CurtLindström pidätetty Ruotsissa
Huomenna alkaviin SM-liigan pudotuspeleihin Porin Ässiä vastaan valmistuvan Ilveksen pääluotsi Curt Lindström on pidätettynä Tukholmassa törkeistä talousrikoksista epäiltynä. Ruotsalaislehti Expressin mukaan hän on yksi kymmenestä henkilöstä, joiden epäillään syyllistyneen vero- ja kirjanpitorikoksiin. Pohjalla on epäily pimeän työvoiman käytöstä. Lindström on kiistänyt epäilykset,joista rangaistus voi olla jopa kuusi vuotta vankeutta.
Lindström määrättiin pidätettäväksi jo helmikuussa, mutta hän oli tuolloin Suomessa, jossa hän valmentaa Ilveksen jääkiekkojoukkuetta. Hän myös valmensi Suomen maailmanmestaruuteen 1995.
- Kuulin Lindströmin pidätyksestä eilen (torstaina) illalla. Olen juuri kirjoittamassa kirjettä Lindströmin asianajajalle, joka toimittaa kirjeen poliisille. Kirjeen pitäisi olla siellä viimeistään aamupäivällä kello 11.
- Juttelin aamulla asianajaja Anders Malmstenin kanssa ja olen toiveikas, että Lindström saataisiin sieltä pois, hän lisää.
Honkalehdon mukaan Ilveksen joukkue on suhtautunut asiaan huumorilla.
- Tietysti tämä on ikävä asia. Kävin kertomassa asiasta juuri joukkueelle ja pelaajat kuittasivat asian huumorilla.
Honkalehdon mukaan kakkosvalmentaja Jarmo Jamalainen johtaa tamperelaisryhmää lauantaina, jos Lindström ei saavu ajoissa Suomeen.
Lindströmiä kuulustellaan iltapäivällä
Ruotsin talousrikoksia tutkiva syyttäjäviranomainen ekobrottsmyndigheten (EBM) kuulustelee pidätettyä jääkiekkovalmentajaa Curt Lindströmiä uudelleen perjantaina iltapäivällä, kertoi Lindströmin asianajaja Anders Malmsten STT:lle. Malmstenin mukaan Lindström kiistää syyllistyneensä rikokseen, josta häntä epäillään.
- Kokemuksen perusteella voin toivoa, että hänet vapautetaan tämän täydentävän kuulustelun jälkeen. Luulen, että he (EBM) ovat käyttäneet eilisen päivän ja tämän aamupäivän hänen antamiensa tietojen tarkistamiseen ja nyt heillä on täydentäviä kysymyksiä, Malmsten sanoi.
Malmstenin mukaan EBM epäilee Lindströmiä osallisuudesta yhtiöön, joka on käyttänyt pimeää työvoimaa ja antanut vääriä kirjanpitotietoja. Ruotsin patentti- ja rekisterilaitoksen julkisten rekisterien mukaan Lindström on ollut yhtiön hallituksessa lyhyehkön ajan, Malmsten kertoi.
- Minun on vaikea kuvitella, että EBM epäilisi häntä tapauksen päätekijäksi, Malmsten sanoi.
STT-YLE
|