Valvojat: Nettitoimitus, Tiedotus
punoja kirjoitti:Luulenpa että mikäli on kyseessä esim. Sibeliuksen sinfonioiden kokonaislevytys, mikä tahansa levy-yhtiö kiinnostuu, olipa orkesteri mikä tahansa. Mutta jos taas tarjotaan vaikkapa Leiviskän orkesterikappaleita tai Lingon konserttoja, voi olla vaikea päästä sopimukseen... No ei tästä tämän enempää, viisaammat voivat vastata "oikeasti".
punoja kirjoitti:Tässäkin kyllä voidaan todeta, että monet nykysäveltäjämme ovat saaneet konserttojaan levylle yhä enenevässä määrin, esim. Heiniö, Heininen, Aho... Mutta valitettavasti on niin, että monet varhaisemmat tekijämme ovat jääneet harmillisesti katveeseen. Mutta minua aina vaan tuo Sibban mollaaminen jotenkin ihmetyttää - olen kokenut monet elämäni suurimmista musiikkielämyksistä hänen musiikkinsa ja partituuriensa välityksellä, mutta toki monien muidenkin.
moxu kirjoitti:Levytysprojekti syntyy siten, että artistin ja levytuottajan välille syntyy yhteisymmärrys levyn kaupallisesta menestyksestä ja siten tarpeellisuudesta. Sittenkin on vielä aikamonta tuotantovaihetta ennen lätyn ilmestymistä kauppoihin.
Muitakin tapoja saattaa olla, mutta nykyään yhä vähemmän, koska audiosisällön kopioiminen on niin helppoa, että entistä harvemmat viitsivät lähteä työstämään taloudellisesti epävarmaa hanketta.
moxu kirjoitti:Ei siihen niin isoja budjetteja tarvita. Hommaat vain dat-nauhat ja varaat Kirjasto10:n studion muutamaksi tunniksi. Ja jos et itse ole tarpeeksi hyvä soittaja, pyydät tietysti myös sellaisen mukaan.
Mutta näin syntyvä "levy"on sitten tosiaan vain omaan käyttöön luotu, eikä siten varsinaisesti edes omakustanne.
humalainen kirjoitti:moxu kirjoitti:Ei siihen niin isoja budjetteja tarvita. Hommaat vain dat-nauhat ja varaat Kirjasto10:n studion muutamaksi tunniksi. Ja jos et itse ole tarpeeksi hyvä soittaja, pyydät tietysti myös sellaisen mukaan.
Mutta näin syntyvä "levy"on sitten tosiaan vain omaan käyttöön luotu, eikä siten varsinaisesti edes omakustanne.
ahti karjalaisen pasuunakonsertto laveasti laulavine diatonisine teemoineen harmonian edetessä kolimisointuina johon säveltäjä lisää mielellään sekstin, ääri-osien ollessa rondomuotoisia minkään niistä eksymättä kovin kauas omasta tonaliteetistaan ja siis varsin perinteistä tonaaliasta konserttomusiikkia tältä sibelöiusakatemian pasuunansoioton opettajalta joka oli helsingin kaupungin orkesterin ykköspasunisti.
sinfoniat keskeisimpiä romanttiseen tyyliin sävellettyjä sinfonioita joista sotamuistoja laukauksineen sisältävän ykkösen romanttista juonnetta klassisessa muodonkäsittelyssään peittää pyrkimys polyfoniaan finaalin yhdistäessä edellisten osien teemat käsitellen niitä yhtaikaa tilintekona tavallaan.
punoja kirjoitti:humalainen kirjoitti:moxu kirjoitti:Ei siihen niin isoja budjetteja tarvita. Hommaat vain dat-nauhat ja varaat Kirjasto10:n studion muutamaksi tunniksi. Ja jos et itse ole tarpeeksi hyvä soittaja, pyydät tietysti myös sellaisen mukaan.
Mutta näin syntyvä "levy"on sitten tosiaan vain omaan käyttöön luotu, eikä siten varsinaisesti edes omakustanne.
ahti karjalaisen pasuunakonsertto laveasti laulavine diatonisine teemoineen harmonian edetessä kolimisointuina johon säveltäjä lisää mielellään sekstin, ääri-osien ollessa rondomuotoisia minkään niistä eksymättä kovin kauas omasta tonaliteetistaan ja siis varsin perinteistä tonaaliasta konserttomusiikkia tältä sibelöiusakatemian pasuunansoioton opettajalta joka oli helsingin kaupungin orkesterin ykköspasunisti.
sinfoniat keskeisimpiä romanttiseen tyyliin sävellettyjä sinfonioita joista sotamuistoja laukauksineen sisältävän ykkösen romanttista juonnetta klassisessa muodonkäsittelyssään peittää pyrkimys polyfoniaan finaalin yhdistäessä edellisten osien teemat käsitellen niitä yhtaikaa tilintekona tavallaan.
Oletko siis kuullut nämä kappaleet - vai onko kaikki pelkkää sanahelinää ja kuvittelua? Suomessakin on kirjoitettu lukematon määrä turhia nuotteja ja tyhjänpäiväisiä sävelkulkuja, joista kukaan ei oikeasti ole kiinnostunut.
humalainen kirjoitti:punoja kirjoitti:humalainen kirjoitti:moxu kirjoitti:Ei siihen niin isoja budjetteja tarvita. Hommaat vain dat-nauhat ja varaat Kirjasto10:n studion muutamaksi tunniksi. Ja jos et itse ole tarpeeksi hyvä soittaja, pyydät tietysti myös sellaisen mukaan.
