Kirjoittaja mikkihiiri päivämäärä 3.1.07 - 18:55
Neron persoona ja biografia ovat toisin kuin yleensä oletetaan varsin epäolennaisia ja toissijaisia sivuseikkoja sekä kurositeetteja toisinaan biografiaan liitettyine moraalisine opetuksinen ja allegorioinen taikka palvonnan kohteelle kuviteltuine ylimaalisine sädekehineen, jotka vain ravitsevat henkilökulttia sekä neromyyttiä, mutteivät ole itsessään se taiteellinen objekti, johon mahdollisesti kiinnittyneeltä muu maailma tajunnasta katoaa sen muodostuessa ainoaksi tdellisuudeksi vastaanottajansa tajunnassa, josta varsinainen minuus eli tahto on tungettu pois, sillä ero esim. uskonnollisen palvonnankohteina olevien historialisten sekä moraalisten olentojen, heihin projisoidun palvonnan sekä aitoja hengen tuotteita luovien nerojen välillä on juuri siinä, että edelliset asettavat tahtomattaankin itse itsensä valoon, johon suhtaudutaan sen mukaisesti pyhimyksellisinä ja esikuvallisina jumaolentoina, kun nerot ilmaisevat teoksissaan, jotka on pidettvä persoonasta erillään, maailman ja olioiden olemuksen minuuden kadotessa objektivoituneena älyn vapautumisen tuloksena syntyneena tahdon liikkeiden heijastuksena puhtaan mielteen alueelle valtavana keskityksenä yhteen pisteseen valettuina taiteellisena objekteina, joiden ideoiden käsitämisen edellytyksenä on tiedoitsevan subjektin puhtaus