punoja kirjoitti:Mitä tarkoittaa "romanttinen lauluteemaan pohjautuva tematiikka" - ihan hatusta tempaistua tarinaa taas.
Miten hyvin väität tuntevasi Tuukkasen sinfoniat - et kai ole peräti partsikkaa lukemalla niitä opiskellut. Todista se minulle.
se on vastakohta ikävystymiseen asti toistetuille lyhyille aiheille tai rytmikuvioille tatata taa ja sille pienten eleiden mosaiikille jota sibe harrastaa ilman orkestraalista ilotulitusta tai wagneristisiA PITKIÄLINJAISIA MELODIOITA JOITA TAVATAAN KYLLÄ MONIEN MUIDEN SUOMALAISTEN SINFONIOISSA JA OOPPEROISSA JOTKA SAAVAT MINUT KUUMAKSI HOT KU SIBELIUKSEN MUSIIKILTA PUUTTUU kyky thermogenesiaan lämmönsynnyttämiseen joskaan se ei ole myöskään älyllistä modetrnismia kuten vaikka ringbomin sinfoniat tai rannan aikanaan ultramodrni kamarimusiikki jotka pesevär sibeliaanisen syntaksin.schunbertissa tapaamme jo idullaan olevan myöhäisromanttisen lauluteeman joka on vastakohtana instrumentaalisesti ajatteleville säveltäjille kuten beethoven.
4. palkittiin helsinki filharmonian sävellyskilpailussa
ja 2. liittyy klamitraditioon, eksotismin ohella joka larghetossa terassimaisten temponvaihdosten kautta etenee mssiiviseenb marssin finaalissa. 3. impressionistiset vaikutteet ovat esillä pandiatoniikan ohella jossa kuvataan kiehtovaa merta solistien ja kuoron vokaliisien ja lauletun tekstin liittyessä orkesteriin
.tuukkasella on runsaassti myös perustamilleen amatööriorkestereille kirjoitettuja teknisesti helpohkoja jousiorkeasterikappaleita joko itsenäisissä sarjoissa tai näyttämömusiikkisarjoihin liittyen joissa on paitsi romanttista lempeää hohdetta, pienoissarja pilvi ,dvorakin sukua olevaa tanhullisuutta, karkelo opus 7, meditaatio vakavan mietiskelevässä ilmeessään, hilpeästi keinuva tANSSILLINEN scherzino ym.
polyfonian mestareita ovat kuitenkin vielä peonen ja leiviskä fuugasinfonioillaan.