Valvojat: Nettitoimitus, Tiedotus
Arvo Konservatiivi kirjoitti:Keksiikö kukaan huomattavampaa musiikillista tapahtumaa kuin Uuudenvuodenpäivän konsertti Wienistä?
Jesper kirjoitti:Mikki saattanee olla sitä mieltä, että kaikki Schubert-konsertit ovat aina tärkeämpiä, mutta...
Lapsuudenkodissani ainakin katsottiin ja kuunneltiin uudenvuoden konserttia aina kun sitä vain pystyi katsomaan. Okei, onhan siinä jotain mahtipontista (baletti-/kadettikoulujen nuoret valssaavat Habsburgien linnojen saleissa). Niinpä murrosiän "kapinassa" konsertti jäikin joitakin vuosia minulta kuulematta. Musiikki on kuitenkin pääasia, ja aivan upeaa. Siitä ei ns. kevyt musiikki parane (tule raskaammaksi?). Ja meininki on rento. 1980-luvun lopulla eräässä Carlos Kleiberin johtamassa konsertissa koko bändillä oli ratkiriemukasta ja yleisö suorastaan palvoi Kleiberia - ikävää että hän kuoli niin "nuorena". Harnoncourtin viimeaikaiset konsertit ovat olleet täysosumia, eivätkä vähiten siksi, että hän lienee nykyään wieniläisten suurin sankari, "oma poika".
Arvohan kirjoitti toisessa (elokuva-) yhteydessä yhteisöjen ja niin muodoin instituutioiden tärkeydestä. Luulisin, että hänelle Uudenvuodenpäivän Konsertti Wienistä on instituutio jossain "fundamentaalissa" mielessä. Ajatellaan esimerkiksi englantilaista jalkapalloilun instituutiota ja koetetaan pohtia, millainen se olisi ilman pubia!
Porilainen kirjoitti:Niin, ja ennenkaikkea jo se on ylipäätään kuulemisen arvoista saadessaan kuulla Wienin Filharmonikkojen kultahehkuista sointia! Orkesterin jota oikeastaan ei ole olemassakaan. Orkesterihan on itseasiassa Wienin Valtionoopperan orkesteri ja Wienin Filharmonikot on muusikkojen yhteinen bisnes, omine johtoineen ja johtamaan kutsuttavine kapellimestareineen.Jesper kirjoitti:Mikki saattanee olla sitä mieltä, että kaikki Schubert-konsertit ovat aina tärkeämpiä, mutta...
Lapsuudenkodissani ainakin katsottiin ja kuunneltiin uudenvuoden konserttia aina kun sitä vain pystyi katsomaan. Okei, onhan siinä jotain mahtipontista (baletti-/kadettikoulujen nuoret valssaavat Habsburgien linnojen saleissa). Niinpä murrosiän "kapinassa" konsertti jäikin joitakin vuosia minulta kuulematta. Musiikki on kuitenkin pääasia, ja aivan upeaa. Siitä ei ns. kevyt musiikki parane (tule raskaammaksi?). Ja meininki on rento. 1980-luvun lopulla eräässä Carlos Kleiberin johtamassa konsertissa koko bändillä oli ratkiriemukasta ja yleisö suorastaan palvoi Kleiberia - ikävää että hän kuoli niin "nuorena". Harnoncourtin viimeaikaiset konsertit ovat olleet täysosumia, eivätkä vähiten siksi, että hän lienee nykyään wieniläisten suurin sankari, "oma poika".
Arvohan kirjoitti toisessa (elokuva-) yhteydessä yhteisöjen ja niin muodoin instituutioiden tärkeydestä. Luulisin, että hänelle Uudenvuodenpäivän Konsertti Wienistä on instituutio jossain "fundamentaalissa" mielessä. Ajatellaan esimerkiksi englantilaista jalkapalloilun instituutiota ja koetetaan pohtia, millainen se olisi ilman pubia!
Porilainen kirjoitti:Hyvää Uuttavuotta! No juu, nyt se on nähty!
Wieniläisten sointikulttuuri ja tyyltaju eivät pettäneet, mutta tämä yliarvostettu herra Lorin Maazel iski jälleen! Loistava lyöntitekniikka kyllä, mutta miten arkiselta ja mauttomilta hänen hutiloidut "tulkintansa" jälleen kuulostivatkaan, hoh hoijjaa? Wienervalssin lumous ei syttynyt, niin ei syttynyt, muusta musiikillisesta yleisilmeestä puhumattakaan!
Mikki Hiiri kirjoitti:Noissa konserteissa ei soiteta koskaan mitään muuta kuin kevyttä roskaa, Straussia, Suppeeta jne. Kuka sellaista jaksaa kauaa kuunnella, paitsi minä joskus ihan vauvelina?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa