Valvojat: Nettitoimitus, Tiedotus
humalainen kirjoitti:... Mozart sävelsi fuugan puolikkaansa ja neljänneksensä vain vaimonsa Constanzen mieliksi joka himoitsi kontrapunktista satsia kuin raskaana oleva nainen jotain tiettyä ruokaa.
humalainen kirjoitti:mutta käytännössä musiikkiteokset sävellykset syntyvät jonkin sinfoniaorkesteri-instituution tilauksesta kun ennen hovin palveluksessa säveltäjä kirjoiti niitä viran puolesta ruhtinaita ja heidän vieraitaan varten tai puhtaasdti teoreettisena teoksena jota ei ollut tarkoitus lainkaan esittää.
Ender Etheric kirjoitti:Korjataanpas nyt hiukan.
VeHy kirjoitti:Silti tulee joskus pohdittua esimerkiksi sitä, että kumpi on musiikin kehityksen kannalta ollut tärkeämpi, Wolfgang Amadé Mozart vai John Winston Lennon.
kritiikki kirjoitti:Paradoksaalisesti klassinen musiikki näyttää olevan kaikkein kaupallisinta musiikkia.
Varsinkin sinfoniat. Niitä ei kukaan tee enää (taiteellisista- ja harmoniaalisista syistä, vaan puhtaasti rahasta,)Sitä tehdään vain joko tilattuna- tai apurahan turvin. Siksi nykyklassinen musiikki onkin niin surkeaa. Musiikkia yritetään perustella kaikenlaisilla "kokeellisilla"- tai muilla oudoilla määrityksillä.
Ender Etheric kirjoitti:humalainen kirjoitti:... Mozart sävelsi fuugan puolikkaansa ja neljänneksensä vain vaimonsa Constanzen mieliksi joka himoitsi kontrapunktista satsia kuin raskaana oleva nainen jotain tiettyä ruokaa.
Se, että omistaa jollekulle jotakin, on kaunis ele, lahjan antamista, kunnianosoitus, Mossen tapauksessa varmaan näitä kaikkia sekä silkkaa höpsöttelyä.
Jos nyt kirjoitukset hänestä(kään) noin ylipäätään niin kovin oikeaa kuvaa ovat antaneet.
Teoksen omistaminen toiselle henkilölle on oiva tapa harjoittaa julkista perseennuolemista; mitä tunnetumpia ovat sekä antaja että saaja, sen enemmän molempien kilpi kiillottuu, maine kasvaa, teos saa julkisuutta ja kaikille tulee hyvä elämä.
Teosten omistaminen hallituksille, keisareille, valtion virastoille, virkamiehille/naisille, presidenteille tai mille tahansa ulkomusiikilliselle taholle, kuuluvat siihen samaan sarjaan:
"nuolen peppusi, oletko ystäväni?".
Tehköön virkamiehet itte teoksensa.
Silloin ennen ja muinoin kaikenlainen establishmentin nuoleskelu on varmasti näytellyt suurta osaa taiteilijan uralla, eikä pelkästään taiteilijan painonhallintaa ajatellen; onhan se kivempi taiteilla, kun on pää pään paikalla ja kädet vapaina.
Kiinassa tai turkmenistanissa ei tosin tänäkään päivänä voi pyllistellä hallitukselle jos mielii pysyä elävien listalla, tai vähintään edes (näennäisesti) vapaana.
Mutta mitä se meitä kiinnostaa; me (muka)suojelemme itämerta ja (muka)lahjoitamme rahaa afrikan (muka)köyhille, jotta saamme sitten hyvällä omalla tunnolla jänskätä seuraavia euroviisuja tai vaikkapa seurata urheilukilpailua nimeltä Sibeliuksen viuluviikarit.
Ensisijaisesti ei ole olemassa mitään `keitä varten`, on vain aiheita, sekä aiheiden ilmentämistä.
.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa