Sivu 7 / 14 « Ensimmäinen<56789>Viimeinen »
Topic Options
#676769 - 06-08-2010 01:12 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: koo tee]
Volmari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 8920
Teronen niin sanotusti ampui yli.
Alkuun
#676771 - 06-08-2010 01:17 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: Volmari]
koo tee Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 01-06-2007
Viestejä: 5387
Ja perustelut?
Alkuun
#676802 - 06-08-2010 09:55 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: koo tee]
SH67 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-08-2006
Viestejä: 16442
Loc: stadi
MM-pronssi riittää minulle vaikkei muuta enää saavuttaisi (ja onhan päälle lyödä vielä pariinkin kertaan korjailtu SE, jos sillä nyt suurempaa merkitystä on). Ilman sitä, tai jos olisi siinäkin kisassa epäonnistunut täysin, voisin pitääkin pelkästään suomalaisten seiväs- ja korkeusmiesten tapaisena kyläkisojen putkauttelijana.
_________________________
I don't need people. I need right people.

Alkuun
#676922 - 06-08-2010 22:16 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: SH67]
koo tee Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 01-06-2007
Viestejä: 5387
No SarjisHemmolle riittää se, että saa olla eri mieltä kuin minä ja nuoleskella Evistä. Siinä on nähtävästi riittävät perusteet älylliselle epärehellisyydelle.

Mutta kertaus itse aiheesta: 2005 kävi tsägä ja finaalissa sattui 2,9 myötäiset, jolla irtosi pronssihyppy. Jälkeenpäin on liikkunut legendaa mittamiesten toiminnasta, vaikea sanoa siitä enempää. Joka tapauksessa kotikisoja on seurannut viisi(!) vuotta lähinnä suun paukutusta tältä narsistiselta hipiltä, jolle esillä oleminen ja muiden huomio näyttää olevan kaikki kaikessa. Joskus sopivassa kyläkisassa, hyvällä mondolla ja ennen kaikkea reiluissa myötäisissä pystyy 820 hyppäämään, mutta siihen se jää. Puheet reisissä olevasta 840 hypystä pelkkää puppua.

Kovaksi kilpailijaksi on myös kehuttu, mikä on mielenkiintoista, kun tuon yhden onnenkantamoisen jälkeen on seurannut vain karsiutumisia, kunnes nyt em-kisoissa pääsi niukin naukin finaaliin. Siellä sitten olikin pelkkä lapanen ja hypyt sen näköisiä rääpäisyjä, että nimenomaan pää taisi mennä ihan sekaisin siitä, kun karsinnan jälkeen olikin vielä oikea kisa edessä. Muitakaan näyttöjä kilpailupäästä ei oikein löydy, kun kovissa kulta-timantti-mikälie-liigojen kisoissa tämä meidän "maailmanluokan hyppääjä" ei yleensä ole ollut mukana.

Alkuun
#676938 - 06-08-2010 23:28 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: koo tee]
SH67 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-08-2006
Viestejä: 16442
Loc: stadi
"2005 kävi tsägä ja finaalissa sattui 2,9 myötäiset, jolla irtosi pronssihyppy. Jälkeenpäin on liikkunut legendaa mittamiesten toiminnasta, vaikea sanoa siitä enempää."

Ensinnäkin erittäin älyllistä ottaa huomioon ne olosuhteet missä maailman kolmanneksi parhaan tittelin otti. Tällä perusteella voidaan dissata hurja määrä vaikka kenen urheilijan saavutuksia. Kisaa seurattiin tiiviisti skriiniltä jokaisen hyppyjä samojen (mitalijärjestys)tietokoneviivojen mukaan arvioiden ja ne joka suorituksen kohdalla loogisiksi todeten. Puhumattakaan että kisa on tallella ja uudelleenkatsottu "pari" kertaa. Ja tuskin kukaan täällä meikäläistä ihan ykköspatriootiksi ja "hinnalla-millä-hyvänsä-menestystä"-meuhkaavaksi sinirilliksi on ensimmäisenä äänestämässä.

Joo, olen digannut Eviksen tavoin "Eviksen" habituksesta ja itsetunnosta. Jo kauan ennenkuin huomasin palstan Eviksen tai tajusin mitä nikkinsä edes meinaa. Ja molemmat kai tunnustaneet Evilän suurimmaksi ja suunnilleen ainoaksi todelliseksi mokaksi kilahtamisen Niki Juuselalle vuosi sitten missä ei nyt omastakaan mielestä ollut järjen hiventä. (Verensokerit alhaalla tai jotain vastaavaa teoriaa vois sivusta heittää.)

Kaikki muu on sun, pahahin kottero, omia näkemyksiä ja mielipiteitä ja hyvä että niitä on. Mutta Evilällä on kiistämätön MM-pronssi mikä siis on ja pysyy kirjoissa ikuisesti. Saattaahan se harmittaa, vielä kun myötätuulella sattui tulemaan.
_________________________
I don't need people. I need right people.

Alkuun
#676943 - 06-08-2010 23:44 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: SH67]
koo tee Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 01-06-2007
Viestejä: 5387
Väitätkö, että myötätuuli ei vaikuta hyppyjen pituuksiin? Aika kova väite olisi se. 2005-kisojen myötätuulilukemat mainitsin alkuun tarkoituksella siksikin, että näkee analogian. Toisin sanoen mitä Evilä aina tarvitsee pärjätäkseen: hyvät myötäiset ja hyvän mondon. Silloin voi parhaimmillaan mennä 820 (vaikka uhoilija itse on höpöillyt 840:stä), mutta sillä ei paljoakaan tee maailmanluokan hyppääjien seurassa, he kun pomppivat kymmeniä senttejä pidemmälle niissä oloissa.

Eli kyseessä on maailmanluokan suunpieksäjä ja keskinkertainen yleisurheilija, jonka markkinapuheisiin on haksahtanut yllättävänkin monta palstalaista. Edellä siteerasin erästä kaiken kokenutta toimittajaa, jonka eilen huomasin olevan samoilla linjoilla kanssani. Mikä minua tuossa pronssissa voisi harmittaa? Enhän edes tunne tätä kyseistä keskinkertaista urheilijaa. Kaltaisensa narsistiset tyypit kyllä ärsyttää ihan yleisesti, mutta enemmänkin tässä tapauksessa nyppii puheiden ja tekojen täydellinen epätasapaino.

Alkuun
#676947 - 07-08-2010 00:06 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: koo tee]
SH67 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-08-2006
Viestejä: 16442
Loc: stadi
Arto Teronen (kukalie) vertaa naurettavasti Evilää... koko suomalaiseen "huippu"urheiluun? Artohan tuntuu olevan samassa linjassa kuin urheilujohto ja media yleensä (aina positiivisimmat mahdolliset ennusteet) versus me 'rahvas' joka vuodesta toiseen, ihan etukäteistulosten ja muiden merkkien mukaan, osaavat olla "realistisia". Sittenpä sitä mennään odotusten mukaan tai yllätytään AINA iloisesti.
_________________________
I don't need people. I need right people.

Alkuun
#676952 - 07-08-2010 00:29 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: SH67]
koo tee Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 01-06-2007
Viestejä: 5387
Jaaha. Osaltani saa riittää, kun paukkujen loputtua aloit kirjoittelemaan aiheen vierestä ja siitä vierestäkin pelkkää sekavaa puppua vailla mitään perusteluja.
Alkuun
#676958 - 07-08-2010 01:40 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: koo tee]
Volmari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 8920
Perustelematon väite tuo, että Evilä olisi esillä enemmän kuin muut suomalaisurheilijat, puhumattakaan että itse pyrkisi hankkimaan huomiota itselleen. Tuskinpa hänestä tehdään muita kuin samat "pakolliset" haastattelut ennen ja jälkeen kilpailun kuin muistakin Suomen joukkueen urheilijoista sekä vastaava perinteinen talvi/kevätleirihaastattelu kuin keihäänheittäjistäkin. Aino-Kaisa Saarista haastatellaan vuoden aikana ehkä viisi kertaakin enemmän.

Perin huvittava oli tuo Terosen viittaus Evilän selittelyihin, kun viime vuodesta muistetaan, että toimittaja loukkaantuu, jos tämän kärttämää selitystä kisan jälkeen ei kuulu.

Itsetuntoa Evilällä on, mutta olkoon minun puolestani. Vaihtaisin kanavaa noiden haastattelujen ajaksi, jos niissä kuulisi koko massalta yhtä ja samaa nöyristelyä.

Alkuun
#676970 - 07-08-2010 09:49 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: koo tee]
apsoluuttinen totuus Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 12-11-2002
Viestejä: 954
Loc: Vantaa
MM-kisoista kannattaa muistaa myös se, että karsinnoissa Evilä teki oman ennätyksensä ja silloisen se:n 8.18. Finaalissa olleista hyppääjistä Evilä oli kauden aikana kohdannut puolet ja voittanut Dwight Phillipsiä lukuunottamatta heidät kaikki vähintään kerran (ainakin Mokoenan useammastikin).

Tuolta kaudelta oli ennen Helsinkiä lisäksi yksi kolmossija Golden Leaguen kisasta Roomasta. Tänä vuonna paras sijoitus Gatesheadin neljäs.

Varmaan nuo puheet 840:stä ovat sikäli oikealla linjalla, että kaiken osuessa nappiin(!), ennätys voi parantua reilustikin. Tyyliin Relfin 847 Barcelonassa, tai Bayerin 871 hallikaudelta 2009.

Alkuun
#676973 - 07-08-2010 10:10 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: apsoluuttinen totuus]
Evis Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-02-2006
Viestejä: 15085
Loc: Helsinki
Ihan vinkiksi muille keskustelijoille: kooteelle on turha sanoa (erityisesti tästä aiheesta) mitään. Hän on linjansa valinnut, ja olkoon niin. Ilmeisesti jotakin hyvin henkilökohtaista kaunaa taustalla, tyyliin Evilä vienyt ihastukset nenän edestä. Muutoin ei voi ymmärtää noin faktoja näkemätöntä kirjoittelua, joka pitkälti perustuu sekä kohteen että tämän "puolella" olevien haukkumiseen. Evilää koskevassa kirjoituksessa tämä on selvimmin näkyvissä, mutta eipä vaikea havaita muissakaan ketjuissa.

Ehkä kyseinen tapaus luulee, että tuolla haukkumisella saa ihmisiä oman näkokantansa taakse ilman faktojakin. Klassinen kiusaajatapaus, kaikki lienevät näitä nähneet pitkin ikää. Ja mikäänhän ei enemmän heitä rasita kuin se, että joku ryökäle uskaltaa olla eri mieltä ja on jopa siihen paremmat perusteet. Hän valitsee vain ne yksityiskohdat, jotka tukevat hänen näkemystään ja jättää ansiokkaasti vastakkaiset pois kirjoituksistaan ja mielestään.

Vaikka joistakin asioista, lähinnä jalkapallosta, tyypillä olisi annettavaakin tälle palstalle, on ignore-toiminnon käyttöönotto ollut hyvä idea. Yksi vaihtoehto kaikille tämän (tai kenen tahansa) tyypin tyyliin kyllästyneille on jättää vastaamatta systemaattisesti kaikkiin hänen viesteihinsä. Meuhkatkoon yksinään.

Tähän viestiini hän tulee luonnollisesti minua haukkumaan. Hauku hyvä ihminen, senhän parhaiten taidat! Voit myös joutaessasi kaivaa tulosliuskat Helsingin MM-kisojen pituushypystä vuodelta 2005 ja varmistaa, ettei kukaan muu kuin Evilä ole päässyt hyppäämään myötätuuleen. Samalla istumisella voit kaivaa tilastot 2000-luvun maailman kärkihyppääjien tuloksista ja olosuhteista. Vertaa myös hyppääjien kauden kärkituloksia arvokisojen tuloksiin. On se piru, että juuri tuo Evilä saa taakseen myötätuulen joskus, alleen mondon ja on ei ole tehnyt jokaisessa arvokisassa vuoden parastaan, jopa jäänyt siitä parikymmentä senttiä joskus!

Mutta eihän nämä pointit aukea, kun kyse on "hipistä" (hevari ja hippi, yks hailee näemmä), "narsistista" (pls, etsi kyseisestä asiasta tietoa, voisi auttaa läheisiäsikin) ja "uhoajasta" (ainahan se ilmeisesti nimenomaan väittää voittavansa kaikki ja hyppäävänsä 840, ei koskaan sano, että se on mahdollista, koska on hyvässä fyysisesti kovassa kunnossa, mikä on ihan testattavissa oleva asia).

Sanoin aluksi, että turha vastata ja vastasin kuitenkin. Siitäkin saa haukkua. Turhaa ajanhaaskausta. Parempi taas jättää palsta joksikin aikaa. Ei täällä tule nykyään enää hyvälle tuulelle, kuten vielä joskus. I wonder why...
_________________________
Ei ole riemulla rajaa, kun on päästään vajaa!

Alkuun
#677014 - 07-08-2010 14:39 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: Volmari]
koo tee Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 01-06-2007
Viestejä: 5387
Mua on aina ihmetyttänyt Volmarin kaltaiset tyypit, joilla on valtava tarve päästä kommentoimaan, vaikka ovat täydellisen pihalla aiheesta. Ei mun tarvitse mitään tilastoja kaivaa, otetaan muutama viimeisin esimerkki. Veikkaajan kannessa kisaviikolla oli Evilä ja Pitkämäki ja näitä kahta pidettiin samanveroisina mitalisuosikkeina. Myös muualla, tarkemmin sanoen joka mediassa ja urheilupomojen puheissa.

Vuosi sittenhän Evilä uhkasi vetää YLE:n toimittajaa turpaan ja myöhemmin sitten pyyteli anteeksi, kun huomasi yleisen reaktion. Tämä on näköjään Volmarille uusi tieto.

Volmari vaatii mua perustelemaan, mutta itse vetää hatusta silkkaa tuubaa, kuten tuo heitto Saarisesta.

Alkuun
#677017 - 07-08-2010 14:45 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: apsoluuttinen totuus]
koo tee Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 01-06-2007
Viestejä: 5387
[quote=apsoluuttinen totuus] Varmaan nuo puheet 840:stä ovat sikäli oikealla linjalla, että kaiken osuessa nappiin(!), ennätys voi parantua reilustikin. Tyyliin Relfin 847 Barcelonassa, tai Bayerin 871 hallikaudelta 2009. [/quote]

Uskoo ken haluaa, mutta tukea noille väitteille on vaikea löytää suorituksista. Jo siihen 820 on aina tarvittu lähelle maksimimyötäiset ja mieleinen mondo. Tarvitseeko joku Reif saman? Ei näytä tarvitsevan, eikä tarvitse aina edes askeleen osumista nappiin. Semmosia ne on ne oikeat maailmanluokan hyppääjät.

Alkuun
#677019 - 07-08-2010 15:40 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: Evis]
koo tee Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 01-06-2007
Viestejä: 5387
Nimimerkki Evis aina hermostuessaan purkautuu tuollaisilla hemmetin pitkillä viesteillä, joissa asiaa on vähemmän.

Ja jos joku ei vielä tiedä: Evis on julistanut moneen kertaan, kuin jotain tärkeämpääkin asiaa, että ei lue mun viestejä, mutta siltipä tuo vastailee niihin tasaisin väliajoin.

Sitten meni hekotteluksi. Henkilökohtaista kaunaa? Vienyt ihastukset? Löytyiskö jotain lapsellisempaa vielä? Kyseessä tietenkin täysin tuntematon tyyppi toisella puolella Suomea. En muuten keksimälläkään keksi edes mistä voisin olla hänelle kateellinen. Penkkiurheilijana tällaiset kuplat vaan ärsyttää ja sellaiset aina toivoisi pudotettavan paikalle jolle kuuluvat.

"On se piru, että juuri tuo Evilä saa taakseen myötätuulen joskus"

Missään en ole väittänyt, ettei muille olisi myötätuulia sattunut. Pyrin vain osoittamaan kuinka riippuvainen juuri Evilä on olosuhteista ja kuinka keskinkertainen hyppääjä hän on, kun oikeisiin maailmanluokan hyppääjiin verrataan.

"Tähän viestiini hän tulee luonnollisesti minua haukkumaan. Hauku hyvä ihminen, senhän parhaiten taidat!"

Milloin olen sua täällä haukkunut?

"Ja mikäänhän ei enemmän heitä rasita kuin se, että joku ryökäle uskaltaa olla eri mieltä ja on jopa siihen paremmat perusteet. Hän valitsee vain ne yksityiskohdat, jotka tukevat hänen näkemystään ja jättää ansiokkaasti vastakkaiset pois kirjoituksistaan ja mielestään."

Näyttää, että tuossa sä projisoit ja todellisuudessa puhut itsestäsi. Minähän notkun tällä palstalla nimenomaan urheiluväittelyjen takia ja viestihistoriaa tonkimalla varmasti selviää, ettei väärässä olemisen myöntäminen tuota ongelmia, jos vastapuoli perustelee väitteensä hyvin. Respectiä olen antanut niille keskustelijoille, jotka mun mielestä on sen arvoisia. Tosissaan urheiluväitellään, mutta eihän tätä nyt vakavasti pidä ottaa. Mokomaa tsättipalstaa.

Alkuun
#677059 - 07-08-2010 18:59 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: koo tee]
Volmari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 8920
[quote=koo tee]Ei mun tarvitse mitään tilastoja kaivaa, otetaan muutama viimeisin esimerkki. Veikkaajan kannessa kisaviikolla oli Evilä ja Pitkämäki ja näitä kahta pidettiin samanveroisina mitalisuosikkeina. Myös muualla, tarkemmin sanoen joka mediassa ja urheilupomojen puheissa. [/quote]

Evilä oli mielestäsi itse vaatinut kuvansa Veikkajan kanteen sekä maininnan, että hän on samanveroinen mitalisuosikki Pitkämäen kanssa? Samoin urheilupomot puhuvat Evilän suulla? Ja Eviläkö itse vaati, että häntä pitää haastatella Berliinin pituuskarsinnan jälkeen?

Nähtävästi, koska sinun mielestäsi hänelle "esillä oleminen ja muiden huomio näyttää olevan kaikki kaikessa".

Tämä sinulle nyt viimeisenä kommenttina. Rakentavaa keskustelua aiheesta olisi mukava käydä, mutta valitettavasti sinä et sellaiseen kykene.

Alkuun
#677061 - 07-08-2010 19:11 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: Volmari]
koo tee Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 01-06-2007
Viestejä: 5387
Missä mä olen sellaista väittänyt? En missään. Tuo oli vain osoitus siitä hypestä, joka on luotu ja jolla ei todellisuuden (kyvyt, mahdollisuudet) kanssa ole paljoa tekemistä.

Mitäpä jos yrittäisit toisten sanomisten vääristelyn sijaan perustella omia sanomisiasi. Kovasti olet multa vaatimassa perusteluja, mutta itse höpöilet mitä sattuu etkä perustele mitään. Siinä on sun panoksesi "rakentavaan keskusteluun".

"Ja Eviläkö itse vaati, että häntä pitää haastatella Berliinin pituuskarsinnan jälkeen?"

Voihellantuudelis. Jos urheilijaa tuetaan rahallisesti ja sitten lähetetään kisoihin edustamaan, niin siinä tulee pikku velvollisuuksia mukana. Kuten että haastatteluun tullaan ja ollaan siinä ihmisiksi, vaikka kisa olisi mennyt perseelleen. Jos ei osaa, niin se on pelkkää tyhmyyttä eikä mitään "itsetuntoa". Äkkiä nimittäin loppuu se sponssiraha jolla ne urheilut rahoitetaan. Tämähän on tietysti itsestäänselvyys normaaleille aikuisille, mutta Volmarille pitää selittää sellaisetkin.

Alkuun
#677067 - 07-08-2010 19:29 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: koo tee]
zala Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 9092
Loc: h Ness
[quote=koo tee]Milloin olen sua täällä haukkunut?[/quote]

No Evis ei tuossa sanonut sun haukkuneen häntä vaan jotakuinkin sen että sulla on tapana haukkua muita palstalaisia. Joo, mulla on ihan samaa havaintoa sinusta. En sano etteikö muutkin toisinaan syyllisty moiseen, esimerkkinä minä, mutta sulla se on arkipäivää ja tässä mielessä olet ihan omaa luokkaasi tällä palstalla. Tommosen viestittelyn katseleminen ihan jatkuvasti ja aina samalta suunnalta on todella rasittavaa.

[quote=koo tee] Tosissaan urheiluväitellään, mutta eihän tätä nyt vakavasti pidä ottaa. Mokomaa tsättipalstaa.
[/quote]

No eipä varmaan pidäkään mutta joukkoon mahtuu myös varsin tasokkaita keskusteluita ja hyviä keskustelijoita, joilta saa uutta tietoa, kuten esimerkiksi Evis, SH67 ja Volmari jotka tossa ohimennen käsittelit sulle ominaisella tavalla. Ihan vaan omana mielipiteenäni se, että katselen paljon mieluummin mainitun kolmikon viestittelyä kuin sinun. Jos sulla on näkemystä ja mielipiteitä niin sano ne ilman että haukut muita. Jos osaat.
_________________________
which witch watch which watch?

Alkuun
#677068 - 07-08-2010 19:39 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: zala]
koo tee Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 01-06-2007
Viestejä: 5387
"Tähän viestiini hän tulee luonnollisesti minua haukkumaan. Hauku hyvä ihminen, senhän parhaiten taidat!"

Eikö tuossa Zala ihan selvällä suomen kielellä sanota, että seuraavaksi minä "luonnollisesti" alan haukkua kirjoittajaa? Jota minä sitten kummeksuin, koska en muista kertaakaan haukkuneeni ko. kirjoittajaa. Ei mitään henkilökohtaisuuksia häntä kohtaan missään.

Mutta tämähän on tyypillistä Zalaa. Sotkeutua muiden väittelyihin vaikkei mitään sanomista aiheesta ja päälle vielä vääristelyt muiden sanomisia.


Alkuun
#677070 - 07-08-2010 19:43 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: koo tee]
zala Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 9092
Loc: h Ness
Voih sori. Kuka tämän väittelyn omistaa ja kuka tähän saa osallistua. Ja mun nikki kirjoitetaan pienellä ei isolla.
_________________________
which witch watch which watch?

Alkuun
#677079 - 07-08-2010 20:28 Re: Evilän selitykset 2010 [Re: zala]
koo tee Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 01-06-2007
Viestejä: 5387
Kun sun kerran on jatkuvasti päästävä huutelemaan vieraisiin pöytiin, niin voisit vastailla sulle esitettyihin kysymyksiin joutavan sönkötyksen sijasta.

Niin, ja kirjoittaa vihdoin jotain itse aiheesta. Se on tällä palstalla ns. ideana.

Alkuun


Moderaattori:  sportadmin 
Siirry

Generated in 0.214 seconds in which 0.025 seconds were spent on a total of 17 queries. Zlib compression disabled.