Kalle Vaarala ei myöskään käsitä sitä, että elokuvan tekeminen maksaa 1-2 miljoonaa euroa, ja maailma on muuttunut aika lailla 70-luvusta. Kaurismäkeä kovempaa bisnesmiestä saa suomalaiselta elokuva-alalta hakea - itsekin sanoi Cannesissa että ainoa syy olla täällä on myydä elokuva mahdollisimman moneen maahan levitykseen.
Ei sillä ole paljoa taiteen kanssa tekemistä. Raha pyörittää maailmaa. Laitakaupungin valot sai Suomessa 38 000 katsojaa, ja sen kansainvälinen myynti jäi heikonlaiseksi. Napapiirin sankarit on saanut Suomessa 300 000 katsojaa (eli tuottanut kustannuksensa takaisin jo elokuvateatterikierroksella, kotimyynti on pelkkää plussaa), ja leviää kansainvälisesti kulovalkean tavoin.
Suurin osa näistä ihanista eurooppalaisista auteur-elokuvista on muuten ihan hirvittävää sontaa. Ja Tanskassakin "auteurit" kuten Susanne Bier ovat ihan kiltisti osa tuotantokoneistoa ja -ryhmää. Harvemmin kun yhdellä ihmisellä on kaikki parhaat ideat.
Juhanalle kaikkea hyvää! Asenteesi tuntuu olevan kohdallaan.
Kalle Vaarala ei myöskään käsitä sitä, että elokuvan tekeminen maksaa 1-2 miljoonaa euroa, ja maailma on muuttunut aika lailla 70-luvusta. Kaurismäkeä kovempaa bisnesmiestä saa suomalaiselta elokuva-alalta hakea - itsekin sanoi Cannesissa että ainoa syy olla täällä on myydä elokuva mahdollisimman moneen maahan levitykseen.
Ei sillä ole paljoa taiteen kanssa tekemistä. Raha pyörittää maailmaa. Laitakaupungin valot sai Suomessa 38 000 katsojaa, ja sen kansainvälinen myynti jäi heikonlaiseksi. Napapiirin sankarit on saanut Suomessa 300 000 katsojaa (eli tuottanut kustannuksensa takaisin jo elokuvateatterikierroksella, kotimyynti on pelkkää plussaa), ja leviää kansainvälisesti kulovalkean tavoin.
Suurin osa näistä ihanista eurooppalaisista auteur-elokuvista on muuten ihan hirvittävää sontaa. Ja Tanskassakin "auteurit" kuten Susanne Bier ovat ihan kiltisti osa tuotantokoneistoa ja -ryhmää. Harvemmin kun yhdellä ihmisellä on kaikki parhaat ideat.
Juhanalle kaikkea hyvää! Asenteesi tuntuu olevan kohdallaan.