VeHy kirjoitti:Käyttäisit tilannetta hyväksesi ja menisit kuuntelemaan Matteus-passiota tai muusikkojen Japanin hyväksi järjestämää konserttia.
voisin mennäkin jos ohjelmisto olisi rakennettu "itsenäisen ja vapaan sibbasta riippumattoman suomen säveltaiteen historiallisten säveltäjien puolueen" manifestin julkilausumaa kunnioittaen, yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta sekä kaveria ei jätetä.
kuuntelen kyllä omissa oloissani ihan tarpaeeksi tuukkasen jousiorkesteriminiatyyrejä, scherzino ja meditaatio, karkelo jne.melartinia kuten nyttemmin pitkästä aikaa oopperaa aino, jolle sydämeni suli ja lyyrisiä sarjoja pianomusiikkia, kvartettoja, näyttämömusiikkia sinfonioita, viimeksi abstaktin ohjelmallista kakkosta jonka toisesta osasta kritiikki aikanaan kirjoitti sen olevan kauneinta mitä uudemmassa musiikissa saa kuulla tsaikovskin 4. sinfoniaan assosioituvine taisteluteemaksi luonnehdittuine johtomotiiveineen, joka ei vaikuta yhtä päälleliimatulta avoimien kvinttien kromaattisessa rinnakkaisliikkeessä vaskien bassorekisterissä liikkuvine aiheineen kuin esikuvansa sekä ahti sonnisen ilmeikästä ja oikullisen kekseliästä pianomusiikkia jonka hän sävelsi 3 viikossa 1970 lukuunottamatta suurkaupunkin sarjaa joka syntyi jo 1954 ja on teknisesti vaativin karakteristisesti luonnehtivin nimin yksin kadulla, mister business lady plastic ja teräs. muut ovat mm. musta pippuri ja valkopippuri, ja kolisarja ym. krohnin sinfoniassakin on sydämen autuaaksi televän kauniit tuokionsa joita sibeliuksesta ei löydy yhtä hurmiollisen romanttisen pehmeästi lipuvien glissandojen kattauksena.