Valvojat: Nettitoimitus, Tiedotus
ite vierailija reiska kirjoitti:Ja paljonkohan, niinsanottu "Rakas Naapurimme" onkaan oikeasti ESIM: SUOMELLE VELKAA VELKAA :evil: Ja kerran vielä VELKAA :evil:
Mortimer kirjoitti:On itsestään selvää, että Venäjän federaatio on Neuvostoliiton perillinen ja velvollinen vastaamaan sen veloista Suomelle.
k-meleon kirjoitti:Iikka, osa tuosta Suomen "viennistä" Venäjälle ei ole muuta kuin Suomen kautta Pietarin ökyrikkaille kuljetettavia saksalaisia loistoautoja.
Iikka kirjoitti:Loistoesimerkkinä siitä on edelleen tuo BBH:n Baltika-panimo, joka muutamassa vuodessa kasvoi 15 kertaa isommaksi kuin sen aiempi emoyhtiö Hartwall.
Iikka kirjoitti:ite vierailija reiska kirjoitti:Ja paljonkohan, niinsanottu "Rakas Naapurimme" onkaan oikeasti ESIM: SUOMELLE VELKAA VELKAA Ja kerran vielä VELKAA
Sovitaan sitten niin, että kyse onkin "rikkaasta" eikä rakkaasta naapurista.
Tuo toinen velka, johon viitasit, onkin enemmän NL:n velkaa eikä niinkään Venäjän Federaation. Siis, henkilökohtaisen käsitykseni mukaan. Stalin, itse pääpiru, oli muuten gruusialainen (georgialainen) kuten Lavrenti Berijakin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lavrenti_Berija
Päivän kysymys: Onko nykyisellä Georgialla enää jotain moraalista velkaa meille suomalaisille?
Mortimer kirjoitti:Vähän minua ihmetyttää tuo Iikan hurahtaminen Neuvostoliiton/Venäjän ihanuuteen. Kuulostaa ihan Agit Propilta, vain setä Lenin on muuttunut setä Putiniksi. :)
Iikka kirjoitti:Mortimer kirjoitti:Vähän minua ihmetyttää tuo Iikan hurahtaminen Neuvostoliiton/Venäjän ihanuuteen. Kuulostaa ihan Agit Propilta, vain setä Lenin on muuttunut setä Putiniksi.
No, eiköhän tuo ole aivan liian mustavalkoinen lähestymistapa?
Itänaapuri on minulle tullut tutuksi työn ja venäjänkielen kautta eikä maa ole lähes niin pelottava kuin lehtiotsikoistamme voisi luulla. Minusta tuo Ville Haapasalo edustaa samanlaista lähestymistapaa kuin mitä minulla on. Ei pidä olla sinisilmäisiä suhteessa itään muttei vellihousujakaan. Suosittelen jokaiselle suomalaiselle uudelleen tutustumista itään.
Venäjä on Fortumille etu.
"Uudet öljysatamat kasvattavat öljyliikennettä Suomenlahdella hurjasti. Joitakin vuosia sitten Suomenlahdella liikkui vuosittain 10 miljoonaa tonnia öljyä. Muutaman vuoden kuluttua kuljetusmäärä on jo toista sataa miljoonaa tonnia", Lilius sanoo.
Fortum on niitä harvoja yhtiöitä maailmassa, joilla on jäävahvistettuja, kaksoisrunkoisia tankkereita. Merkittävä osa jo toimivan Primorskin sataman öljystä kulkee Fortumin aluksilla.
Venäjän nopeasti kasvava öljyvienti helpottaa myös Fortumin Sköldvikin-jalostamon toimintaa.
"Pohjanmeren öljyä käyttäessään jalostamo joutuu maksamaan merkittävät rahtikustannukset. Venäläinen öljy tuo logistiikkaetua ja parantaa kannattavuutta. Pitää olla iloinen siitä, että vaikka meille ei ole suotu öljyä, niin kerrankin maamme sijainnista on jotain hyötyä", Lilius toteaa.
(Talouselämä 15.3.2004, lihavoinnit nimiErkin)
Ei, ei, vaan autot ovat Porscheja (Uudenkaupungin tehtailta) sekä esim. linja-autoja ja Sisu-kuorma-autoja. Kaikkien moottoriajoneuvojen yhteinen osuus Venäjän-viennistämme on alle 8 prosenttia. (Suomi vie autoja Saksaankin, noin kolmanneksen siitä mitä Venäjälle viedään!)Iikka kirjoitti:k-meleon kirjoitti:Iikka, osa tuosta Suomen "viennistä" Venäjälle ei ole muuta kuin Suomen kautta Pietarin ökyrikkaille kuljetettavia saksalaisia loistoautoja.
Näin varmaan onkin - -
nimiErkki kirjoitti:Ei, ei, vaan autot ovat Porscheja (Uudenkaupungin tehtailta)
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa