Muslimielämää: Videopäiväkirja - toinen viikko

Julkaistu perjantaina 03.09.2010 31 97

Muslimielämä on herättänyt kirjavia ajatuksia oppilaissa.

 

Muslimielämää

 

 

 

Suosittele97 Suosittelee

perjantaina 03.09.2010

Onpa edustava otos suomalaisista, ainoana osallistujana, jolla tuntuu olevan järkeä päässä on strippari.

Eija lukee jotain omasta päästään revittyjä juttuja. Maiskuttelee suullaan, ikään kuin viisaana, ja sanoo, meillä ei ole mitään syytä olla luottamatta johonkin. Eli sinisilmäisyys on kannattava. Minäkin voisin kirjoittaa vaikkapa puolalaiseen lehteen seuraavan lausunnon:

Miten tilastot raiskauksesta liittyy islamiin, venäläiset ovat Suomessa enemmistä ulkomaalaisista eli Eijan edustama väestö, onkohan mahdollisesti Eija joutunut raiskatuksi. Tämä veto tuntuu paljon loogisemmalta kuin korrelaatio islamiin.

perjantaina 03.09.2010

Antti on hyvä, Krista on paras, Eija Rakas ystävä milloin luovutata sinun ennakkoluuloista. Naisiin ja naisten mielipiteisiin varsinkin jos asia koskee heitä, kannattaa uskoa.

lauantaina 04.09.2010

Ikävää että Eija siteeraa shiialaisten kirjoja (Khomeini). Vähän kuin perustaisi kuvansa kristinuskosta Salattuihin elämiin.
Ei kannattaisi piiloutua numeroiden taakse, voisi saadakin kokeilusta jotain, jos ei olisi koko ajan niin defensiivinen.

Ainoa joka näyttää olevan ihan avoimin mielin tässä mukana on Antti, joka varmaan käy läpi aika herkkiä ja rankkojakin alueita elämässään. Ihan pisteet hänelle rohkeudesta olla oma itsensä ohjelmassa, sen sijaan että istuu kädet puuskassa puhisemassa. Ohjelman tarkoitushan oli 'kokeilla muslimielämää'. Vaikka sitä nyt ei ihan oikeasti voi kokeilla kääntymättä, niin luulisi että ohjelmaan suostuneilla olisi sen verran kunnioitusta edes katsojia kohtaan että osallistuisivat projektiin.

Hyvä idea ohjelmaksi, mutta ihan väärät henkilöt valittu sen toteutukseen.

lauantaina 04.09.2010

Hei J,
Ei tässä mitään ikävää, että siteerataan shialaisten kirjoihin, on ikävää, että niitä ymmertään väärin. Se kirja on painettu 1990 tai 91, shialaiset eivät hyväksy kirjan julkaisua ilman kirjoittajan omaa leimaa päällä. Ajatollah Khomeini on silloin kuollut. Khomeinia on paneteltu monilla epätodellisilla asioilla jo arabian maissa johtuen Irakin ja Iranin sodasta. Niitä asioita kehittelee tällä hetkellä muslimien potentiaaliset terroristit eli Salafit, joiden usko islamiin perustuu takapajuseen voiman käyttöön. Minä tiedän, että Eijan siteerama väite liikkuu maailmassa, mutta se on lähtöisin arabian maista, jotka halusivat pilata rakkaan ajatollah Ruuhullah Khomeinin mainetta. Arabian maissa liikkuu monia epätodellisia asioita, jotka ovat lähtöisin agenteista ja salapoliisista mm. että Khomeinilla on paratiisin avaimet. Se johtuu taas siitä, että Iranissa on demokratia ja arabian maissa ei. Arabian maat haluavat kääntää huomiota näihin asioihin, jotta arabialaiset unohtavat epädemokraattiset johtajansa.

lauantaina 04.09.2010

Missä siinä tilastossa luki, että nuo ulkomaalaiset raiskaajat ovat islaminuskoisia ja minkä perusteella pitäisi nyt tutkia, miten luvut korreloivat Islamin naiskäsitykseen???
Olen tavallinen suomalainen islamiin palannut enkä SUOSTU että minun vakaumukseni uskoni ja uskontoni liitetään marginaaliryhmiin, joiden kirjoituksista ja puheista sokeakin näkee, että ne eivät voi olla minkään uskonnon tai moraalin mukaisia. Enkä SUOSTU olemaan vastuusta heidän teoistaan - ei jokainen maailmaan kristittykään ole ilmeisesti vastuussa esim. Hitlerin julmuuksista - vaikka kaikki "kristittyjä" ovatkin???

sunnuntaina 05.09.2010

Käsi sydämellä,olisiko mahdollista ohjelma toisin päin? Vastaanpa saman tien: EI OLISI!
Vastaavaa ohjelmaa muslimeista,jotka elävät kristinuskon mukaan EI OLE MAHDOLLISTA!
Sellainen ajatuskin on mahdoton ja sen ajatuksen esittäjä saisi karkoituksen muslimimaasta tai kiven sisälle vuosikausiksi.Olen itse asunut ja asun arabimaassa,jossa islam hallitsee ja vallitsee,kauemmin kuin Suomessa,ja tiedän,että islamia ei saa kyseen alaistaa,arvostella tai kristinuskoa opettaa tai valistaa millään tavalla. Islamissa ei ole muita vaihoehtoja kuin islam. Vähissä on valinnan vara.

sunnuntaina 05.09.2010

Itse muslimina en näkisi ollenkaan mahdottomana koittaa elää 30 niin kuin kristitty. Kristinuskossa voi rukoilla enemmän kuin viisi kertaa halutessaan eikä muslimeille kirkkoon meneminen ole kielletty. Eikä kristittynä ollessaan ole pakko juoda alkoholia eikä harrastaa avioliiton ulkopuolista seksiä tai syödä sianlihaa. Ja huiviakin voi pitää, niin tehdään monissa kristityissä maissa vieläkin ja Suomessakin kirkkoon mennessä ainakin jotkin ortodoksit. Joten miksi se ei olisi mahdollista? Toisaalta siveellinen elämä, toisten kunnioittaminen, rukoileminen jne. ovat myös kristinuskossa hyveitä ymmärtääkseni? Joten siitä vaan ohjelma pystyyn ;) voisi tehdä hyvää puolin ja toisin.

sunnuntaina 05.09.2010

Kristinuskosta vastaava ohjelma on oikeastaan hankala, sillä siinä ei ole kyse niinkään ulkoisista asioista joita tehden pelastuu. Kyse on Jeesuksen Kristuksen sovitustyöstä, joka hyväksytään henkilökohtaisesti. Minun sijaiskärsijäni, minun syntisyyteni ja syntieni takia.

maanantaina 06.09.2010

Lainaus
Miksi ulkomaalainen mies raiskaa useammin?

Tuoreimman Suomessa tehdyn tutkimuksen perusteella Suomessa asuvat ulkomaalaiset ovat erityisen korkealla kantaväestöön verrattuna nimenomaan raiskaustilastoissa. Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen mukaan vuoden 2008 rikostilastojen raiskauksista 16 prosentissa epäiltynä oli maahanmuuttaja. Luku on suuri, sillä vuonna 2008 Suomen väestöstä maahanmuuttajia oli 2,7 prosenttia.

Saman tutkimuksen mukaan ylipäätään Suomessa asuvat ulkomaan kansalaiset ovat olleet vuosittain epäiltynä rikoksista heidän väestöosuuteensa nähden 1,3-1,5 kertaa useammin kuin suomalaiset.

Miksi?

Koko juttu täällä:
http://www.uusisuomi.fi/k...nen-mies-raiskaa-useammin

Jossakin kommentissa väitettiin, että ei ole tilastotietoa ulkomaalaistaustaisen väestön osuudesta raiskauksiin. Tässä vähän valaistusta asiaan. Tilastoja on, tietoja on.

maanantaina 06.09.2010

Heh heh! Joku tuolla masinitsi,etta helppoa hanen elaa kuin kristitty.Ehka sinulle,mutta ei syntyparainen muslim voi/saa elaa kuten kristitty eika voi menna kirkkoon! Sehan olisi suuristakin suurin HARAM!
Jos muslimi asuu Suomessa,ehka,mutta ei taalla Arabian niemimaalla.Ala hullujas kirjoittele! Suomessa asuva kaannynnainen ei tieda mita puhuu islamista,ennen kuin on asunut vuosia islamilaisessa kulttuurissa.Vastaava ohjelma toisin pain EI ole mahdollista missaan Persianlahden maassa!!

maanantaina 06.09.2010

Muslimielämää eli Jazeera English website kertoo Sally's story. Etsikää juttu kuvien kanssa. Se tosi tarina on totta päivittäin monessa islamin maassa. Jos profeetta teki niin,miten voi odottaa muutakaan.

tiistaina 07.09.2010

Vaikuttaa siltä, että suurin osa kommentoijista, on muslimeja. Lukekaa siis ensin sivujen alusta 12 kohdan kuvaus: "Näin elät muslimina".
Taisi kalikka kalahtaa oikeaan kohteeseen, kun raiskaukset nousi yli muiden asioiden. !3. kohta vielä pitäisi olla: Muslimi pysyy asiassa, eikä tahallaan loukkaa muita. Eijan osuus antoi kristityille ajattelemista. Islam tai kuolema! Vai miksi muslimit vyöryvät idästä länsimaihin. Onko liikettä toisinpäin?
Paraikaa elää vainottuina noin 200 miljoonaa kristittyä. Ja missäs muualla, ellei islamistisissa maissa.

tiistaina 07.09.2010

Vähän jälkijättöistä kommentointia:
Miten sillä Isralla oli pokkaa väittää että Muhammed ei tehnyt koskaan pahaa edes pikkueläimille: Solmi avioliiton 6-vuotiaan Ayshan kanssa, yhtyi (=raiskasi) häneen kun hän oli 9-vuotias, tappoi ja tapatti säälittä vastustajiaan - täysin kuvottava murhamies ja pedofiili.

tiistaina 07.09.2010

Muslimit on aivopesty uskomaan,että profeetta M.ei voi tehdä väärin,vaikka naidessaan lapsen. Islamilaisissa valtioissa arvostelu oikeuttaa tappamaan. Islamissa ei kysytä,ei arvostella,ei epäröidä profeetan oppeja vastaan. Samaan tapaan kuin Stalinin Neuvostoliitossa. Profeetan ns.Hadithit ovat täynnä tappo uhkauksia ja pelottelua muita uskontoja kohtaan.Esimerkiksi Juutalaiset muuttuvut apinoiksi hadithin mukaan.Tähän tapaan menee hadithit.
Hadith on profeetan opetuksia.

tiistaina 07.09.2010

Qur'an 2:64, Ishaq:240 ja 250 puhuvat juutalaisista ja miten heidän käy....Not good!

torstaina 09.09.2010

Koraani 2.62
(Koraaniin) uskovat ja myöskin ne jotka ovat juutalaisia, kristittyjä,
saabalaisia, jos he uskovat Jumalaan ja Viimeiseen päivään ja elävät
hurskaasti, saavat totisesti palkkansa Herransa luona; ei mikään pelko
valtaa heitä, eikä heidän tarvitse murehtia

Tilastoista: maahanmuuttaja ja muslimi eivät ole synonyymejä

perjantaina 10.09.2010

Tällä palstalla kommentoi paljon ihmisiä, jotka eivät tiedä yhtään mistä puhuvat. He iroittavat lauseita asiayhteyksistään. Tai todennäköisemmin tekevät sen tahallaan antaakseen väärän käsityksen. Esimerkiksi kommentit juutalaisista. Tämä on kohdasta, jossa ryhmä Mooseksen johdattamista juutalaisista eksyi harhateille, siis harhaoppeihin, eivätkä esimerkiksi kunnioittaneet kymmentä käskyä. Kyse oli heitä kohdanneesta rangaistuksesta.

perjantaina 10.09.2010

Hyvä Meryem,mutta islamhan ei tuomitse! Et itse taida tietää,mitä koraani todella sanoo.Sinunhan tulee se lukea arabiaksi.Minun muslimisukulaiseni,eivät edes usko koraanin olevan oikea muutoin kuin arabiaksi.
Entäpä hadith joka sanoo,että kivetkin antavat ilmi sen takana piileskelevän juutalaisen,kun muslimit heitä jahtaavat tappaakseen ja se kivi sanoo,tappakaa juutalainen,hän piileskelee takanani. Hyvä,Meryem,se on sinun tarkistettavissasi,vaikkapa netissä,jos ei muuten.

perjantaina 10.09.2010

Ette ilmeisesti satu tietätämään, että netissä esitetään pilvin pimein vääriä tietoja islamista tarkoituksena mustamaalata tämä uskonto.

perjantaina 10.09.2010

Onneksi Aisha sai hadithin mukaan ottaa nuket mukaansa mennessään lapsimorsiaimena profeetta Muhammedin luo vaimoksi.
Tästä on oikein Hadith eli muslimit ja muut voivat tarkistaa tiedon. Sahih Bukhari vol.8.book 73.no.151,
Sahih Muslim book 008 No.3311, Sahih Bukhari 5.236, Sahih Bukhari 5.234 ja Sunan Abu-Dawud Book 41.No.4915,No.4916 ja 4917. Tässä teille profeetan tietoa hänen lapsivaimostaan,joka oli 6 tai 7 vuotias näissä haditheissa. Järkyttävää.Tarkistakaa ihmeessä. Sieltä selviää profeetan haditeista. Muhammed itse oli tuolloin 51vuotias.

perjantaina 10.09.2010

Hei Meryem,kaikki nuo edellä mainitut löytyy todellakin Haditheista eli kootuista sunnista. Loput koraanista.Ole hyvä vain ja tarkista. Ei olisi pahitteeksi muslimien tietää,mitä se islam oikein on!

perjantaina 10.09.2010

Abu Huraira reported Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying: The last hour would not come unless the Muslims will fight against the Jews and the Muslims would kill them until the Jews would hide themselves behind a stone or a tree and a stone or a tree would say: Muslim, or the servant of Allah, there is a Jew behind me; come and kill him; but the tree Gharqad would not say, for it is the tree of the Jews. (Sahih Muslim, 41:6985; see also 41:6981-84 and Sahih Bukhari, 4:52:176,177 and 4:56:791)
Terveiset Meryemille. Tarkista itse vielä hadith kirjasta,niin varmasti sitten näet todeksi.

sunnuntaina 12.09.2010

Eijalla tosi hyviä kysymyksiä. Hyvä että eija on mukana.

sunnuntaina 12.09.2010

Ei muiden tarvitse islamia mustamaalata. Muslimit tekevät sen ihan itse. Ja islamin opeissa ja profeetta Muhammedin käytöksessä on niin kuvottavia piirteitä että jokaisen järkevän, moraalisen ihmisen on moisesta saastasta hyvä luopua.

maanantaina 13.09.2010

Naiset ovat puutteellisia mieleltään ja uskoltaan
Muhammed kysyi joiltakin naisilta: ”Eikö naisen todistus ole puolet miehen todistuksesta?” Naiset vastasivat: ”Kyllä.” Muhammed sanoi: ”Tämä johtuu naisen mielen puutteellisuudesta.” (Vol. 3:826)

Muhammed sanoi naisille: ”En ole tavannut ketään, joka olisi teitä puutteellisempi mieleltään ja uskoltaan.” (Vol. 2:541)

Helvetissä suurin osa ihmisistä on naisia
Muhammed sanoi: ”Minulle näytettiin helvetin tuli ja suurin osa siellä olijoista oli naisia.” (Vol. 1:28, 301; Vol. 2:161; Vol. 7:124)

Nainen on huono enne
Muhammed sanoi: ”Huono enne on naisessa, talossa ja hevosessa.” (Vol. 7:30)

Naiset ovat haitallisia miehille
Muhammed sanoi: ”Jälkeeni en jätä mitään kärsimystä, joka olisi haitallisempi miehille kuin naiset.” (Vol. 7:33)

Naiset eivät saa pitää peruukkeja
Muhammed sanoi: ”Älä pidä ylläsi tekohiuksia, sillä Allah lähettää kirouksensa niiden naisten päälle, jotka keinotekoisesti pidentävät hiuksiaan” (Vol. 7:133

maanantaina 13.09.2010

Heh heh! miten voi islamia musta maalata,kun kaiken voi itse muslimien pyhästä kirjasta tarkistaa. Se nostaa hiukset pystyyn,kuten profeetan sunnat eli haditit. Ymmärrän toki,että moni muslimi,ainakin länsimaissa syntynyt,ei haluaisi niitä määrättyjä suuria ja sunneja julkistettavan. Sekun saa länsimaalaiset syvästi epäilemään muslimien täysjärkisyyttä. Mutta kun sitä ei voi muuttaa,kun niin pyhä kirja sanoo.Ja onko se musta maalaamista,jos joku kirjoittaa otteita koraanista ja haditeista? Ja vieläpä sanasta sanaan,kohdat joista ne löytää mukaan lukien!

maanantaina 13.09.2010

Muhammedin mieskunto on yhtä suuri kuin 30 miehen
”Anas sanoi: ’Profeetalla oli tapana käydä jokaisen vaimonsa luona tunnissa, kerran päivällä ja kerran illalla, ja heitä oli yhteensä yksitoista.’ Minä kysyin Anasilta: ’Oliko profeetalla voimia siihen?’ Anas vastasi: ’Meillä oli sanonta, jonka mukaan profeetalle oli annettu kolmenkymmenen (miehen) voima.’” (Vol. 1:268)

Muhammed nai yhdeksänvuotiaan tytön
”Aisha kertoi, että profeetta meni hänen kanssaan naimisiin kun hän oli kuusivuotias ja yhtyi häneen kun hän oli yhdeksänvuotias.” (Vol. 7:64)

Allah kiiruhtaa täyttämään Muhammedin seksuaaliset halut
Kun se Koraanin jae paljastettiin, jonka mukaan Muhammedilla oli oikeus lykätä kenen tahansa vaimonsa vuoroa yhtyä häneen, ja kun Muhammed sanoi Allahin sallivan hänen mennä naimisiin adoptiopoikansa vaimon kanssa, Aisha (yksi hänen vaimoistaan) sanoi hänelle: ”Oi Allahin lähettiläs, en näe muuta kuin että Herrasi kiiruhtaa miellyttämään sinua.” (Vol. 7:48)

Kun nainen on eronnut miehestään, hän ei voi palata tämän luo ennen kuin hän on mennyt naimisiin (ja harrastanut seksiä) toisen miehen kanssa.
Aisha kertoi: Rifaa Al-Qurazin vaimo tuli Allahin Apostolin luo ja sanoi: ”Oi Allahin Apostoli, Rifaa erosi minusta lopullisesti. Hänen jälkeensä nain Abdur-Rahman bin Az-Zubair Al-Qurazin, joka olikin impotentti.” Allahin Apostoli sanoi hänelle: ”Ehkäpä haluat palata Rifaan luo? Ei (et voi palata Rifaan luo), ennen kuin sinä ja Abdur-Rahman (impotentti mies) yhdytte toisiinne!” (Vol. 7:186)

– Anonyymi (ei varmistettu)

maanantaina 13.09.2010

Koraanissa on 206 kohtaa, joissa kehotetaan väkivaltaan uskottomia kohtaan ja/tai vaaditaan uskottomien pakkokäännyttämistä islamiin. Väkivaltaiset teot on kuvattu hyvin selkeäsanaisesti. Esimerkkejä:

Kun kohtaatte uskottomia, taistelkaa heitä vastaan! Kun olette alistaneet heidät, sitokaa heidät köysiin vapauttaaksenne heidät joko suosionosoituksena tai lunnaita vastaan. (K47:4) Minä asetan pelon uskottomien sydämeen. Hakatkaa poikki heidän kaulansa ja raajansa. (K8:12

maanantaina 13.09.2010

SHEIKKI MUHAMMED SALIH AL-MUNAJJIDIN ONLINE-FATWA
Eräs kummallisimmista asioista on se, että elämme aikoina, jolloin jotkut muslimit häpeävät siteerata jihadia käsitteleviä Koraanin jakeita ja haditheja vääräuskoisten ystäviensä edessä. Heidän kasvonsa muuttuvat punaisiksi, koska he ovat liian ujoja mainitakseen jizyahia (ei-muslimien maksamaa pakkoveroa), orjuutta ja sotavankien tappamista koskevia määräyksiä. He toivovat, että he voisivat pyyhkiä nämä säkeet ja hadithit pois Koraanista ja sunnasta, niin ettei tämä sivistyneeksi itseään kutsuva mutta takapajuinen maailma kritisoisi heitä. Kun sitten he eivät saa pyyhittyä niitä pois, he yrittävät tulkita ne väärin ja vääristää niiden merkityksen niin, että ne sopivat heidän isäntiensä oikkuihin ja haluihin. (Lisää.)

tiistaina 14.09.2010

Islamin harjoituksen korkein muoto on nimenomaan fyysi­nen taistelu uskot­tomia vastaan, ja koko islamin us­kon huipennus on se, kun muslimitaistelija tulee surmatuksi samalla kun hän tappaa uskottomia. Tämä takaa pääsyn paratiisiin, jossa marttyyri pääsee nauttimaan 72 neit­syen seksuaalisista palveluista ja muista aisti-iloista ja sa­malla hänellä on kunnia todistaa, että Allah on todella­kin ainoa jumala ja Muhammad Hänen profeettansa — hie­noin asia, mitä Mu­hammad pystyi ku­­vit­te­le­maan. Naiset joutuvat isla­missa pääasiassa helvettiin. Niillä, jotka pääsevät para­tiisiin, on ilo katsoa vierestä, kun heidän miehensä pitä­vät siellä haus­kaa.

keskiviikkona 22.09.2010

Hyvät tavat kunniaan – keskustellaan suomeksi

Keskustelu Muslimielämää-ohjelmasta on vilkasta ja värikästä. Viestejä kirjoitettaessa on kuitenkin syytä muistaa hyvät tavat. Asiattomia ja hyvien tapojen vastaisia kommentteja TV1 ei julkaise.

Pyydämme myös huomioimaan, että vastedes (tämä teksti on lisätty 22.9.2010) julkaisemme vain suomenkielellä kirjoitettuja kommentteja ja keskustelua.

Päivi Suikkanen
Verkkotoimittaja
YLE TV1

Kirjoita uusi kommentti

Tämän kentän sisältöä ei näytetä julkisesti.
Vastaa alla olevaan kysymykseen.
Kysymyksen tarkoitus on varmistaa, että lähetetty kommentti ei ole tietokoneella automaattisesti luotu häiriöviesti.

Muualla Yle.fi:ssä