yle.fi


Timo Ruohomäki 03.10.2011, 20:20

Usein kuultu motiivi/selitys on ollut myös se, että teosten jakaminen on vain markkinointia ja isompi tunnettuus olisi se hyöty, joka siitä tekijälle koituu. Ikävä vain, ettei tunnettuudesta ole paljon leivän päällä hyötyä.

Paljon on liikkeellä myös silkkaa tietämättömyyttä siitä, miten mekanismi oikein toimii. Musiikkipuolella esimerkiksi väitetään, että levyt ovat vain keikkojen mainostusta ja siksi niitä pitäisi levittää mahdollisimman paljon. Tällöin elää aivan käsittämätön harha siitä, että keikkailu olisi taloudellisesti kannattavaa. No, musiikkipuolella niitä pieniä tulovirtoja julkaisun jälkeen sentään vielä on. Leffapuolella taas on hyvin hankala nähdä millä menetys korvattaisiin jos DVD jää myymättä. Ei tuota menetystä millään paitamyynnillä korvata.

Vastaa

Muistathan, että olet vastuussa siitä, mitä kirjoitat. IP-osoitteesi tallennetaan.

6 plus 1 =
Ratkaise yllä oleva laskutehtävä ja kirjoita vastauksesi (esim. kysymykseen 1+1 kirjoita 2).
Laskutehtävän tarkoituksena on estää koneellinen roskapostitus. Pahoittelemme lisävaivaa.