Puliukko kirjoitti:Mitä tulee käsiteltävänä olevaan kysymykseen taiteen sijoittamisesta viitekehykseensä niissä kaikissa olomuodoissaan joissa se suurten, kenties purskeenomaistenkin annosten mittaisena syöksee käyttäjänsä tajuntaan, aivolohkoihin ja tiedostamattomaankin, alitajuiseen ymmärrykseen kosketellen inhimillisen, älyllisen ihmisen herkimpiäkin emotionaalisia alueita hivellen kaikkia niitä aisteja, joita itsensä sivistänyt taiteenkäyttäjä on peräti tarkoituksellisesti kehittänyt ymmärtääkseen sen suuren pauhunomaisen tulvehdinnan, jonka voi parhaimmillaan antaa se sulosointuinen järkäle, jota taidekappaleeksi muodossa tai toisessa kutsutaan, on hyvä muistaa että taiteenkuluttaja ei ole tuntoineen yksin, vaan sulautuu mielihyvin, mutta yksilöllisellä tavalla siihen joukkoon, jota niin elähdyttävät mitä eksistentiaalisimmat kokemukset, sanoisinko peräti näkemykset, joita voi tuottaa vai korkeaa virtuositeettiä osoittava, itseään sivistänyt ja kouluttautunut taiteilija, on muistettava, että tässä tiivistyy korkeakulttuurin yhteissopimuksellinen esiintymä, ovathan kumpikin osapuoli, lähettäjä estradilla kaikkensa antaneena ja vastaanottaja salissa aistit täydessä suoritustilassa valmistautuneet kumpikin tähän vuorovaikutukseen sen arvon edellyttämällä tavalla oppien uutta, pyrkien vain ja ainoastaan parhaimpaan mahdolliseen suoritukseen niin tekijänä kun kuluttajana, mikä on luonnollista ja selvää silloin kun on kyse eliitinomaisuutta suloisesti hipovasta korkean luokan taiteesta, joka ainoastaan voi tarjota taideihmiselle riittävän nautinnon kaikessa eteerisyyden puuskassaan, siinä tunteiden kuohussa ja hartauden pysäyttävyydessä, johon jokainen taiteessa pyrkii mielessään vain paras, täydellisin ilmentymä siitä tavoiteltavasta tilasta, jossa humaani ihminen voi onnekseen olla mikäli hän on ymmärtänyt kaiken evoluution tarkoituksen, ihmisen jalostamisen yhä korkeakulttuurisemmaksi, älylliseksi olennoksi kaikessa elitistisyydessään.
En voi subjektiivisessa minuudessa kuin sanoa objektiivin ulkopuolisessa tilassa täydellisyydessään, samaa mieltä,
musiikillisessa tilan älyllisyydessä huudan minäkin naaman subjektiivinen rypyllinen osa sinisenä raivoistuneena, kun joku minuuden subjektin objekti väittää ajatuksiani aivojen älyllisen osan kemiallisesta manipuloitsimisesta johtuen,