2009 WRC-rallin seurantaa - Latvala.

Eikä uutta Latvalalta. Samat "alottelijan" mokat jatkuu. Lyhyeks jäi Jari-Matin matka.

http://www.wrc.com/jsp/wrr_pop.jsp

.. voishan sitä joskus J-M

.. voishan sitä joskus J-M Latvalaa kehuakkin, mutta vielä(kään) ei ole sen aika. Oliko se tällä kertaa kasipätkä, oma moka (itse nuotteihin tehty) ja pois pelistä. Kypros 2009.

JM

Hmm. Mikähän siinä oikeen on etti JM noin sössii kokoajan. Kuitenki miun mielestä JM pitäs ajaa ns sordoa vastaan ja kokeilla olla kokoajan tämän kaverin edellä. Että niitä tallipisteitä tulisi. Ehkä turhauttavaa mutta Mikkokin teki sitä aikanaan ja hienosti tekikin. Tallimestaruus on kuitenki erittäin tärkeää toisaalta onko enää kun 2000 laukkaa kohta mutta ennen ainakin oli tärkeää ja jopa tärkeämpää kuin hlö mestaruus. Toivottavasti muuten ralliin ei tule F1 voitto mestaruus lasku systeemiä :D

Ei taida olla vaan

Ei taida olla vaan joukkuepelaaja eikä osaa omaksua tallipisteistä ajamisen roolia. Ahne kun taitaa olla.
Vaikeaahan tuo on Mikonkin ajaa sitten voitoista kun joutuu (ja haluaa?) myös tallille pisteitä (eiköhän niistäkin KusKi saa pienen poonuksen) yrittämään, joten pakko jättää pienimmätkin riskit pois. Latvala ei nyt (vieläkään) taijja ajatella kovinkaan paljoo omaa napaansa pidemmälle.

Eikä uutta . .

.. Latvalan ajossa. Nelospätkä Portugalissa - johdosta - ja rollaus ulos kisasta.

Taptap

Täsmälleen juuri näin. Oliko taaskaan minnekkään JM kiire. No ei. Mutta tuo oli huono esimerkki. Pakkohan sitä kuuluisaa rytmiä on pitää yllä. Noh jos loikataan vähän asiassa eteenpäin niin jos nyt tosissaan mietitään JM tilannetta niin eihän hän kyllä menetä tallipaikkaa? Koska kuka tulisi tilalle? Noh tietysti väistämättä hiipii mieleen kukas muukaan kuin Grönholm. Noh jälleen kerran sana raha tulee mukaan niin taitaa se Latvala olla vielä halvempi kuski kuin grönholm ja lähtisikö bosse enää tosissaan leikkiin mukaan. Ja ei stobartilla ole ketään potentiaalista Latvalan syrjäyttäjää. Vai tulee jotain ässää hihasta mieleen?

Jotenkin . .

.. on puntissa sellanen tutina jotta Latvalalla on aika paljon rahaa takanansa että saa pitää paikkansa. Kyllähän luotettava kuski löytyisi varmaan samalla palakalla - veikkaan minä.
Vaikka sitten Garde tai joku muista Suomalaisista, joita liuta on kokoajan kärkkymässä paikkaa . . Oisi nyt hyvä paikka sitten vaikka testata vain lupauksia. Halvemmaksi ne tulisi kuin Jari-Matin töppäilyt.

niin.

Varmasti tulisi halvemmaksi. Kun mietitään kuinka paljon maksaa jokainen latvalan auton p****kaksi ajaminen niin kallis kuski on JM. On muuten aika hiljaista tällä föörymillä :D

Mitähän tuo . .

.. tarkoittaa: ..."On muuten aika hiljaista tällä föörymillä..." ?

Harvase vuosihan täällä joku kommentti vaihtuu.

Onse Loeb vaan rattimies. Ettei vaan jonkunlaista
sukujuurta olisi sittenkin Suomeen päe. Luultavimmin.

Jari-Masakin kun pysys tiellä niin vois Mikkokin päästellä vähän ehkä riskimmin. Ei tarvis ihan niin paljoo ajatella tallin saamia (bonuksia) pisteitä.

Iso-G

Tottahan se on että Jari-Matin ajoon tarttis saada nyt jonkinlaista järkeä. Eihän siitä tule mitään jos tollasta jätkää roikotetaan rallista toiseen mukana hajottamassa autoja (ja samalla menettämässä merkkipisteitä. Tallille ensinnäkin edullisempi ja muutenkin parempi vaihtoehto olisi siis Toni Gardemeister. Tasainen kuljettaja, eikä olisi niin ulosajoherkkä kun JM. Säästyis edes muutamakymmenentuhatta euroa niitäkin Fordin rakennuskuluja =)

Joopa.

Torstai: Malttohan se (Latvala) jo ekapätkän ajaa (yleisöpätkän kuudes).

Perjantai, kisa alkaa: Nyt vaan ootellaan tapahtumien kulkua. . . (menossa Argentiinan toka pätkä, J-M johdossa)...

Ei kehtaa veikata kokonaiskestoa kisalleen. Voi vaan toivoa Parasta, tai edes parhaimpien joukkoa.

Kohta alkaa jo jännittämään:

"Aloitimme hyvin, mutta sen jälkeen olemme yrittäneet ajaa maltilla ja olla yrittämättä liikaa, Latvala totesi."

Peukkuapeukkua.

http://www.wrc.com/jsp/wrr_pop.jsp

Hehee :D Koiran kaa melekei

Hehee :D Koiran kaa melekei oli jo JMllä kolahtanu. :D Pari minuuttia ni loppupäivä starttaa. :P vähä jää kyl nyt ralli kakkoseks ku jääkiekko tulee töllötettyä ku pitkän talven odotellu näitä kisoja taasen =)

En ymmärrä . . F1 . . . .

Sliksejä, enkä ymmärrä levennettyä etusiipeä. ninku mikroissa? - valtavan rahoituksen mikroautoilua?

Suomi menestyy mm. Endurossa, KTM RC SUPER CUP issa : toivottavasti- http://www.paulipekkanen.com -mitä tässä enempiä vois seuratata??

Http://www.paulipekkanen.com

JÄMSÄ

Noni.

Siitä se lähtee (taas) luottamuksen kasvatus. Josko tuokaan ny meni "käsikirjotuksen" mukasesti, mutta - ans kahtoo ny.

sen näkee sitten..

Musta kyl vähän tuntuu että Jarru-Matti on taas ens kisassa ojan puolella mikäli se nyt alkaa taas nostaan sitä vauhtia ja riehuun sen autonsa kanssa kun voiton nälkä kasvaa. Voin toki olla väärässäkin mutta niin uskon. Hieman tuo pöly ja lähtöpaikka avittivat voittoa mutta voitto on kumminkin aina voitto.

Tosin kun katsotaan taaksepäin vuosikymmeniä ja mietitään mestareita niin kaikki ovat olleet auton kaatajia tavalla tai toisella.. toisilla meni kauemmin oppia rajat,toisilla vaan muutama vuosi.

Hienoa on ollut silti huomata tuo J-M´n ajotyylin muutos. Sen näkee ihan silmissä ainakin omasta mielestäni. Nyt ei mennä enään kauheessa sladissa joka mutkaan ja ratinliikkeet eivät ole enään semmoista kauheeta vispaamista puolelta toiselle mitä se oli tuossa useamman vuoden ennen tuota potku-uhkausta . Jotain nyt ainakin on selvästikin saatu aikaseks.

Eipä tuo yksi tilastotappio silti Citroenia paljoa hetkauta. Loebilla ja Citikalla vielä selvä johto joka taatusti pitää kauden loppuun mikäli tässä mitään ihmettä ei tapahdu. Hirvonen on koko ajan pilkun hitaampi Sebiä ja Citroen autonakin tuntuu olevan Fordia parempi. Hieman panee myös mietityttämään millainen auto tuo Xsara olisi edelleen tehtaan käsissä. Tuskin Petterillä kumminkaan on niitä entisiä tehdasohjelmia autossaan tai edes kaikkia tehtaan viimesiä osia tuosta 06 versiosta.

Ei VOI olla TOTTA?!??

Latvala kärjessä eka päivän viimeselle pätkälle, ja mäjelle. EI Voi Olla TOTTA - vai voiko.
Voi hellan piektut.

Jotenkin voi aina päätellä kisaennakoista jotta miten Jari-M. päristää tulevan rallin. Taas oli nöyryys poissa ja uho päällä haastatteluissa jotta; Voittamisen näläkä om päällä.

Ei taijja nöyryys tulla toisille ihan tosta noin vaan oppimalla. Taitaa olla syntymälahja.

"Kreikan MM-rallia alusta alkaen johtanut Jari-Matti Latvala koki ulosajon perjantain kisapäivän päättäneellä kuudennella erikoiskokeella. Avauspäivän jälkeen kisaa johtaa Mikko Hirvonen.
Latvalan kerrotaan ajaneen ulos reitiltä tv-kameraryhmän edessä. Latvala pääsi jatkamaan kilpailua menetettyään rytäkässä yli kolme minuuttia.

- Tulin neulansilmämutkaan vähän liian kovalla vauhdilla. Minun täytyi tulla ulos autosta, joten siinä meni aikaa, Latvala harmitteli ek:n maalissa.

Ennen kuudetta erikoiskoetta Latvalalla oli noin 10,3 sekunnin etumatka." -näin siis MTV3 rallisivut, 12.6.2009

Nyt rupee jo jyrsimään tämä homma senverran jotta en taijja aihetta sen enmpiä kommentoijja. Täähän on jo pelekkää miinusta kokoajan. Muutama sana jäi kyllä varastoon mutta säästän ne parempata käyttöä varten.

- keltasta vauhtia -

arvaus ainakin osui oikeaan,harmi sinänsä

heh,noh meni aika hyvin tuo voitonjälkeinen arvaus oikein että ojaanhan se Jarru-Matti taas tupsahtaa ja niinhän siinä kävi. Pari kertaa aikasemminkin meinasi jo lipsahtaa ja sitten siinä taas kävi näin.

En nyt manaile tässä mitään mutta johtopaikalta ulosajo ja jos mies on viellä pistellyt tuollaisia kommentteja että taas ajetaan voitosta niin ei hyvää päivää. Yksi voitto kun ei tee mestaria. Tieskö sitten Malcolm taputtanut polvelle ja sanonut että jatkoa on luvassa???

Noh uskotaan nyt kumminkin että se jokupäivä oppisi että riuhumalla ei tehdä tuloksia. Vauhti on jo haettu,sitä ei tarvitse nostaa. Nyt vaan tarvittaisiin se kuuluisa varmuus ja sopusointu vauhdin ja tasasuuden välille.

Toivotaan nyt kumminkin ettei kohta erästä suomalaisnimeä liitetä listaan jossa on jo erään kuuluisan belgialaisen nimi,joka sai leiman kaatokunkku vaikka edellisvuosina oli eräs MM-Sarjan tasaisimmista maaliintulijoista mutta kun hullunkiilto silmissä halusi vain lyödä Loebin,sekä erään britin nimi joka jos joskus olisi himmannut ajaisi WRC´ssä ja olisi ainakin 3 kertainen JWRC mestari. Nykyisin toinen näistä johtaa IRC´tä ja toinen ajaa milloin mitäkin vain hupimielessä.

Ohhoh ja joo.

ONNEAkin tarvitaan:
1. Mikko Hirvonen Ford 4.09.42,5
2. Sebastien Ogier Citroen +1.12,9
3. J-M. Latvala Ford +1.45,0
4. Federico Villagra Ford +3.48,3
5. Conrad Rautenbach Citroen +3.59,8

Mutta eipä juuri voi Latvalaa silti kehua hyvästä ajosta.

Kreikan MM-ralli, 2009

Lama lienee puraissut...

Tai sitten muuten vaan kaikenlainen informaatio astelee taas jälkijunassa. Kukahan tietäisi, onko tarkoitus järjestää tänä vuonna lainkaan rallikuvakisaa? Tai no kisasta sinänsä nyt ei oo niin tarkkaa, mutta kyllä kai edelleen on tarkoitus julkaista rallin aikana katsojien kuvia ralliradion sivuilla nähtäväksi? Vai onko sivuston sisältöjä karsittu ylen talousongelmien vuoksi... ?

Kuinkahan menee Puolassa . .

.. tuolla vanhalla pohjalla. Uhoa ainakin taas löytyy . .
"Rallin MM-sarjassa neljäntenä oleva Ford-tallin Jari-Matti Latvala toivoo jatkavansa siitä, mihin Kreikan Akropolis-rallissa jäi."...
Puola oli edellisen kerran rallin osakilpailumaana 1973. Latvala lähtee kisaan avoimin mielin:
"Ei minulla ole mitään ennakkoasenteita, lähden tekemään ehjää suoritusta. Ainoastaan pieni kaupunki epäilytti, mutta toisaalta uskon ihmisten löytävän tiensä kannustamaan, sillä 80 prosenttia fanikirjeistäni on Puolasta", mietti Latvala ...
"Kaksi edellistä osakilpailua ovat menneet hyvin, ollaan saatu Citroenia kiinni. Mikko on päässyt Loebin lähelle, minä neljänneksi ja uskon voivani kohota vielä kolmanneksi. Pidetään Citroenit takana, jos halutaan taistella mestaruuksista."

- että, joo - Nöyrä on asenne -

Sitten vaan peukut pystyssä Suomalaismenestyksen puolesta.

Puolan nelonen (EK4):

Loeb ulkona, ainakin tieltä . .

Rollannu ilmeisesti jonkun matkankin päähän tiestä, sijalta 2. Jokohan onni alko kääntymään. Tallin paineet Sordolle.

Mitähän sitä sitten sanos . .

.. vai pitäskö sanansa jo pikkuhilijaa jotta oisi hiljaa. Tuosta Jari-Matin ajelusta. Kestihän sitä taas - viimeselle pätkälle saakka, ja miltei jopa maaliin asti.

Voij kerpele minkä TAAS teki. Kyllä luulis jo oikeesti hävettävän NIIN paljon että jättäs ajelut niille jokka malttaa.

Melekei hävettää omistaa vortti.

Hattutemppu!

Nyt vaan toivotaan Loebin hattutemppua ulosajojen suhteen. Voisikohan joku käydä huoltorekassa puhkomassa kaikki Sébin renkaat..? Ehkei sentään, reilu urheiluhenki pidetään, mutta oishan se nyt kuitenkin Mikolle ja JM:lle revanssin paikka. Seuraava pätkä wrc.com:ista
New for 2009
Finnish revenge. The Scandinavians might have dominated the event in the past, but in 2008 Sebastien Loeb flew a French flag over the top step of the podium. In a country where rallying is taken VERY seriously you can bet the Finns will be out to reclaim their event in 2009.

Hehe, mitähän sitä sitten odottelis:

"Latvalan mukaan valtava voitontahto on muodostunut hänelle kompatuskiveksi kahdella MM-sarjassa ajetulla kaudella.
- Vain voittajat valitettavasti muistetaan. Se on aiheuttanut minulle välillä isoja ongelmia; olen halunnut voittaa niin paljon, etten ole voinut tyytyä toisiin tai kolmansiin sijoihin. Siinä minulla on vielä selkeä kasvun paikka, Latvala arvioi.
- Tämä on kuitenkin minun tyylini. Toivon, että opin vastoinkäymisistä ja löydän sen luotettavuuden, jotta pystyn taistelemaan mestaruudesta, kahden MM-rallin voittoon ajanut Latvala asetteli."

Hehe, ensin "nöyristellään" ja samantien kumotaan ja jatketaan voitontahdon julkituontia ja nöyryyden puutetta. Ei hyvää päivää sentään. Kohta kolisee taas.

Ei tehny hyvää tuo Onnella SAATU kolmossija kreikassa. Ylpeys vaan kasvoi nöyryyden kustannuksella. No, ehkä joskus ihan oppii oikeesti. Toivottavasti. Ennenkuin jotain sattuu ihan oikeesti "leukaan".

Ihan noinvaan jotta; Kyllä ne muuten muistetaan "romuttajatkin", melkein jopa herkemmin kuin voittajat.

- KilinColin -

Jyskälä lähenee:

"Puola on jo historiaa. Se on unohdettu. Ajatukset ovat Jyväskylän MM-rallissa. Siellä on tavoitteena ajaa kolmen joukkoon. Lähdetään liikkeelle maltilla ja katsotaan mihin se vauhti riittää ja onko tarvetta yrittää kiristää. Oishan se kiva ajaa voitosta." Latvala sanoo.

Kuulostaa tutulta. Eikös se

Kuulostaa tutulta. Eikös se viime vuonnakin ottanu vellipohjan maltilla ja kiristi sitten vähän mökkiperässä...
Mutta ei siinä mitään, sais vaan lopettaa nuo lässytykset maltilla ajamisesta ja muuhun kuin voittoon tyytymisestä, täysillä vaan alusta loppuun.

Nyt sitten jännätään.

Netistä poimittua:

Latvala: Voin ajaa myös voitosta
Keskiviikko 29.7.2009
Rallipolkujen viimeaikainen antisankari Jari-Matti Latvala ajaa viikonloppuna yhden uransa tärkeimmistä kisoista.
Vauhtinsa puolesta Latvala pystyisi varmasti haastamaan Ford-tallitoverinsa Mikko Hirvosen ja Citroen-tähti Sebastien Loebin kisan voittotaistossa. Toistuvien ulosajojen takia Latvala on kuitenkin ajautunut tilanteeseen, jossa riskejä olisi vältettävä viimeiseen asti. Se taas tietää Suomen MM-rallin kaltaisessa kilpailussa sitä, ettei terävimpään kärkeen ole asiaa.
Latvala myöntää auliisti aiemmat virheensä, mutta sanoo, että hän voi ajaa Jyväskylässä myös voitosta.
"Tietysti se riippuu siitä, että kuinka kisa etenee, mutta voin ajaa voitostakin".
"Tavoitteena on ajaa kolmen joukkoon ja olla ennen kaikkea tiimipeluri. Mikkoa pitää muistaa auttaa", Latvala tuumaa.

ONNEA ja isot peukut ja jopa varpaat pystyssä Sulle, J-M !!!!

No jopas on taas soopaa

No jopas on taas soopaa Latvalan ämmän poika suustaan päästelly. Vai että oikein tiimipeluri. Ei noin lahjakkaalla kaverilla voi olla kuin yksi tavoite: voitto. Ja siinä tiimikaveri on pahin vihollinen.

Jos J-M puhuis Tampeereen murteella...

...niin olis ilimetty Matti Näsä, nauroin tossa Mökkiperän jälkeen ku J-M innostu selittään nenäsaundilla...

Mutta nyt tulee aika hyvin, vaikka onkin joku jarru päällä. Pysyykö huomenna tiellä, jos nostaa vauhtia, saas nähä, toivottavasti lähtee ajamaan kärkee kiinni.

//m

Kieltämättä . .

.. hyvin mänee. Mutta mänköön.

- maltti on valttia -

Lööppiä lehestä:

"Pidä varasi, Sordo!
... Auto ei ole ralliauto, mutta ei sen tarvitsekaan olla. Ajan nelivetoista urheiluautoa ja harjoittelen jarrujen käyttöä, erityisesti kurveissa.Juuri niissä olen menettänyt aikaa. ... Dani voittaminen tulee olemaan vaikeaa, hyvin vaikeaa. Mutta jos voin antaa hänelle edes hieman painetta, se olisi hyvä minulle ja tallille, suomalainen viittasi tallikaveri Mikko Hirvosen tiukkaan MM-taistoon. ...".

Nyt vaan J-M Painetta Pannuun. Luottamusta on - LUNASTA SE!!!

(ensano)