia siitä millaisia mainoksia toimistot niille tekevät. Niiden määrästä ne kyllä ovat päättäneet. Boikotoidaan siis kaikkea jota mainostetaan paljon. Pitääkö muuten paikkansa että hammastahnan hinnasta on 95% mainoskuluja? Oma taiteenlajinsa mainos tietysti on, tuhannen vuoden päästä voivat arvostaa sitä aikakautemme suurimpana saavutuksena.  


¤ RE: Boikottiin ei radioasiaa!
--------------------------------------------------------------------------------
Lähettäjä: Brian Pallomeri ® | 03.03.2003 - 01:07 | 10 | |
--------------------------------------------------------------------------------
Nykyään ovat mainokset kiinnostavampia kuin ne varttituntien tuubat, joita ne jaksottavat. Pakkaavat vaan menemään nekin samaan puistuvaan hauskuutusmuottiin. Omaperäisyys on hautautuva luonnonvara, se pitää kaivaa esiin silloin tällöin. Loka oli muuten väärässä, ei hyväkään tavara myy itse itseään niin paljon, että sen tekeminen kannattaisi. Mutta se mistä olin kirjoittamassa on, että onhan niitä TV-kortteja tietokoneisiin. Kumma, jos ei joku älypää ole jo koodaannut popupkilleriä, joka sammuttaa näkymän mainosten ajaksi. Nehän olisi varsin helppo tunnistaakin muusta ohjelmasta.  


¤ RE: Boikottiin ei radioasiaa!
--------------------------------------------------------------------------------
Lähettäjä: Nimetön | 03.03.2003 - 02:39 | 11 | |
--------------------------------------------------------------------------------
Muutama kuukausi sitten Hesarissa oli juttu, jonka mukaan Amerikassa olisi valmius panna videonauhureihin mainosten karsija, mutta liike-elämä lyö hanttiin.  


¤ RE: Boikottiin ei radioasiaa!
--------------------------------------------------------------------------------
Lähettäjä: Antti Ylitalo | 04.03.2003 - 10:10 | 12 | |
--------------------------------------------------------------------------------
Kolmosella ja nelosella tulee harvoin kiinnostavaa ohjelmaa, huomaan seuraavani enimmäkseen ykköstä ja kakkosta, joissa mainoksia ei onneksi ole. Informaatiotulva on nykyään niin valtaisa, että ihmisen on suojauduttava siltä. Ikävä kyllä mainoksilla on myös piilovaikutuksia: jos ei muunlaisia, niin ainakin ne herättävät kasvavaa ärtymystä. :  

** Tämä aihe on siirretty vanhasta foorumista. Aiheeseen voi vastata normaalisti. **
Vieras
 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron