Valvojat: Nettitoimitus, Tiedotus
humalainen kirjoitti:en kuuna päivänä kykenisi johtamaan tällaista tylsää loppuunkaluttua ja puhkisoitettua musiikiohjemistoa semminkin kun nämä kestosuosikit eivät tee minuun väkevää pakahduttavaa emotionaalista vaikutusta rajoittuneessa mielikuvituksessaan.ja tyyliskaalassaan vaan vaikuittavat väsyttävässä retoriikassaan nuhruisilta ja tunkkaisilta monumenteilta joilta puutytuu sisäinen voima ja sielukkuus akateemisssa kuivakkuudessaan ja ovat kovin yllätyksetöntä ja suorastaan eltaantunutta triviaaleissa teemoissaan.
punoja kirjoitti:humalainen kirjoitti:en kuuna päivänä kykenisi johtamaan tällaista tylsää loppuunkaluttua ja puhkisoitettua musiikiohjemistoa semminkin kun nämä kestosuosikit eivät tee minuun väkevää pakahduttavaa emotionaalista vaikutusta rajoittuneessa mielikuvituksessaan.ja tyyliskaalassaan vaan vaikuittavat väsyttävässä retoriikassaan nuhruisilta ja tunkkaisilta monumenteilta joilta puutytuu sisäinen voima ja sielukkuus akateemisssa kuivakkuudessaan ja ovat kovin yllätyksetöntä ja suorastaan eltaantunutta triviaaleissa teemoissaan.
Vai onko niin, että tämä iän myötä tapahtunut "musiikkimaun" muuttuminen vaikuttaa sinussa nyt tuon vastenmielisyyden noita tuttuja klassikkoja kohtaan. Ei kai heidän musiikkinsa ole nyt sen huonompaa kuin sinun nuoruudessasikaan... Mutta näin me muutumme. Ihan samaa voin sanoa itsestäni - en esim. jaksa nykyään millään kuunnella Mozartin tai Haydnin sinfonioita (enkä kyllä paljon muutakaan wieniläisklassista), ei vain jaksa innostua , sekin kaikki tuntuu niin puhkikalutulta, vaikka en toki väitä kuunnelleeni kaikkia heidän sinfonioitaan. Mutta kyllä sitä nuorena jaksoi kuunnella ne samat snfoniat aina uudelleen.
punoja kirjoitti:Minua musiikki erittäin harvoin "kiihoittaa huohotusvaihteelle"...
punoja kirjoitti:Älä kuule viisastele vakavalla asialla - tiedän tasan tarkkaan mikä musiikki on hyvää ja mikä ei, siis minun mielestäni. Ei kai objektiivista totuutta ole edes olemassa... Mutta "kiihoittuminen ja huohottaminen" kuuluu aivan toisaalle.
humalainen kirjoitti:
mutta kuten nuori lahjakas säveltäjäkomeetta sulho ranta jolta jolta odotettiin paljon uuno klamin ohella
punoja kirjoitti:humalainen kirjoitti:
mutta kuten nuori lahjakas säveltäjäkomeetta sulho ranta jolta jolta odotettiin paljon uuno klamin ohella
Aivan, odotettiin, mutta niinpä vain on Sulho jäänyt rannalle - kuten niin monet muut (eikö täyttänyt odotuksia) - taas kaikki kauniit muistot... siitähän hänet kai parhaiten tunnetaan, eikä olekaan huono laulu.
humalainen kirjoitti:punoja kirjoitti:humalainen kirjoitti:
mutta kuten nuori lahjakas säveltäjäkomeetta sulho ranta jolta jolta odotettiin paljon uuno klamin ohella
Aivan, odotettiin, mutta niinpä vain on Sulho jäänyt rannalle - kuten niin monet muut (eikö täyttänyt odotuksia) - taas kaikki kauniit muistot... siitähän hänet kai parhaiten tunnetaan, eikä olekaan huono laulu.
rannan suosion hiipuminesta ei pidä laskea hänen musiikkinsa merkityksettömyyden tiliin, hänhän kuitenkin oli kuten siihen aikaan suurille musiikkimiehelle tyypillistä varsin monipuolinen lahjakkuus joka paitsi että säveltäjänä oli osoittanut suuruutensa oli kirjallisesti sivistynyt intellektuelli, ilta sanomien toimittaja, kriitikko, musiikkikirjailija, sibelius askatemiassa musiikin teoriaa opettava maisteri, joka johti kapellimestairn roolissa omien sinfonioidensa kantaesitykset tai ensiesitykset hko n edessä ja piti sävellyskonsetrtteja myös viipurissa ja kiersi laajasti myös ulkomailla virikkeitä sävellystyölleen haistelemassa uusimpien virtausten innoittamana.
punoja kirjoitti:humalainen kirjoitti:punoja kirjoitti:humalainen kirjoitti:
mutta kuten nuori lahjakas säveltäjäkomeetta sulho ranta jolta jolta odotettiin paljon uuno klamin ohella
Aivan, odotettiin, mutta niinpä vain on Sulho jäänyt rannalle - kuten niin monet muut (eikö täyttänyt odotuksia) - taas kaikki kauniit muistot... siitähän hänet kai parhaiten tunnetaan, eikä olekaan huono laulu.
rannan suosion hiipuminesta ei pidä laskea hänen musiikkinsa merkityksettömyyden tiliin, hänhän kuitenkin oli kuten siihen aikaan suurille musiikkimiehelle tyypillistä varsin monipuolinen lahjakkuus joka paitsi että säveltäjänä oli osoittanut suuruutensa oli kirjallisesti sivistynyt intellektuelli, ilta sanomien toimittaja, kriitikko, musiikkikirjailija, sibelius askatemiassa musiikin teoriaa opettava maisteri, joka johti kapellimestairn roolissa omien sinfonioidensa kantaesitykset tai ensiesitykset hko n edessä ja piti sävellyskonsetrtteja myös viipurissa ja kiersi laajasti myös ulkomailla virikkeitä sävellystyölleen haistelemassa uusimpien virtausten innoittamana.
Tässä on nyt taas ilmiselvästi selittelyn makua. Totta ihmeessä Ranta oli, kuten moni muukin, intellektuelli, moniosaaja, jopa maisteri ja musikaalinen , mutta näillä ei ole paljonkaan tekemistä sen kanssa että hänestä ei ole tullut kovin merkittävää säveltäjää. Ei säveltämisen taito koskaan kerro kaikkea. Ja kaikki on Jannen syytä...
humalainen kirjoitti:punoja kirjoitti:humalainen kirjoitti:punoja kirjoitti:humalainen kirjoitti:
mutta kuten nuori lahjakas säveltäjäkomeetta sulho ranta jolta jolta odotettiin paljon uuno klamin ohella
Aivan, odotettiin, mutta niinpä vain on Sulho jäänyt rannalle - kuten niin monet muut (eikö täyttänyt odotuksia) - taas kaikki kauniit muistot... siitähän hänet kai parhaiten tunnetaan, eikä olekaan huono laulu.
rannan suosion hiipuminesta ei pidä laskea hänen musiikkinsa merkityksettömyyden tiliin, hänhän kuitenkin oli kuten siihen aikaan suurille musiikkimiehelle tyypillistä varsin monipuolinen lahjakkuus joka paitsi että säveltäjänä oli osoittanut suuruutensa oli kirjallisesti sivistynyt intellektuelli, ilta sanomien toimittaja, kriitikko, musiikkikirjailija, sibelius askatemiassa musiikin teoriaa opettava maisteri, joka johti kapellimestairn roolissa omien sinfonioidensa kantaesitykset tai ensiesitykset hko n edessä ja piti sävellyskonsetrtteja myös viipurissa ja kiersi laajasti myös ulkomailla virikkeitä sävellystyölleen haistelemassa uusimpien virtausten innoittamana.
Tässä on nyt taas ilmiselvästi selittelyn makua. Totta ihmeessä Ranta oli, kuten moni muukin, intellektuelli, moniosaaja, jopa maisteri ja musikaalinen , mutta näillä ei ole paljonkaan tekemistä sen kanssa että hänestä ei ole tullut kovin merkittävää säveltäjää. Ei säveltämisen taito koskaan kerro kaikkea. Ja kaikki on Jannen syytä...
eikä jäljityellyt kenenkään tyyliä kuten sibelius brahmsia ja tsaikovsia ja klassistisia modaalisia ja polyfonian mestatreita melko vaatimattomin tuloksin kansanmusiikkivaikutteiden lisäksi.
k-meleon kirjoitti:On kokemuksellisuuden ohittamista - siis metafyysisyyttä - hypätä kokemuksen tuolle puolen, pohtimaan soittimia, musikologisia periaatteita, sävellysteknisiä kysymyksiä.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa