Valvojat: Nettitoimitus, Tiedotus
MaraKatti kirjoitti:Enpä haluaisi olla Kapteenin housuissa,,,,,
jos Hän Kustaan Miekan salmessa joutuu pyytämään matkustajia rauhallisesti uimaan lähimpään saareen,,,,,
moxu kirjoitti: Södra Kvarkenissa eli suomeksi kai lähinnä Ahvenanraumassa
ei ollut sanottavampia vaikeuksia etenemiselle, vaikka ms.Eckerö on jäissäkulkua ajatellen tuntuvasti vaatimattomampi alus, kuin nyt etelämpänä Tjärvenin vaiheilla jumittaneet Vikingin lautat.
On totta, että nyt vallitseva jäätilanne poikkeaa normaalista. Ahtojäiden puristus on poikkeuksellisen kova ja Perämerellä tilanne varmaan olisi Ahvenanmertakin tiukempi, mutta se ei saa vastaavanlaista huomiota, kun matkustajalaivoja ei sielläpäin liikennöi ja Suomen suunnan rahtikin on sattuneista syistä juuri nyt vajaatehoinen.
Mutta niin Suomen Fennica kuin Ruotsin Tor ja Vidar Vikingkin ovat osoittaneet olevansa tällaisessa tilanteessa ennenkaikkea "vatkaimia". Todellisiin jäänmurtovoimaa vaativiin tehtäviin niistä ei ole -keulapotkuri on varmin tapa leikata kiinnijäätynyt alus irti. Urho on jo joutunut avustamaan tässä toimessa Fennicaa eikä Vidar Viking uskaltanut eilen lähteä leikkaamaan toisiaan kolhineita Amorellaa ja Finnfellowia irti... :roll:
PedroViti kirjoitti:Jäi pois linkki Ruotsin merenkulkulaitoksen sivuille joten tässä.
PedroViti kirjoitti:Vaikea jäätilanne [url=http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/1135253486312?ref=lk_hs_ko_1]Tukholmaan pääsee tasan kahta kautta isommalla aluksella. Joko Ahvenanmeren kautta tai Pohjois-Itämereltä Sandhamnin väylää pitkin, mitä mm. Helsingin lautat käyttävät.
moxu kirjoitti:
Ja Ahvenanmeren kapein paikka Eckerön länsipuolella on todella ruotsinkieliseltä nimeltään Södra Kvarken, suomeksi Ahvenanrauma. Joskus karttoihin on merkitty nimiä, jotka eivät kaikkia miellytä, mutta näin nyt vaan on... :roll:
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa