Valvojat: Nettitoimitus, Tiedotus
moxu kirjoitti:
Ympäristön kannaltakaan lentäminen ei järin järkevää ole. Kulutus on melkoinen ja polttoainetta palaa aina nimenomaan nousussa. Tällä perusteella voisi olla hyvä, jos lentoliikenteelle määrättäisiin jokin haittavero, joka olisi suhteellisesti sitä matalampi, mitä pidemmästä matkasta on kyse.
Suomen mittapuussa lentäminen kotimaassa sellaisella matkalla, joka ei sivua Oulua tai suuntaudu sinne, ei ole mielekästä. Ulkomaille matkattaessa kannattaa muistaa, että Ruotsiin, Viroon ja Saksaan on erinomaiset laivayhteydet ja Moskovaan kulkee tunnelmallinen Tolstoi-juna.
VeHy kirjoitti:Pentti Naumanen kirjoitti:Kunkin alan työehtosopimuksessa on tarkalleen määrätty montako centimeä ja euroa työstä on maksettava. Tuotteen hinnoittelussa työn hinta on yksi laskuperuste.
Nyt on käymyt niin somasti, että Finnairin lentoemot, nuo enkelit, jotka meitä konjakilla imettävät, uhkaavat mennä lakkoon kun uusille palkattaville lentoemännille aiotaan maksaa valtakunnallisen sopimuksen mukaista palkkaa. En oikein ymmärrä mitä minun tästä pitäisi ajatella.
Lentoemännät uhkaavat Finnairia lakolla
.
Pentti Naumanen kirjoitti:Eikö Finnair ole valtionyhtiö?
Ehkä siinä on selitys ongelmaan. Demarit ovat hallitusvastuussa ja heidän pillinsä mukaan tässä tanssitaan. Finnairin tapauksessa Café oikeisto taitaa olla väärä foorumi pohtia asiaa. Demareiden puoluetoimisto ja SAK:n palatsi taitaisivat olla oikeammat osoitteet. Sorry.
Kyllä patruunat osaisivat ongelmat hoitaa
moxu kirjoitti:Finnair ei ole valtionyhtiö, vaan osakeyhtiö, jonka osakkeiden määräysvallan omistaa valtio.
moxu kirjoitti:Mitä tähän lentoemo-stuju-kysymykseen tulee, virolaistyövoimasta ei enää tule edes mitään kovinkaan huomattavaa säästöä, joten Finski on kokonaisuutena aika pahasti jälkijunassa tämän asian suhteen.
VeHy kirjoitti:Tämän laskelman joku viisaampi torppaa heti seuraavassa viestissä mutta eiköhän suuruusluokat ole ainakin kutakauinkin kohdallaan. Jos otetaan 500 uutta lentoemoa keskipalkalla 41000 vuodessa niin rahaa kuluu palkkoja maksuun 20,5 miljoonaa.
Puliukko kirjoitti:Palkkain alennustarvetta lie turha moraliseerata kun kyse on lento-alasta. Lentojen halpeneminen vaativi veronsa. Käsi ylös ketkä on joskus tiiranneet lentovirmojen sähkö-sivuilta, mistä saisi halvimman kyyvin. Ai kaikki nosti!
Puliukko kirjoitti:Tarkotitko että 41000+4500 on nälkäpalkka vai kuinka.
Lentokuskien kovat palkat jotenkin ymmärtää. Niillä on verrattain vastuullinen homma jossa on työnantajan kannalta parasta pitää hyvää palkkaa maksamalla työmiesten elämäntavat ja sivistynyt käytös oikeistolaisella tasolla, jotta jälki on päivästä toiseen priimaa.
moxu kirjoitti:Nykyajan flygaressahan harvemmin kippari tai perämies enää pääsee puuttumaan itse lentotapahtumaan, kun automatiikka hoitaa kaiken.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa