Itse asiassa kyllä, vaikka valehtelu aika voimakas ilmaus onkin. Mutta modernin tv-katselun mittauksessa Finnpanel ei ole täysin ajan tasalla.
Se nimittäin laskee ensilähetyksen lisäksi kyllä tallennetut katselut, muttei uusintoja eikä Areenaa. Molemmilla on pirstaloituneessa tv-katselussa entistä enemmän merkitystä ja etenkin uuden Kakkosen ohjelmissa jälkimmäisellä on ollut välillä jopa korostunut rooli.
Katselutilastoihin liittyen kannattaa huomioida myös se, että kanavan pitkäaikaiset ja vakiintuneet ohjelmat keräävät aina enemmän katsojia kuin uudet, vasta elinkaarensa alussa olevat sarjat.
McLeodin tyttäriä on esitetty alkuiltojen uusintaslotissa, eikä se ole syönyt ohjelmapaikkaa miltään tuoreemmalta sarjalta. Uusia avauksia ne eivät toki edusta, mutta tarkistin, että kyllä McLeodit kiinnostavat nuoria aikuisyleisöjä enemmän kuin esim. saksalaisdekkarit tai niiden uusinnat.
Ei sillä, kyllä tuo Kahden keikan jo luvattujen uusintojen siirtyminen korventaa henkilökohtaisesti melko lailla. Kuulin, ettei sarjalle yksinkertaisesti löytynyt muuttuneiden suunnitelmien jälkeen tilaa.
Edelliseltä Anonyymilta kysyisin kaikella ystävyydellä, pidätkö siis tosiaankin virheenä sitä, että tarjoamme tasapuolisemmin ohjelmistoa kaikille, myös nuoremmille suomalaisille? Entä millä ihmeen perusteella Yle on pettänyt vanhemmat katsojat, joita palvellaan edelleen erittäin kattavasti muilla kanavillamme?
Yleisön mielipiteisiin reagoimisesta ja äänivallasta esittämäsi käsitys ei pidä millään muotoa paikkaansa. Yksin omassa työssäni todistan jatkuvasti tilanteita, että ohjelmaratkaisuja tai -hankintoja tehdään katsojatoiveiden perusteella.
Lisäksi käytössä on koko ajan mitä moninaisempia yleisötutkimuksia, -paneeleja, fokusryhmiä, palautekanavia tai vaikkapa Kakkosen tuore kanavakonsulttihanke.
tiistaina 27.08.2013
Itse asiassa kyllä, vaikka valehtelu aika voimakas ilmaus onkin. Mutta modernin tv-katselun mittauksessa Finnpanel ei ole täysin ajan tasalla.
Se nimittäin laskee ensilähetyksen lisäksi kyllä tallennetut katselut, muttei uusintoja eikä Areenaa. Molemmilla on pirstaloituneessa tv-katselussa entistä enemmän merkitystä ja etenkin uuden Kakkosen ohjelmissa jälkimmäisellä on ollut välillä jopa korostunut rooli.
Katselutilastoihin liittyen kannattaa huomioida myös se, että kanavan pitkäaikaiset ja vakiintuneet ohjelmat keräävät aina enemmän katsojia kuin uudet, vasta elinkaarensa alussa olevat sarjat.
McLeodin tyttäriä on esitetty alkuiltojen uusintaslotissa, eikä se ole syönyt ohjelmapaikkaa miltään tuoreemmalta sarjalta. Uusia avauksia ne eivät toki edusta, mutta tarkistin, että kyllä McLeodit kiinnostavat nuoria aikuisyleisöjä enemmän kuin esim. saksalaisdekkarit tai niiden uusinnat.
Ei sillä, kyllä tuo Kahden keikan jo luvattujen uusintojen siirtyminen korventaa henkilökohtaisesti melko lailla. Kuulin, ettei sarjalle yksinkertaisesti löytynyt muuttuneiden suunnitelmien jälkeen tilaa.
Edelliseltä Anonyymilta kysyisin kaikella ystävyydellä, pidätkö siis tosiaankin virheenä sitä, että tarjoamme tasapuolisemmin ohjelmistoa kaikille, myös nuoremmille suomalaisille? Entä millä ihmeen perusteella Yle on pettänyt vanhemmat katsojat, joita palvellaan edelleen erittäin kattavasti muilla kanavillamme?
Yleisön mielipiteisiin reagoimisesta ja äänivallasta esittämäsi käsitys ei pidä millään muotoa paikkaansa. Yksin omassa työssäni todistan jatkuvasti tilanteita, että ohjelmaratkaisuja tai -hankintoja tehdään katsojatoiveiden perusteella.
Lisäksi käytössä on koko ajan mitä moninaisempia yleisötutkimuksia, -paneeleja, fokusryhmiä, palautekanavia tai vaikkapa Kakkosen tuore kanavakonsulttihanke.
Miika / TV2
– yletv2