Mutta näin syntyvä "levy"on sitten tosiaan vain omaan käyttöön luotu, eikä siten varsinaisesti edes omakustanne.
ahti karjalaisen pasuunakonsertto laveasti laulavine diatonisine teemoineen harmonian edetessä kolimisointuina johon säveltäjä lisää mielellään sekstin, ääri-osien ollessa rondomuotoisia minkään niistä eksymättä kovin kauas omasta tonaliteetistaan ja siis varsin perinteistä tonaaliasta konserttomusiikkia tältä sibelöiusakatemian pasuunansoioton opettajalta joka oli helsingin kaupungin orkesterin ykköspasunisti.
sinfoniat keskeisimpiä romanttiseen tyyliin sävellettyjä sinfonioita joista sotamuistoja laukauksineen sisältävän ykkösen romanttista juonnetta klassisessa muodonkäsittelyssään peittää pyrkimys polyfoniaan finaalin yhdistäessä edellisten osien teemat käsitellen niitä yhtaikaa tilintekona tavallaan.
Oletko siis kuullut nämä kappaleet - vai onko kaikki pelkkää sanahelinää ja kuvittelua? Suomessakin on kirjoitettu lukematon määrä turhia nuotteja ja tyhjänpäiväisiä sävelkulkuja, joista kukaan ei oikeasti ole kiinnostunut.
sibelius on pudonnut roolistaan suomen merkittävimpänä säveltäjänä omassa tietoisuudessani vaikka jo peterson berger ja kumpp, hänet kriitikeissään aikanaan usein teilasikin mikä ei estänyt hänen omaa musiikkiaan suuremman maineensa syntymistä joka toki oli täysin suhteeton näin konservatiiviseen musiikkiin nähden.
schubertin taiteen kaukaisina perillisinä ja jälkeläisinä vähäisimpinäkin popidetyt säveltäjät sivorit ja siukoset isacssonit ja karvoset onnistuivat sibeliusta paremmin välittämään ja toistamaantraagisen elämäntunteen synnyttämän elämyksen romantiikkan lapsina joilla oli spontaani suhde musiikkiin siban etsiessä omaa itseyttään lakkaamatta löytämättä todellista reaalista sisuntään ehkä koskaan. vai kuinka hänen musiikkiinsa puhuttelee teitähienoa väitellä tohtoriksi ja kirjoittaa ennenkuulematonta musiikkiestetiikkaa ja esseitä.
punoja kirjoitti:humalainen kirjoitti:punoja kirjoitti:humalainen kirjoitti:moxu kirjoitti:Ei siihen niin isoja budjetteja tarvita. Hommaat vain dat-nauhat ja varaat Kirjasto10:n studion muutamaksi tunniksi. Ja jos et itse ole tarpeeksi hyvä soittaja, pyydät tietysti myös sellaisen mukaan.
Mutta näin syntyvä "levy"on sitten tosiaan vain omaan käyttöön luotu, eikä siten varsinaisesti edes omakustanne.
ahti karjalaisen pasuunakonsertto laveasti laulavine diatonisine teemoineen harmonian edetessä kolimisointuina johon säveltäjä lisää mielellään sekstin, ääri-osien ollessa rondomuotoisia minkään niistä eksymättä kovin kauas omasta tonaliteetistaan ja siis varsin perinteistä tonaaliasta konserttomusiikkia tältä sibelöiusakatemian pasuunansoioton opettajalta joka oli helsingin kaupungin orkesterin ykköspasunisti.
sinfoniat keskeisimpiä romanttiseen tyyliin sävellettyjä sinfonioita joista sotamuistoja laukauksineen sisältävän ykkösen romanttista juonnetta klassisessa muodonkäsittelyssään peittää pyrkimys polyfoniaan finaalin yhdistäessä edellisten osien teemat käsitellen niitä yhtaikaa tilintekona tavallaan.
Oletko siis kuullut nämä kappaleet - vai onko kaikki pelkkää sanahelinää ja kuvittelua? Suomessakin on kirjoitettu lukematon määrä turhia nuotteja ja tyhjänpäiväisiä sävelkulkuja, joista kukaan ei oikeasti ole kiinnostunut.
sibelius on pudonnut roolistaan suomen merkittävimpänä säveltäjänä omassa tietoisuudessani vaikka jo peterson berger ja kumpp, hänet kriitikeissään aikanaan usein teilasikin mikä ei estänyt hänen omaa musiikkiaan suuremman maineensa syntymistä joka toki oli täysin suhteeton näin konservatiiviseen musiikkiin nähden.
schubertin taiteen kaukaisina perillisinä ja jälkeläisinä vähäisimpinäkin popidetyt säveltäjät sivorit ja siukoset isacssonit ja karvoset onnistuivat sibeliusta paremmin välittämään ja toistamaantraagisen elämäntunteen synnyttämän elämyksen romantiikkan lapsina joilla oli spontaani suhde musiikkiin siban etsiessä omaa itseyttään lakkaamatta löytämättä todellista reaalista sisuntään ehkä koskaan. vai kuinka hänen musiikkiinsa puhuttelee teitähienoa väitellä tohtoriksi ja kirjoittaa ennenkuulematonta musiikkiestetiikkaa ja esseitä.
Ei Sibeliuksen musiikki ole konservatiivista - millä perusteella olisi? Miten voit väittää, että jotkut Sivorit, Karvoset, Siukoset tai kumppanit onnistuivat Sibeliusta paremmin... Kuka oikeasti tuntee heidän musiikkiaan ja olisi siitä kiinnostunut. Jotenkin heidän tuotantonsa vain tuppaa unohtumaan historian hämärään, kuten niin monen omana aikanaan kehutun "mestarin".
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa