Mitä on tapahtunut...

 
Haltiakuningatar Salavan Meryt ja hänen sisarensa Untua Usvamieli palaavat Zadarian valtakuntaan pitkältä matkalta. Kuningattaren salaperäiset matkat herättävät kansassa levottomuutta, mutta kuningas Radomir on luvannut puolisolleen olla utelematta hänen matkoistaan.
Kansaa suututtaa se, että haltioiden myötä Zadariaan on asettunut vieraiden lajien edustajia, kuten peikko Penes joka seuraa kuningatarta kaikkialle. Haltiat ovat saaneet Zadarian valtakunnan luopumaan aseista. Kuninkaan neuvonantaja, velho Irju Idarta, haluaisi kuitenkin linnan varustautuvan. Zadarialla on hänen mukaansa edessä vaikeat ajat: hiisiä on liikkeellä. Linnassa liikkuu myös vakooja, jonka aikeista velho ei tiedä.
Kuningas Radomirilla ei ole perillistä. Kuninkaan serkku, herttua Kaune, olisi kuninkaan kuoltua valtakunnan perijä, mikäli hän olisi naimisissa kun kuninkaasta aika jättää. Velho Irju Idarta lupaa auttaa Kaunea puolison etsinnässä. Velho lupaa myös etsiä puolison kivenhakkaajan tyttärelle, Soima Sorikontyttärelle, jota suututtaa se että Zadariaan muuttaneet kääpiöt vievät työt sikäläisiltä kivenhakkaajilta. Mutta velho haluaa Soimalta vastapalvelusta…


Zadarian valtakunta on roolipelaajien pelimaailma.
Pelin johtaja, Rauli, on pelissä kuningas Radomir. Rauli on totaalikieltäytyjä, joka odottaa kutsua oikeuteen.

Haltiakuningatar ja hänen sisarensa ovat parhaat ystävykset Maaret ja Ulla.

Linnassa pelin ajan liikkunut vakooja esittäytyy pelin päätyttyä muille pelaajille Jonneksi. Jonne haluaisi päästä mukaan pelaamaan, mutta Zadaria-peli on
täynnä, eikä uusia pelaajia voida ottaa.
Maaret kuitenkin chattailee Jonnen kanssa myöhään yöhön…