Äänestä typerin ooppera-aaria kautta aikojen

Musiikista ja Radio 1:n musiikkiohjelmista

Valvojat: Nettitoimitus, Tiedotus

Re: Äänestä typerin ooppera-aaria kautta aikojen

ViestiKirjoittaja ite vierailija reiska päivämäärä 20.4.10 - 19:00

"La donna e mobile" Giuseppe Verdin oopperasta Rigoletto.
http://www.youtube.com/watch?v=xPZZ_luk3ak

Kyllä ei jaksa kuunnella
ite vierailija reiska
 
Viestit: 4272
Liittynyt: 12.3.04 - 10:16

Re: Äänestä typerin ooppera-aaria kautta aikojen

ViestiKirjoittaja humalainen päivämäärä 26.4.10 - 19:35

VeHy kirjoitti:
humalainen kirjoitti:Piloillaan hän kuitenkin saattoi nimittää itseään ritari sianhännäksi, korkeimman paavillisen arvonimen mukaan, jonka vain lasso oli saanut ennen häntä ja nuori wolgang uroteostaan pannaan julistamisen sijasta, paavin hukuttaessa 14-vuotiaan wolferlin, kuten häntä kotipiirissä usein kutsuttiin, ylistyksiksiin Roomassa muistiin kirjoittamansa allegrin kuuluisan misereren vain yhden ainoan kuuntelukerran perusteella sikstuksen kappelissa?ulkomuistista, vaikka sen kopioiminen oli ankarasti kielletty paavin nimenomaisesta määräyksestä, mutta ojensikin mozartille kultaisen kannuksen veljeskunnan kultaisen ristin kannuksineen.

Anteeksi nyt mutta en saa oikein selvää johtoajatuksesta. Siis kuka, missä, milloin, miksi ja miten?


Wolgang Amadé Mozart, tai ritari von Mozart, Il Cavaliere Mozart, tultuaan hyväksytyksi kultaisen kannuksen järjestön jäseneksi joka hyväksyttiin myös Bolognan akateemisen filharmonisen seuran jäseneksi suoritettuaan hyväksytysti seuran jäsenyyteen vaadittavan pääsykokeen raadin valvonnan alaisena puolessa tunnissa säveltämällään antifonilla stile osservaton, renessanssin kirkkomusiikin tyylin mukaisesti padre martinin suorittaman muutaman oikaisuehdotuksen jälkeen säveltäjän teokseen, jonka ankaran tyyliin säveltämät kirkkomusiikkiteokset ovat vähemmän kiinnostavia kuin esim. tuon ajan oopperat ja konserttiaariat joissa nuori säveltäjä oli omimmassa elementissään.

Maalliset arvonimet ja tittelit eivät muutoin häntä suuremmasti kiinnostaneet hengen aateluuden rinnalla eikä hän tuntenut niitä kohtaan minkäänlaista kunnioitusta vaan saattoi ennen jo ranskan vallankumousta tehdä niistä pilaa myös itseään parodioimalla kunnioituksestaan taidettaan kohtaan joka oli hänelle ainoa todella tärkeä asia, koska kuten me schopenhaueria lukeneet hyvin tiedämme, neron todellinen vakavuus ei sisälly persoonalliseen hyvään kuten ei mikään tarkoituksenmukainen mielivaltainen ponnistus riitä luomaan todellista vakavuutta jolloin se tähtäisi vain persoonallisiin tarkoitusperiin, vaan se pysyy aina siinä mihin luonto on sen juurruttanut, joka nerolla ´kuuluu yksilön oman itsensä ulkopuoliseen teoreettiseen ja objektiiviseen johon hänen todellinen vakavuutensa älyn painopisteen vetää hänen huolehtiessa tällöin huonosti omasta parhaastaan kun taas me normaalit joille on suotu tahtoa enemmän kuin älyä kykenemme edistämään vain omiemme ja läheistemmne hyvää jolle kuuluu meidän todellinen vakavuutemme joka on täyttä totta josta kaikki riippuu. kun Nerolle taiteen tekeminen on täyttä totta olle hän uhraa persoonallisen hyvänsä voimatta mitään muuta älyn seuratessa omia tarkoitusperiäämn sen ja tahdon välisen siteen katkettua epänormaalisti kehittyneen älyn energisyydellä kun muille taiteileminen on väline maallisen onnen ja mammonan tavoittelemiseen.
humalainen
 
Viestit: 914
Liittynyt: 17.12.06 - 22:57

Re: Äänestä typerin ooppera-aaria kautta aikojen

ViestiKirjoittaja Vieraampi päivämäärä 28.4.10 - 19:44

humalainen kirjoitti: Mozart, tultuaan hyväksytyksi kultaisen kannuksen järjestön jäseneksi joka hyväksyttiin myös Bolognan akateemisen filharmonisen seuran jäseneksi suoritettuaan hyväksytysti seuran jäsenyyteen vaadittavan pääsykokeen raadin valvonnan alaisena puolessa tunnissa säveltämällään antifonilla stile osservaton


Siis Mozart tuli hyväksytyksi kultaisen kannuksen järjestöön. Tämä kultaisen kannuksen järjestö sitten sävelsi puolessa tunnissa stile osservaton ja sillä suorituksella kultaisen kannuksen järjestö hyväksyttiin Bolognan akateemisen filharmonisen seuran jäseneksi.

Mozart meni siis jäseneksi yhteen järjestöön ja tämä järjestö jäseneksi toiseen järjestöön. Sitäkö hra Humalainen aikoi sekavalla ja ylipitkällä virkkeellään kertoa? Tuohon ainakin nuo joka-sanat viittaavat. Loppuosaa virkkeestään en edes vaivaudu tulkitsemaan.

Jospa hra Humalainen opettelisi käyttämään lyhyempiä virkkeitä, kun ei pitkien virkkeiden rakentaminen näytä onnistuvan. Tuollaisella sekavuudella, mitä hän edelleenkin näyttää harrastavan, hän vain tekee itsensä naurettavaksi ja suomen kieltä osaamattomaksi sekoilijaksi.
Vieraampi
 
Viestit: 1841
Liittynyt: 12.3.04 - 9:29

Re: Äänestä typerin ooppera-aaria kautta aikojen

ViestiKirjoittaja humalainen päivämäärä 4.5.10 - 18:27

Vieraampi kirjoitti:
humalainen kirjoitti: Mozart, tultuaan hyväksytyksi kultaisen kannuksen järjestön jäseneksi joka hyväksyttiin myös Bolognan akateemisen filharmonisen seuran jäseneksi suoritettuaan hyväksytysti seuran jäsenyyteen vaadittavan pääsykokeen raadin valvonnan alaisena puolessa tunnissa säveltämällään antifonilla stile osservaton


Siis Mozart tuli hyväksytyksi kultaisen kannuksen järjestöön. Tämä kultaisen kannuksen järjestö sitten sävelsi puolessa tunnissa stile osservaton ja sillä suorituksella kultaisen kannuksen järjestö hyväksyttiin Bolognan akateemisen filharmonisen seuran jäseneksi.

Mozart meni siis jäseneksi yhteen järjestöön ja tämä järjestö jäseneksi toiseen järjestöön. Sitäkö hra Humalainen aikoi sekavalla ja ylipitkällä virkkeellään kertoa? Tuohon ainakin nuo joka-sanat viittaavat. Loppuosaa virkkeestään en edes vaivaudu tulkitsemaan.

Jospa hra Humalainen opettelisi käyttämään lyhyempiä virkkeitä, kun ei pitkien virkkeiden rakentaminen näytä onnistuvan. Tuollaisella sekavuudella, mitä hän edelleenkin näyttää harrastavan, hän vain tekee itsensä naurettavaksi ja suomen kieltä osaamattomaksi sekoilijaksi.


Kuinka saatoin epähuomiossa kirjoittaakaan mitään näin epäloogista ja siitä pahoitteluni. Kysymys oli tietenkin Mozartista, joka hyväksyttiin kysymyksessä oleviin ja joinikin muihinkin tässä mainitsemattomiin järjestöihin jo hyvin nuorella iällä, 14-vuotiaana kun alaikärajana oli 20 vuotta. Mutta sehän ei nyt ole lopulta miitenkään oleellista mikäli ei satu pitämään historiallisia kuriositeetteja erityisemmässäö arvossa säveltäjien aikaansaamiin teoreettisiin saavutuksiin mähden jotlka määrittelevät taiteen tuotteiden ja niiden teijän todellisen arvon ja merkityksen joka on luonteeltaan metyafyysinen ilmiön sisin ja varsinainen syvin olemus. Olemus sinänsä, jota itseään musiikki reperesentoi tahdon välittömän ilmauksena. ja uskon mozartin säveltäneen toisinaan hyvin nuorella iälläkin requimin torsoa jota hallitsee vcäsynyt rutiini kuten titustakin, elinvoimaisempaa ja tuoreempaa musiikkia.
humalainen
 
Viestit: 914
Liittynyt: 17.12.06 - 22:57

Edellinen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron