Vaikka syy olisi kiva heittää poliitikkojen tai niiden hullujen muotigurujen (joita muuten on aika harvassa töissä näissä edullisemmissa firmoissa) niskoille ei se ihan niinkään mene. Myös vaateteollisuus on teollisuutta. Mitään sellaista mille ei ole menekkiä ei ole taloudellista, eli järkevää tuottaa. Jos ei siis tuollaisia vaatteita kaipaa niin älä osta. Sisäänostajat käyttävät työssään kaikkein eniten hyödykseen tärkeintä työkaluaan, eli edellisiä myyntejä. Jos 7 vuotiaiden bikinejä on mennyt paljon kaupaksi edellisenä kesänä niin ostaja olisi epäpätevä ellei varmistaisi että valikoimasta löytyy niitä myös tänä kesänä. Vaatesuunnittelu työnä on myös hyvin samankaltaista. Itse suunnittelija ei saa päättää mitä mallistoon pääsee. Hän suunnittelee kasan tuotteita, jotka hänen pitää myydä ostotiimille. Jos tiimi ei tuotteisiin usko, ei suunnittelijan puheet tai mielipiteet vie tuotetta tuotantoon. Ja on kai ilmeistä että myyntitiimin pää kiinnostuksen kohde on myynnit. Harva liike ei halua myyntejensä kasvavan, eli niin sanottuja ei myyviä tuotteita sinne ei tietoisesti pusketa. Jos asia kovasti ärsyttää niin myös itse liikkeeseen voi jättää palautetta, mikä ehkä toimii paremmin kuin tällainen facebook kohu. Itse kassoilla ei ole asiaan mitään vaikutusvaltaa, mutta jos laittaa esimerkiksi asiakaspalautetta menemään sähköpostilla on jo mahdollisuuksia, että viesti tavoittaa oikeat ihmiset.
Vaikka syy olisi kiva heittää poliitikkojen tai niiden hullujen muotigurujen (joita muuten on aika harvassa töissä näissä edullisemmissa firmoissa) niskoille ei se ihan niinkään mene. Myös vaateteollisuus on teollisuutta. Mitään sellaista mille ei ole menekkiä ei ole taloudellista, eli järkevää tuottaa. Jos ei siis tuollaisia vaatteita kaipaa niin älä osta. Sisäänostajat käyttävät työssään kaikkein eniten hyödykseen tärkeintä työkaluaan, eli edellisiä myyntejä. Jos 7 vuotiaiden bikinejä on mennyt paljon kaupaksi edellisenä kesänä niin ostaja olisi epäpätevä ellei varmistaisi että valikoimasta löytyy niitä myös tänä kesänä. Vaatesuunnittelu työnä on myös hyvin samankaltaista. Itse suunnittelija ei saa päättää mitä mallistoon pääsee. Hän suunnittelee kasan tuotteita, jotka hänen pitää myydä ostotiimille. Jos tiimi ei tuotteisiin usko, ei suunnittelijan puheet tai mielipiteet vie tuotetta tuotantoon. Ja on kai ilmeistä että myyntitiimin pää kiinnostuksen kohde on myynnit. Harva liike ei halua myyntejensä kasvavan, eli niin sanottuja ei myyviä tuotteita sinne ei tietoisesti pusketa. Jos asia kovasti ärsyttää niin myös itse liikkeeseen voi jättää palautetta, mikä ehkä toimii paremmin kuin tällainen facebook kohu. Itse kassoilla ei ole asiaan mitään vaikutusvaltaa, mutta jos laittaa esimerkiksi asiakaspalautetta menemään sähköpostilla on jo mahdollisuuksia, että viesti tavoittaa oikeat ihmiset.