Provinssirock 2009 Vesiputouksen näkökulmasta

• Vesiputous, 15.06.2009 17:23

Nonhiin, nyt ollaan taasen Helsingissä, päästiin siis ehjinä Seinäjoelle ja ruumiina takaisin Helsinkiin.

Kuten blogiani seuranneet varmasti huomasivat tekstin sstuikan autosta. Nooh, sen piti valmistua keskiviikkoiltana, jolloin se ei valmistunut. Tämän jälkeen päästiin jo koeajamaankin auto torstaina, jolloin oli lähtö Provinssiin jo. Joku osa vuosi autosta, eli käyttökelvotonta. To-pe välisenä yönä unta kalloon noin 15minuuttia ja klo 05.36 am eli aamulla, me sitten oltiin junassa kohti Seinäjokea. Matkassa mukana minä, kapalorotta, sstuikka, sekä ystäväni Jetku sekä Lisa, jotka eivät näitä sivuja käytä. (Lisa ja Jetku oli tullu meille jo viiden aikaan. Lisalla oli neljä matkalaukkua ja katoin hieman silmät pyöreinä että eikai se oo tosissaan raahaamassa niitä kaikkia. Nooh, siinä vähän opettelin sitä pakkaamaan ja saatiin ne mahtumaan yhteen laukkuun + käsimatkatavaralaukkuun...)

Junamatka kesti toki sen noin kolmisen tuntia (n. 8.15 peril Sjoel) ja meno oli seeemisti väsynyttä, kuten noista parista videosta joita löytyy niin kapalorotalta kuin minultakin voi päätellä. Matka kesti aika lyhyeltä, paitsi siinä jossain välissä alkoi olla tylsää katsoa kun kaikki nukku vuoronperään ja mä en saanut unta siellä junassa ollenkaan.

Kahdeksan jälkeen aamulla tosiaan päädyttiin Seinäjoelle onnellisesti väsyneinä, tosin mulla alkoi se väsymys olla jo ohi, tai siis olin niin väsynyt etten edes huomannut sitä enää, jonka seurauksena oli hieman hyper-sähköjänis-olo. Tilattiin taksit ja valuttiin Törnävän leirintäalueelle, jossa etsittiin ensin sstuikan ja kapalorotan ystävä Jori ja hänen tyttöystävänsä Mia. He eivät arvostaneet aikaista herätystä. :--D

Kasattiin teltat pienoisen säädön jälkeen, jonka jälkeen painuttiin nukkumaan. En edes tiedä, että paljonko kello oli, kun viimein sitten heräsin. Jotain 13-16 väliltä.

Tämä päivä tosiaan oli perjantai, jota luulin kokoajan torstaiksi, ja olin muutenkin aivan kujalla unenpuutteen takia. Perjantaina oli myös aina yhtä mahtavan Placebon keikka, jota varten me sinne mentiinkin. Placebo soitti siinä 22:30 maissa ja se keikka oli aivan mahtava! Eka vähän huolestutti, kun se yhteisö oli ihan ylilame ja ne soitti alkuun muutaman uuden biisin (joista en niin välitä). Mut sit kuuluki jo pian niitä vanhoja ja alko meijänki osalta hyppiminen. Tosin sstuikka, Lisa ja kapalorotta väsähti siinä ja meni sinne johki laidalle ja minähän rynnin kolmanteen riviin kun en edemmäs päässyt. Soittivat siinä encoren aikaan mun lempparibiisejä ja fiilikset oli korkeella ja oli kuuma!

Placebon jälkeen kävästii viel kattoo Maj Karma Lisan kanssa ja törmäsin muutamaan tuttuun. Sit valuttiin meki sinne teltoille ja sammahdettiin aika nopeesti.

Seuraavana päivänä herättiin siinä puolen päivän maissa, ei ollu nii paljoo mitää esiintyjii mitä haluttais nähä ja käytiin kattoo Apulanta, jossa yleisö oli ultimatelame. Ei jaksettu olla ees koko aikaa siel ja mentii teltoille juttelee, laulaa ja kuuntelee musiikkia. Siinä meni mukavasti se päivä ja naapuritelttojenkin ihmiset oli mukavia, vaikka toiselta puolelta meijän telttoi vietiiki pari naapurii poliisien messissä pois, en kyllä välttis halua edes tietää että miksi.

Sunnuntaina oli sit vika päivä Provinssia. Käytiin uimassa jossain välissä ihan TAJUTTOMAN kylmässä (ja roskasessa) joessa, bbrt. Mut tuli silti semisti freesi olo, kun sai sen kaiken lian pois päältä ja hiukset puhtaaks. Eipäs ole talviturkkiakaan enää, jäi Törnävän jokeen. :----D Sit safkattiin ultimatehyvää Kiinalaista nuudelihommaa ja mentii pakkailee kamoi kasaan, tosin minä ja Lisa sit mentiin kattelee The Ting Tings. Ne veti kans äärimmäisen hyvän keikan ja soittivat mun lempibiisejä, kuten parhaan biisin vikana ja se kruunas koko festarit. Ei jaksettu eteen mennä, oltiin siin jossain teltan reunan kohalla.

Sit käveltiin takas teltoille auttaa paketoimisessa. Istuttiin hetki ja lähettiin vaeltaa ulos leirintäalueelta odottelemaan taksia. Taksi saapui ja päästiin asemalle, joka oli täyteen ahdettu ihmisistä. Onneks niistä valtaosa meni aikasempaan junaan ja meijän 21.45 lähtevä juna saapu paikalle, tosin se sit oli puoltoista tuntia myöhässä ja oltiin Helsingissä väsyneinä joskus kolmen aikaan. Kotiin ja nukkumaan sitten vain.

Nyt kädessäni tämän vuoden violetti Provinssiranneke viimevuotisen vierellä voin sanoa, että oli loistavat festarit, ja kantsii todellakin mennä festareille jos hermot kestää vähäistä unenmäärää!

Kiitos ja kuittaus.

Kommentit

• Julliazius, 15.06.2009 17:32

hyi saakeli, en pystyis nukkumaan ku miettisin et mitä ne teidän naapurit oli siin vieres tehny :s aika kammottavaa. mut ei siitä sen enempää, kiva ku teil meni matka hyvin :--D

• tuntematon 24.06.2009 12:17

huuh, jaksaisinkohan, vaik hyvii bändei, vähän harmittaa etten menny.