Pentti Naumanen kirjoitti:mitä sanoo tähän AKT ?
Menee tietysti tukilakkoon ja kieltäytyy kuljettamasta mitään, mitä ekonomin työnantaja tarvitsee?
Valvojat: Nettitoimitus, Tiedotus
Pentti Naumanen kirjoitti:mitä sanoo tähän AKT ?
Marja Salonen kirjoitti:halpalentoyhtiöihin en usko lainkaan. Sehän ei ole uskon asia, mutta ei voi lentää halvalla, jos muut hinnat kuten polttoainekustannukset nousevat yms. Lentäminen maksaa sen minkä se maksaa. Ei saisi odottaa lippujen olevan liian halpoja.
moxu kirjoitti:Mitä halpalentobisnekseen tulee, siihen lienee yhtä monta selviytymisvaihtoehtoa, kuin on yhtiötäkin. Joillakin on tuottavia rahti- tai kuriiripalveluita, toiset käyttävät vain edullisemmiksi luokiteltuja kenttiä jne. Yhteistä "halpiksille" on se, että kaikilla on edullinen sisäänvetohinta, jolla suinkaan ei myydä koko kapasiteettiä, vaan ainoastaan osa -ja liitetään edulliseen perushintaan maksullisia lisäpalveluita alkaen lentokenttäverosta ja matkatavaramaksusta aina kalliiseen tarjoiluun ja jatko- tai liityntäyhteyksiin. Kun koko paketin hinnan laskee, voidaankin jo liikkua summissa, jotka eivät ihan niin halpoja enää olekaan. Mutta taitavasti laskelmoiden voi toki saada huimiakin etuja...
Puliukko kirjoitti:Lento-puolen kartellit on mennyttä maalimata.
Pentti Naumanen kirjoitti:Kyllä lentäminen on kallista puuhaa.
moxu kirjoitti:Valtio-omistuksessa on paljon sellaista, mitä ei saa myydä, mutta Finnairin paneminen lihoiksi ei totisesti haittaisi ketään. Yhtiöllä on kuitenkin sen verran vankka brändi ja kansainvälisesti hyvä maine, että se varmaan säilyttäisi nimensä ja saattaisi fuusiotapauksissakin olla se säilyvä osapuoli.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa