Sivu 4 / 54 « Ensimmäinen<23456>Viimeinen »
Topic Options
#590158 - 08-01-2010 10:08 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: Tält pualt jokke]
koo tee Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 01-06-2007
Viestejä: 5387
Ei tarvitse veikata mitään, vaan on ihan selvää, että Tepsi ei pystynyt pitämään jotain sopimuksessa lupaamaansa (esim. joukkueen materiaali) ja siksi Rautiaisella oli puolestaan oikeus lähteä milloin huvittaa.

Ulkomaalaisten väheneminen olisi hyvä asia ja sikäli mielenkiintoista, että voisi vähän tehdä vertailua ja miettiä mikä niiden merkitys oli. Turun kakkosjoukkueen fanaattinen kannattajahan jaksoi männäkaudella väittää vastaan, kun kerroin pelin pyörivän ulkomaanapujen varassa.

"Onko nuo sekoilua? Ehkä, mutta silloin sekoilua on joka puolella ja paljon."

Kaipaa perusteluja. Kerrotko missä muissa liigaseuroissa on nähty vastaava rumba?

Alkuun
#590169 - 08-01-2010 10:56 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: koo tee]
EgyLynx Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 21-02-2009
Viestejä: 14427
(Puhuin kylläkin Naismaajoukkueen ex valmentajasta...
Nyt ne otti naisille ruotsalaisen... Viihdytävämpää peliä odotetavissa? (tehokaampaa saman tien))

Otaisko Turkulaisjoukkueet täysin kotimaisin voimin 2 voitton liigassa? Pystyykkö Tamu nousuun (raha?) Hjk vs Haka?

Alkuun
#590178 - 08-01-2010 11:15 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: koo tee]
Tält pualt jokke Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 02-04-2003
Viestejä: 7057
Loc: Turku
Enpä ole Interistä vuosien varrella paljoakaan kommentoinut eli enpä nytkään ota kantaa heidän ulkomaanapuihinsa ja näiden ratkaisevaan rooliin pelin pyörimisessä. Enpä ota myöskään kantaa heidän kannattajiinsa. Meripelastusseura kun saa touhuta minun puolestani ihan omiaan. No sen verran myönnytystä kuitenkin, että futismies Stefan Håkansille nostan olematonta hattuani Veritaksen rakentamisen osalta. Se tuosta Turun kakkosjoukkueesta.

Tuo sitkeä jankkauksesi "fanaattisesta kannattajasta" on koominen. Minun ymmärtääkseni fanaattinen kannattaja ei negatiivista arvostelua omaa joukkuettaan kohtaan heitä. Esitäpä sellainen väite faktana minusta, jos pystyt. Lukuisat ovat ne kerrat, kun olen jotakin TPS:n kotipeliä mollannut munattomaksi esitykseksi. Tepsin viime kauden ulkomaanavuista sen verran vielä, että ei joukkueen peli viime kaudella pelkästään Brownin varassa pyörinyt, vaikka mies valittiinkin Veikkausliigan parhaaksi ja vaikka melkoinen sateentekijä monasti olikin. Ja toki Wusu oli hyvä, mutta eipä hänkään korvaamaton ollut. Ja juoksukone Cleaver oli jo viime kaudella taantunut. Kovin ovat kevyet eväät sinulla, suorastaan "ultra light".

Aikas huonosti menee, jos huonoihin ulkomaanapuihin rahojaan syytää ja silloinhan voisi jo syyttää suoranaisesta tyhmyydestä. Eikös ne Klubinkin (ja muidenkin seurojen) mustat/tummemmat/vaaleammat pojat ihan kelpo arvosteluja saaneet.

Parempia (ja uudempia) provoyrityksiä, koo tee, kiitos. :)


Editoinut Tält pualt jokke (08-01-2010 11:16)

Alkuun
#590188 - 08-01-2010 11:36 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: Tält pualt jokke]
koo tee Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 01-06-2007
Viestejä: 5387
Mikä ihmeen provo? Interin saldo kahdelta edelliskaudelta on Suomen mestaruus ja Suomen cup. Ja Tepsukat ovat voittaneet...ai niin, eivät mitään. Joten marssijärjestyksessä ei epäselvää eikä tosiasioiden tunnustaminen ole vaikeaa muille kuin kakkosseuran fanaattiselle kannattajalle. Esittäisitkö nyt vastauksen edellisen viestini kysymykseen. Siis faktoihin pohjautuvan, jollaista minultakin vaadit.

Kyllä fanaattinen (kiihkomielinen) kannattaja voi olla kriittinen joukkuettaan kohtaan, jos peli ei kulje. Hurraamista ja viheltämistä sen mukaan miten pelit menee. Vastustajien toiminnan objektiivinen arviointi on sen sijaan mahdotonta.

Alkuun
#590193 - 08-01-2010 11:43 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: koo tee]
Ryan Smyth #94 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 07-06-2006
Viestejä: 22331
Loc: Jyväskylä
TPS pitää iltapäivällä kello 14.30 kautta 2010 koskevan lehdistötilaisuuden, jonka voi kuunnella suorana YLE Urheilun nettisivuilta.
Alkuun
#590212 - 08-01-2010 12:06 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: Ryan Smyth #94]
EgyLynx Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 21-02-2009
Viestejä: 14427
uusi valmnentaja?
Alkuun
#590217 - 08-01-2010 12:31 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: koo tee]
Tält pualt jokke Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 02-04-2003
Viestejä: 7057
Loc: Turku
[quote=koo tee]Mikä ihmeen provo? Interin saldo kahdelta edelliskaudelta on Suomen mestaruus ja Suomen cup. Ja Tepsukat ovat voittaneet...ai niin, eivät mitään. Joten marssijärjestyksessä ei epäselvää eikä tosiasioiden tunnustaminen ole vaikeaa muille kuin kakkosseuran fanaattiselle kannattajalle. Esittäisitkö nyt vastauksen edellisen viestini kysymykseen. Siis faktoihin pohjautuvan, jollaista minultakin vaadit.
Kyllä fanaattinen 8kiihkomielinen) kannattaja voi olla kriittinen joukkuettaan kohtaan, jos peli ei kulje. Hurraamista ja viheltämistä sen mukaan miten pelit menee. Vastustajien toiminnan objektiivinen arviointi on sen sijaan mahdotonta. [/quote]

Tarkoitatko esittämääsi "rumba-kysymystä"? No siihen on helppo vastata, ettei kai missään. Mutta: missä muussa seurassa esim. Mixun soppari olisi laitettu katkoon koti-ikävän takia? Ehkä monessa muussakin, siis EHKÄ, mutta muistaakseni et vain ainakaan aiemmin hyväksynyt tuota selitystä. Parempaa selitystä minulla ei vaan siihen ole antaa. Maran ja Pasin käsittelinkin jo ja ne ovatkin helpompia tapauksia.

Kolme vuotta ja kolme valmentajaa, ei hyvä ainakaan minusta. Mutta noin se varmaan joskus vaan pakosta menee. Toivottavasti tuo ennakointi omien kasvattien esiinmarssista pitäisi ja toivottavasti ruoriin saadaan joko Rapa tai Laurikainen. Se olisi jatkuvuuden tietä. Ei minulla tähän asiaan ole muuta lisättävää.

Olen sinulle jo ainakin kerran aiemmin kertonut, että minä lajittelen TPS:n ja Interin aseman eri tavalla kuin sinä. Minun kriteerini on joukkueen kannatus. Siinä on aina vaan "kohtuullinen" ero. TPS on koko ajan ollut ja on edelleen roimasti suositumpi kuin Inter. Viime kauden yleisökeskiarvot kertovat myös edelleen aina vaan kylmää faktaa: vaikka miten toinen olikin hallitseva mestari, niin Tepsin yleisökeskiarvo oli tuplaten Interin määrä. Kylillä ei Interistä puhuta, tosin se on maahanmuuttajien suosikkijoukkue eli en pysty sanomaan, mitä heidän joukoissaan puhutaan, mutta valtaväestön osalta kuitti on helppo. Minun puolestani voit toki edelleen heittää tuota (mainitun eli jo aiemmin käsitellyn seikan takia) "kakkosjoukkueprovoa" ihan vapaasti. Kunhan muistat, että nyt tämä on kerrottu jo ainakin kaksi kertaa. :)

PS. Todelliseen fanaattisuuteen muuten sitten ei todellakaan kuulu sen oman asian minkäänlainen mollaaminen. Esimerkkejä maailmalta löytyy vaikka kuinka niin uskonnosta kuin politiikasta kuin urheilustakin. Ei esim. fanaattisiksi mainitut katsojat, jotka vislaavat omilleen, oikeasti mitään fanaatikkoja ole. Fanaatikko on oikeasti lähempänä huligaania.

Alkuun
#590227 - 08-01-2010 12:54 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: Tält pualt jokke]
EgyLynx Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 21-02-2009
Viestejä: 14427
hmm...
Alkuun
#590322 - 08-01-2010 14:32 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: EgyLynx]
Tält pualt jokke Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 02-04-2003
Viestejä: 7057
Loc: Turku
Veikkaukset nappiin molemmista! Eli Rapa on TPS:n uusi päävalmentaja ja Jani Virtanen korvaa Mikko Paatelaisen. :)

(PS. Positiivista on muuten se, että noinkin kovat futishemmot kuin Mixu ja nyt siis myös Pasi uskaltavat myöntää, että ikävä rakkaimpien luo kotiin oli katkon syy. Eli tiedoksi koo teellekin: "materiaalipula" ei ollut lähdön syy. Tuo yllätti kyllä minutkin.)


Editoinut Tält pualt jokke (08-01-2010 14:37)

Alkuun
#590357 - 08-01-2010 14:50 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: Tält pualt jokke]
koo tee Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 01-06-2007
Viestejä: 5387
"Tarkoitatko esittämääsi "rumba-kysymystä"? No siihen on helppo vastata, ettei kai missään."

Mitäpä muutakaan kysymystä. Vielä aamupäivällä oli "paljon ja joka puolella". Tää on niin tätä aina sun kanssa.

"Mutta: missä muussa seurassa esim. Mixun soppari olisi laitettu katkoon koti-ikävän takia? Ehkä monessa muussakin, siis EHKÄ, mutta muistaakseni et vain ainakaan aiemmin hyväksynyt tuota selitystä. Parempaa selitystä minulla ei vaan siihen ole antaa. Maran ja Pasin käsittelinkin jo ja ne ovatkin helpompia tapauksia."

Totta kai olisi purettu muuallakin, ei väkisin voi ketään pitää. Se on sitten tapauskohtaista, miten tiukat on ehdot purkamisessa. (Miten niin "en hyväksynyt"? Tuo on taas jotain ihan sun omia outouksia.) Jossain muualla tuollainen koti-ikävä -riski olisi jo alunperin otettu huomioon ja sitä kautta päädytty toiseen valmentajavaihtoehtoon. Mara-episodi oli sitten jotain ihan käsittämätöntä. Pitkä sopimus ja varmasti kova liksa ja sitten hätäillään mies pihalle kesken kaiken, vaikkei mitään pakkoa ollut. Huonoa seurajohtamista. Kolmas kova nimi Rautiainen taas on niin omalaatuinen persoona, että oli varmaan harkittu riski jo hankittaessa enkä seurajohdon piikkiin laittaisi. Talous on laitettava kuntoon ja sitä rataa. Mutta onhan tuo kaikkinensa melkoinen härdelli Veikkausliigan mittakaavassa.

"Olen sinulle jo ainakin kerran aiemmin kertonut, että minä lajittelen TPS:n ja Interin aseman eri tavalla kuin sinä. Minun kriteerini on joukkueen kannatus."

Niin, sen Turun kakkosjoukkue -terminhän toit keskusteluun sinä, mutta sen käyttäminen Interin kohdalla ontuu pahasti, koska se on näistä joukkueista huomattavasti menestyneempi. Tai tarkemmin sanoen: sillä on menestystä viime kausilta, paljonkin, ja Tepsillä ei.

Ja kyllä ne huligaanitkin omille viheltää, jos peli on ihan kuraa.

"Eli tiedoksi koo teellekin: "materiaalipula" ei ollut lähdön syy."

No jos sä Rautiaisen puheet otat absoluuttisena totuutena, niin siitä vaan sitten. Urheilulehden verkkosivuilla epäillään välirikkoa seurajohdon kanssa lähdön syyksi.

Alkuun
#590376 - 08-01-2010 15:11 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: koo tee]
Tält pualt jokke Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 02-04-2003
Viestejä: 7057
Loc: Turku
[quote=koo tee]Tää on niin tätä aina sun kanssa.[/quote]

No kiitos ihan samoin. Jos minä, kuten sanot, kerron päivän yöksi, niin sitten meitä on kaksi.

Väärässähän minä tietysti "ykkös-kakkos" -asiassakin olen, kuinkas muuten. Antaa olla.

Muuten...missä seurassa sinun mielestäsi hommat on hoidettu kuten (sinun mielestäsi) hyvin pitäisi? Se on tässä ajan saatossa jäänyt ainakin minulle epäselväksi.

Ja huligaani on muuten sitten aivan eri asia kuin fanaatikko.

Jaa, sen verran tuohon edelliseen viestiini vielä, että valmentajakysymystä oli ehditty tosiaan varmasti pohtia rauhassa pitkään, koska Pasi oli jo syksyllä kertonut irtautumishaluistaan. Toki Sairanen varmasti tiesi koo teenkin mainitseman riskin, mutta mediajulkisuus varmasti oli ratkaisevia seikkoja riskin ottamiselle. Mutta Rapa jos kuka tuntee omat jannunsa ja varmasti myös jatkaa iloisen rohkean pelin tyylillä sekä saa varmasti vanhana tepsiläisenä seuran kannattajien luottamuksen.

Alkuun
#590388 - 08-01-2010 15:24 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: Tält pualt jokke]
koo tee Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 01-06-2007
Viestejä: 5387
"Jos minä, kuten sanot, kerron päivän yöksi, niin sitten meitä on kaksi."

Anna yksikin esimerkki.

Ja koita nyt päättää, mitä "fanaattisilla jalkapallokannattajilla" ymmärrät. Vähän vaikea keskustella, kun ei pääse perille mitä termit sulle milloinkin tarkoittavat. Ensin "fanaatikko on oikeasti lähempänä huligaania" ja seuraavassa viestissä niillä ei ole enää mitään tekemistä toistensa kanssa.

Missä seurassa on hoidettu asiat hyvin? Vaikea sanoa noin yleisesti, kun en sarjaa niin tarkkaan seuraa. Minähän vain heittelen mielipiteitä yksittäisiin asioihin, enkä seuran toimintaan kokonaisuutena. Muistaakseni kehuin viimeksi JJK:n meininkiä, löytynee viime kauden ketjusta, mutta en toki senkään seuran touhuja kokonaisuudessaan ole seurannut tarkemmin.

Alkuun
#590396 - 08-01-2010 15:33 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: Tält pualt jokke]
EgyLynx Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 21-02-2009
Viestejä: 14427
Jos kysymys on taloudelinen niin ei ainaskaan Tamu...

Mestari 2010?:
Hjk tai Haka tai TPs tai inter tai mypa.
Tamu parempaan keskikastiin...

Alkuun
#590416 - 08-01-2010 16:17 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: koo tee]
Tält pualt jokke Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 02-04-2003
Viestejä: 7057
Loc: Turku
[quote=koo tee]Missä seurassa on hoidettu asiat hyvin? Vaikea sanoa noin yleisesti, kun en sarjaa niin tarkkaan seuraa. Minähän vain heittelen mielipiteitä yksittäisiin asioihin, enkä seuran toimintaan kokonaisuutena.[/quote]

Tuo kertoo sen, miksi en viitsi enempää tälläkään kertaa jahnata. Sinä et seuraa, sinä vain heittelet joihinkin yksittäisiin asioihin. Niinpä.

Erotetaan (futis)fanaatikko ja (futis)huligaani toisistaan vaikka niin, että fanaatikolle kaikki oman seuran tekemiset ovat liki pyhiä eikä niitä arvostella. Huligaani puolestaan hakee tappeluja eikä huligaanille ole mikään pyhää.

Tämä kompurointi noiden välillä lähti siitä, kun nimitit minua fanaatikoksi. En ole fanaatikko, kuten jo kerroin. Vielä rutosti kauempana olen huligaanista. Huligaanit ovat reppanoita ihan kuten fanaatikotkin. (Ja enempää en jaksa noista, ajatus karkaa väkisin aina välillä - kas kun töitäkin pitää tässä ohessa yrittää tehdä. En tiedä, josko sinä istuksit rauhassa kotisohvalla, siellä pystyy keskittymään ehkä tällaiseen hiukan paremmin.)

Alkuun
#590424 - 08-01-2010 16:38 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: Tält pualt jokke]
EgyLynx Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 21-02-2009
Viestejä: 14427
jep jep...
Alkuun
#590447 - 08-01-2010 17:42 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: EgyLynx]
peruspekka Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 15-08-2009
Viestejä: 1473
Loc: Turku
Eli ensi kauden laiturit ainaskin kunnossa Jani Virtasen 21, kaksivuotisella sopimuksella ja kun siellä valmiina jo Mikko Manninen ja Mika Ääritalo.

Ja sitten Wusullekin on nyt vara mies kun Riku Riskin pikkuveli Roope Riski 18, teki TPS:n kanssa kolmevuotisen sopimuksen.

Niin ja sitten vielä se Rapan kaksivuotinen sopimus eli hyvät sopimukset täksi päiväksi.
_________________________
me uusavuttomat emme lue avausviestejä

Alkuun
#590462 - 08-01-2010 18:12 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: Tält pualt jokke]
prototyyppi Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 22-10-2002
Viestejä: 3852
Tpj: "ikävää lievittää ylpeys omien junnujen pärjäämisestä paljon isommissa ympyröissä"

Tuossa on Tpj:llä kyllä aika lailla ennakointia. Kokemus on osoittanut, että Veikkausliigasta ulkomaille lähtö ei läheskään aina merkitse pärjäämistä paljon isommissa ympyröissä.

Alkuun
#590485 - 08-01-2010 18:58 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: prototyyppi]
EgyLynx Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 21-02-2009
Viestejä: 14427
Just just ...
Kaikki nykyjunnut eivät voi olla valmiita samaan mihin Hyypiä... (esim).

En tiedä todelista mutta tuntuu että suomella koitaa hankalat ajat ennenkuin löytyy uudet vakio hyvät... ainaskin miehissä...

tämmän kauden veikausliigassa vois kiva nähdä jonkun nousevan, mutta,
Vaikka esim janne Hjem on tamussa, minusta tuntuu ettei omena pudonut nyt kovin lähelle... toisaalta oliko isä sittenkin siihen aikaan milloin ei taso ?

Veikkausliigasta puhuen... miten me saattaisiin "rakkaasta" veikkausliigasta pohjosmaiden kovin ?

Se edelytäisi kumminkin paljon rahaa ja aikaa... (molempia ei näköjään suomella ole...) ja PALJON halua!

Sitten: halutaanko me yhtä tosi kovaa vai monta kovaa joukkuetta?

Alkuun
#590549 - 08-01-2010 22:08 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: EgyLynx]
Tält pualt jokke Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 02-04-2003
Viestejä: 7057
Loc: Turku
"halutaanko me yhtä tosi kovaa vai monta kovaa joukkuetta?"
No ainakaan minä en halua mitään Neuvostoliiton aikaista sarjatyyliä, jossa joku ZSKA jyrää vuodesta/vuosikymmenestä toiseen.

proto: kyllähän se (ainakin vielä toistaiseksi) on niin, että esim. Ruotsissa kovassa pääsarjajoukkueessa pärjääminen on hiton paljon kovempi juttu kuin Veikkausliigassa - ja Manner-Euroopan pääsarjat/kakkostasot sitten vielä paljon kovempi.

Alkuun
#590858 - 09-01-2010 15:54 Re: Veikkausliiga 2010 [Re: Tält pualt jokke]
prototyyppi Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 22-10-2002
Viestejä: 3852
Aivan. Tuosta olen samaa mieltä. Tarkoitin lähinnä sitä, että ulkomaille lähteminen ei vielä ole sama kuin siellä menestyminen. Taitaa löytyä enemmän paluumuuttajia, jotka saavat tarpeekseen penkillä istumisesta, kuin niitä, jotka ovat vakiinnuttaneet paikkansa joukkueessa.
Alkuun


Moderaattori:  sportadmin 
Siirry

Generated in 0.109 seconds in which 0.023 seconds were spent on a total of 17 queries. Zlib compression disabled.