Sivu 1 / 9 12345>Viimeinen »
Topic Options
#66194 - 20-07-2003 19:41 Saksan MM-ralli 2003
error Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
22nd Rallye Deutschland


The Rallye Deutschland is part of the :

2003 FIA Drivers' World Rally Championship (round 8)

2003 FIA Constructors' World Rally Championship (round 8)

2003 FIA Production Cars World Championship (round 5)


RALLY SCHEDULE

Monday 21 July
Start of reconnaissance

Wednesday 23 July
End of reconnaissance
18h00 : Technical and administrative verifications

Thursday 24 July
08h00 to 12h00 : Shakedown (Sötern-Bosen)
08h00 : Technical and administrative verifications
15h30 : Press conference
20h00 : Ceremonial start at Porta Nigra Trier.

Friday 25 July
08h00 : Start of Leg 1 at Viehmarktplatz Trier.
7 stages (117,31 km).
21h20 : End of Leg 1 at Viehmarktplatz Trier.
Saturday 26 July
06h30 : Start of Leg 2 at Viehmarktplatz Trier.
9 stages (169,38 km).
20h10 : End of Leg 2 at Viehmarktplatz Trier.

Sunday 27 July
05h00 : Start of Leg 3 at Viehmarktplatz Trier.
6 stages (101,54 km).
15h50 : Event finish at Viehmarktplatz Trier.


SPECIAL STAGES AND SERVICE AREAS
Leg 1 : Friday 25 July

09h00 : Service area A at Bostalsee (20')

10h09 : SS 1 Stein und Wein Fell - Ruwertal 1 (17,21 km)
10h52 : SS 2 Dhrontal 1 (12,81 Km)

12h10 : Service area B at Bostalsee (20')

13h10 : SS 3 Maiwald (15,61 km)
13h35 : SS 4 Panzerplatte-Ost (35,42 km)

14h52 : Grouping area at Bostalsee (20')

15h12 : Service area C at Bostalsee (20')

16h21 : SS 5 Stein und Wein Fell - Ruwertal 2 (17,21 km)
17h04 : SS 6 Dhrontal 2 (12,81 Km)

18h22 : Grouping area at Bostalsee (15')

18h37 : Service area D at Bostalsee (45')

20h05 : SS 7 Super Special Stage St. Wendel 1 (6,24 km)

Leg 2 : Saturday 26 July

07h30 : Service area E at Bostalsee (20')

08h28 : SS 8 Bosenberg 1 (17,02 km)
09h21 : SS 9 Peterberg 1 (10,55 km)

09h46 : Service area F at Bostalsee (20')

10h54 : SS 10 Erzweiler 1 (19,98 km)
11h25 : SS 11 Panzerplatte - West 1 (34,02 km)
12h25 : Grouping area at Bostalsee (20')

12h45 : Service area G at Bostalsee (20')

13h53 : SS 12 Erzweiler 2 (19,98 km)
14h24 : SS 13 Panzerplatte - West 2 (34,02 km)

15h24 : Grouping area at Bostalsee (15')

15h39 : Service area H at Bostalsee (20')

16h27 : SS 14 Peterberg 2 (10,55 km)
17h15 : SS 15 Bosenberg 2 (17,02 km)
17h51 : SS 16 Super Special Stage St. Wendel 2 (6,24 km)

18h31 : Service area I at Bostalsee (45')

Leg 3 : Sunday 27 July

05h55 : Service area J at Bostalsee (20')

07h28 : SS 17 Schönes Moselland 1 (15,29 km)
07h58 : SS 18 Moselwein 1 (16,55 km)
09h16 : SS 19 St.Wendeler Land 1 (18,93 km)

10h03 : Grouping area at Bostalsee (20')

10h23 : Service area K at Bostalsee (20')

11h56 : SS 20 Schönes Moselland 2 (15,29 km)
12h26 : SS 21 Moselwein 2 (16,55 km)
12h17 : SS 22 St.Wendeler Land 2 (18,93 km)

14h31 : Service area L at Bostalsee (20')

15h50 : Event finish and podium ceremony
[Edited]

Alkuun
#66195 - 20-07-2003 19:42 Re: Saksan MM-ralli 2003
error Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
PREVIOUS WINNERS


2002 Loeb - Elena Citroen Xsara WRC
2001 Bugalski - Chiaroni Citroen Xsara WRC
2000 Lundgaard - Anker Toyota Corolla WRC
1999 Kremer - Berben Subaru Impreza
1998 Kahle - Schneppenheim Toyota Corolla
1997 Depping - Hawranke Ford Escort Cosworth
1996 Depping - Berben Ford Escort Cosworth
1995 Bertone - Chiapponi Toyota Celica
1994 Depping - Thul Ford Escort Cosworth
1993 Snijers - Colebunders Ford Escort Cosworth
1992 Weber - Hiemer Mitsubishi Galant
1991 Liatti - Tedeschini Lancia Delta integrale
1990 Droogmans - Joosten Lancia Delta integrale
1989 Snijers - Colebunders Toyota Celica
1988 Droogmans - Joosten Ford Sierra Cosworth
1987 Kleint - Hiemer VW Golf GTI
1986 Mouton - Harryman Peugeot 205 T16
1985 Grundel - Diekmann Peugeot 205 T16
1984 Mikkola - Geistdörfer Audi Sport quattro
1983 Röhrl - Geistdörfer Lancia rally 037
1982 Weber - Berg Opel Ascona 400

Alkuun
#66196 - 20-07-2003 22:21 Re: Saksan MM-ralli 2003
Anonymous
Unregistered



Se ois nyt Marcuksella näytön paikka asfaltilla! Tommikin voisi näyttää, että vauhti riittää vielä huipulle. Burns ajelee taas kaukana kärjestä ja odottelee muiden keskeytyksiä.
Alkuun
#66197 - 21-07-2003 00:38 Re: Saksan MM-ralli 2003
Anonymous
Unregistered



Mäkinen löytää kiven
Alkuun
#66198 - 21-07-2003 09:24 Re: Saksan MM-ralli 2003
Virus_dup1 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 15923
Loc: yes
näin on.
Alkuun
#66199 - 21-07-2003 09:26 Re: Saksan MM-ralli 2003
jetro Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
Molemmat.
Alkuun
#66200 - 21-07-2003 10:41 Re: Saksan MM-ralli 2003
error Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
Kunhan Mäkisellä se käsijarrun kahva ei jäisi käteen tällä kertaa... Ainakaan heti rallin ensimmäisessä serpossa niin kuin viime vuonna!
Alkuun
#66201 - 23-07-2003 20:16 Re: Saksan MM-ralli 2003
error Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
Nyt nähdään taas kunnon autoja baanalla...

Classic rally cars enrich WRC round
A great bonus for the Rallye Deutschland [23/07/03 - 17:28]

When the world's fastest rally drivers will be competing during the ADAC Rallye Deutschland, July 24-27, fans can look forward to another tasteful extra: at the German round of the World Rally Championship, over a dozen of automotive legends will be on the track after the field of the current rally cars.

The rally enthusiasts, united in the IG Works Rally Cars, will be showing their Alpines, Asconas and Stratos in their natural environment rather than in a museum.

On all three days of the rally, fans will get to see the champions of yesteryear after the current front runners on selected special stages.

The cars of which the engines will be revving up once again during the ADAC Rallye Deutschland are quite remarkable. The proud owners of the cars, ranging from 1962 to 1992, having found to each other within the IG Works Rally Cars, are paying tribute to their precious machines: at the demonstration runs, the cars are the stars, and not the drivers.

Therefore, much endeavour is going into a genuine presentation of the cars. The platform ranges from the Saab 96 (year of production 1962) via a Lancia Fulvia from the early 1970s up to a 1984 Porsche 911S. The Lancia Stratos, the first car that was actually built for rallying, the legendary Opel Ascona 400 and an Audi Quattro will be shown as well, all of them of course sporting a design that is as close as possible to the original.



Fans at the ADAC Rallye Deutschland have two ways to enjoy the precious cars that have retired from competition. On each of the three rally days, the veterans are running on the first sequence of special stages. On Friday, two stages at the Mosel and the Ruwer – stage 1 (Fell / Ruwertal) and stage 2 (Drohntal) – are on the schedule.

On Saturday, the historic cars can be seen in action at the stage 8 (Bosenberg) and the stage 9 (Peterberg). On Sunday, the former world championship cars will hit the track at stage 17 (Schönes Moselland), 18 (Moselwein) and 19 (St.Wendeler Land). Highlights on Friday and Saturday are also the runs on the St.Wendel Super Special Stage. After these short daily legs, the cars of the IG Works Rally Cars can be watched from up close in their own designated area at the Bostalsee service park.

Alkuun
#66202 - 23-07-2003 20:26 Re: Saksan MM-ralli 2003
error Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
Loeb suosikkina Saksan MM-ralliin
(23.07.2003, klo: 20.09)

Kansainvälisen autoliiton FIA:n MM-rallivaliokunta ei pystynyt keskiviikkona päättämään rallin MM-sarjan uudistuksista. Valiokunta kokoontui Saksan Trierissä, jossa alkaa perjantaina kauden seitsemäs MM-ralli.


Uudistukset olivat esillä valiokunnan edellisessäkin kokouksessa. Silloin päätökset siirtyivät, ja samaan ratkaisuun valiokunta päätyi myös Saksassa.
- Suurista linjoista syntyi jo yhteisymmärrystä, mutta tarvitaan vielä lisäpohdintaa ennen lopullisia päätöksiä, kokoukseen osallistunut AKK-Motorsportin toimitusjohtaja Jarmo Mahonen kertoi.

Todennäköisesti MM-rallisarja ajetaan ensi kaudella 16 kilpailun mittaisena. Tämän kauden kalenterissa on 14 MM-sarjan kilpailua, eivätkä kaikki tallit ole halukkaita kasvattamaan kisamäärää. Niiden mukaan rallien määrän lisääminen nostaa rajusti kustannuksia.

Mahosen mukaan valiokunta ei päättänyt seuraavan kokouksen päivämäärää, mutta todennäköisesti valiokunta kokoontuu Jyväskylässä elokuussa ajettavan Suomen MM-rallin yhteydessä.

Loeb suosikkina Saksan MM-ralliin

Saksan MM-ralli tarjoaa viikonvaihteessa maistiaiset siitä, mitkä ovat tallien voimasuhteet asfaltilla. Sarjasta on jäljellä vielä seitsemän kilpailua, niistä neljä ajetaan asfaltilla. MM-taistelun kannalta ne voivat olla ratkaisevia.

- Citroenit menevät varmasti lujaa ja Fordit myös. Kisa tulee olemaan todella tiukka. Jos näyttää, että en pystyisi ajamaan kärjen vauhdissaf niin pitää alkaa miettiä MM-pisteiden varmistamista, Marcus Grönholm myhäilee.

Vuosi sitten kisa päättyi Citroenin Sebastien Loebin uran ensimmäiseen voittoon. Grönholm putosi voittotaistelusta käytännössä jo avausetapilla auton hydrauliikkajärjestelmään tulleiden vikojen takia.

Saksan MM-rallissa ajetaan kolmenlaista tietä: Trierin pohjoispuolen asfalttirännejä viinitarhojen keskellä, Baumholderissä armeijan tankkien harjoitusalueella, ja kapeita, mutta nopeita asfalttiteitä St. Wendelin tuntumassa.

Vuosi sitten jokainen alue ajettiin kokonaan yhtenä päivänä. Nyt on reitti on muutettu niin, että päivän mittaan vieraillaan jokaisella tosistaan poikkeavalla alueella. Varsinkin huonokuntoinen Baumholder keräsi viime vuonna kritiikkiä.

- Nytkin ajetaan niin, että ennen ja jälkeen Baumholderin osuuden on aina huolto. Se on hyvä, koska ne tiet vaativat alustan nostamista. Tiet siellä ovat tosin puhtaammat kuin viime vuonna, Grönholm sanoo.

Skodan uutukaisen vauhti testataan

Saksan rallin ennakkosuosikki on kisan voittoa puolustava Loeb. Myös hänen tallitoverinsa Carlos Sainz on varteenotettava vauhdinpitäjä Saksan äkkiväärillä teillä, kuten Peugeot-tallin Gilles Panizzi, Richard Burns ja Grönholm.

Samainen ryhmä Subarun Petter Solbergilla ja Fordin Markko Märtinillä vahvistettuna taistelee myös kuljettajien MM-tittelistä: sarjan kärjessä on Burns (37 pistettä) ennen Sainzia (36), Grönholmia (30), Solberg (29), Loebia ja Märtinia (23).

Saksan rallissa MM-sarjassa nähdään WRC-auto, kun Skodan Toni Gardemeister ja Didier Auriol ajavat ensimmäisen kisansa Fabialla. Auto on peugeotmaiseen tyyliin kompakti. Voimanlähde sen sijaan on perusteiltaan sama kuin edeltäjässä.

- Viime viikolla Suomessa ajetut Jyväskylän testit jättivät autosta hyvän kuvan soralla. Se menee tasaisemmin kuin Octavia. On kuitenkin mahdoton sanoa missä mennään muihin verrattuna, Gardemeister tuumii.

Menestyksestä taistelee Saksassa myös Subarun Tommi Mäkinen, joka sijoittui viime vuonna seitsemänneksi. Silloin paras kisalataus purkautui jo rallin ensimmäisillä erikoiskokeilla, kun Mäkisen ajokista katkesi käsijarrun kahva.

Mitsubishi-talli ajattaa Saksassa Jani Paasosta ja Kristian Sohlbergia. Kilpailu on Paasoselle uran ensimmäinen asfalttikilpailu nimenomaan WRC-autolla.

- Ensimmäisenä päivänä etsitään parhaita ajolinjoja, toinen päivä menee varmasti mieleisten säätöjen hakemisessa ja vasta viimeisenä päivänä puristetaan kunnolla, Paasonen kuvailee taktiikkansa.

Saksan MM-ralli alkaa perjantaina ja päättyy sunnuntaina.

STT

Alkuun
#66203 - 24-07-2003 01:49 Re: Saksan MM-ralli 2003
anatoli Poissa.
Member


Rekisteröitynyt: 02-02-2002
Viestejä: 877
Loc: sipoo
kisasivut löytyy:
http://www.rallye-deutschland.de/

Alkuun
#66204 - 24-07-2003 10:43 Re: Saksan MM-ralli 2003
jetro Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
WRC-kuskien lähtöjärjestys Saksan-ralliin.

FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2003 –
1 2 MARLBORO PEUGEOT TOTAL F BURNS, Richard GB REID, Robert GB PEUGEOT 206 WRC A/8 1
2 19 CITROEN – TOTAL F SAINZ, Carlos E MARTI, Marc E CITROEN Xsara WRC A/8 1
3 1 MARLBORO PEUGEOT TOTAL F GRÖNHOLM, Marcus FIN RAUTIAINEN, Timo FIN PEUGEOT 206 WRC A/8 1
4 7 555 SUBARU WORLD RALLY TEAM GB SOLBERG, Petter N MILLS, Philip GB SUBARU Impreza WRC 2003 A/8 1
5 18 CITROEN – TOTAL F LOEB, Sébastien F ELENA, Daniel MC CITROEN Xsara WRC A/8 1
6 4 FORD MOTOR CO LTD GB MARTIN, Markko EE PARK, Michael UK FORD Focus RS WRC 03 A/8 1
7 17 CITROEN – TOTAL F McRAE, Colin GB RINGER, Derek GB CITROEN Xsara WRC A/8 1
8 8 555 SUBARU WORLD RALLY TEAM GB MAKINEN, Tommi FIN LINDSTRÖM, Kaj FIN SUBARU Impreza WRC 2003 A/8 1
9 5 FORD MOTOR CO LTD GB DUVAL, Francois B PREVOT, Stéphane B FORD Focus RS WRC 03 A/8 1
10 15 SKODA MOTORSPORT CZ GARDEMEISTER, Toni FIN LUKANDER, Paavo FIN SKODA Fabia WRC A/8 1
11 3 MARLBORO PEUGEOT TOTAL F PANIZZI, Gilles F PANIZZI, Hervé F PEUGEOT 206 WRC A/8 1
12 14 SKODA MOTORSPORT CZ AURIOL, Didier F GIRAUDET, Denis F SKODA Fabia WRC A/8 1
13 6 FORD MOTOR CO LTD GB HIRVONEN, Mikko FIN LEHTINEN, Jarmo FIN FORD Focus RS WRC 02 A/8 1
14 21 EQUIPE DE FRANCE FFSA F ROBERT, Cédric F BEDON, Gérald F PEUGEOT 206 WRC A/8 1
15 10 HYUNDAI WORLD RALLY TEAM GB SCHWARZ, Armin D HIEMER, Manfred D HYUNDAI Accent WRC3 A/8 1
16 11 HYUNDAI WORLD RALLY TEAM GB LOIX, Freddy B SMEETS, Sven B HYUNDAI Accent WRC3 A/8 1
17 23 BOZIAN RACING I KRESTA, Roman CZ TOMANEK, Jan CZ PEUGEOT 206 WRC A/8 1
18 24 FORD MOTOR CO LTD GB LATVALA, Jari-Matti FIN ANTTILA, Miika FIN FORD Focus RS WRC 02 A/8 1
19 26 AW RALLY TEAM MC WARMBOLD, Antony D PRICE, Gemma GB FORD Focus WRC 02 A/8 1
20 12 HYUNDAI WORLD RALLY TEAM GB STOHL, Manfred A MINOR, Ilka A HYUNDAI Accent WRC3 A/8 1
21 20 CITROEN – TOTAL F BUGALSKI, Philippe F CHIARONI, Jean-Paul F CITROEN Xsara WRC A/8 1
22 22 SKODA AUTO DEUTSCHLAND D KAHLE, Matthias D GÖBEL, Peter D SKODA Octavia WRC A/8 1
23 25 HYUNDAI WORLD RALLY TEAM GB DALE, Justin GB BARGERY, Andrew GB HYUNDAI Accent WRC3 A/8 1
24 27 SKODA MATADOR CZECH NATIONAL TEAM CZ KOPECKY, Jan CZ SCHOVANEK, Filip CZ SKODA Octavia WRC A/8 1
25 28 MIMEX-CHAROUZ RACING SYSTEM CZ CSERHALMI, Tibor SK PALIVEC, Jaroslav CZ FORD Focus WRC A/8 1
26 36 ALISTAIR GINLEY GB GINLEY, Alistair GB KENNEDY, Rory IRL FORD Focus WRC 01 A/8 2
27 34 MITSUBISHI MOTOR SPORTS GB SOHLBERG, Kristian FIN HONKANEN, Jakke FIN MITSUBISHI Lancer WRC 2 A/8 2
28 32 JANI PAASONEN FIN PAASONEN, Jani FIN KAPANEN, Arto FIN MITSUBISHI Lancer WRC 2 A/8 2
29 33 DUINDISTEL B TSJOEN, Pieter B CHEVAILLIER, Eddy B TOYOTA Corolla WRC A/8 2
30 35 DUINDISTEL B SNIJERS, Patrick B MUTH, John D SUBARU Impreza WRC A/8 2

[Edited]

Alkuun
#66205 - 24-07-2003 13:05 Re: Saksan MM-ralli 2003
Jose Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 01-02-2002
Viestejä: 9815
on se hyvä, että on tarpeeksi yksinkertainen lähtöluettelo
Alkuun
#66206 - 24-07-2003 13:08 Re: Saksan MM-ralli 2003
jetro Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
...tietysti...kun se on se ainoa virallinen!
Alkuun
#66207 - 24-07-2003 17:53 Re: Saksan MM-ralli 2003
error Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
Shakedown Round-up: Roman rolls
Germany · 24/07/2003 12:10:52



The crews have made their final tweaks to their cars at shakedown for Rally Deutschland in preparation for the eighth round of the World Rally Championship.

Czech driver Roman Kresta rolled his Peugeot 206 WRC on the 3km stage in the Saarland area but just sustained panel damage to his car and should be fine for the start on Friday. The top runners had so such problems and were in upbeat mood.

Peugeot
All crews reported no problems. French youngster Cedric Robert looked exceptionally quick on his runs and pre-rally favourite Gilles Panizzi said: "Really good feeling. Really good, really nice."

Richard Burns's 206 WRC has a black number 4 in memory of Mark Lovell and Roger Freeman, who died in a crash during the Oregon Trail Rally earlier this month.

Corrado Provera said the reliability gremlins that has plagued his team on the rough gravel rallies won't be a problem in Germany.

"We are back to our favourite surface," he said. "We think we are in a very strong position for this rally. I am 100 percent confident that the reliability problems we have seen in the past are not going to repeat themselves – or as much as 100 percent confident as you can be."

Citroen
The team made a few engine and suspension revisions to the Xsaras during shakedown. Colin McRae said: "The problems we had with the dampers on rough rallies we are not going to have here."

Subaru
Tommi Makinen and Petter Solberg were both happy with their cars. Makinen said: "We had a good few days testing. We finished shakedown very early so no more revisions to the car. I think we have a good chance here; a very nice feeling."

Ford
Nicky Grist, former co-driver to ex-Ford man Colin McRae, was closely watching the action during shakedown and the Welshman thinks his old team could spring a few surprises this weekend

"I think it will come down to a battle between Sebastien Loeb and Gilles Panizzi," he said. "This is the sort of event which is comparatively new for everyone so we are going to really see who the tarmac ace is: Loeb versus Panizzi. I think will Panizzi will have it.

"The big surprise of this event will be Markko Martin in the Ford. So top three Loeb, Panizzi and Martin."

Martin wasn't quite so bullish. "He is more confident than I am!" he said. "I am sure the car is as quick on asphalt as it is on gravel, it is only the driver I am worried about. It is a quite a new event for me but that is the same for everyone. We have to do the best we can, but I have no real expectations."

Skoda
After the glitz and glamour of the team's Fabia WRC launch party on Wednesday evening, now the real work begins. Didier Auriol had positive first impressions.

"On one of the runs I really pushed the car, and it felt very good," he said. "I was really challenging the car. I was breaking as late as I could and turning in as violently as I could and it felt good."

Hyundai
Mark Busfield, Hyundai's team manager, says his outfit is probably the most prepared it has been for a rally all season and as such is hopeful drivers Freddy Loix and Armin Schwarz can start turning their difficult season around in Germany.

"This could be one of the best events for us as it is the one we have tested the most for beforehand," he said. "We did a good test; both Armin and Freddy are very happy. The drivers say the car has moved forward as a result of that test on asphalt, particularly in terms of handling and diff settings. But the problem is that we are up against an incredibly strong field – four Citroens and four Peugeots."


© Copyright wrc.com

Alkuun
#66208 - 24-07-2003 22:38 Re: Saksan MM-ralli 2003
jetro Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
Hehe...Tommihan vitsikkääksi en ruvennut!


Kehittynyt ajokki kasvatti Mäkisen ja Solbergin menestysnälkää
(24.07.2003, klo: 16.35)

Tommi Mäkinen ja Petter Solberg mielivät kärkitaistoon perjantaina alkavassa Saksan MM-rallissa. Kuukausi sitten Solbergin johdolla Kypros-rallin voittaneessa Subaru-tallissa on tehty kehitystyötä ferrarimaisella sykkeellä. Tavoitteena on parempi ajettavuus ja tuhdimmat moottoritehot syyskauden vauhtiralleihin.



- MM-sarjan ensimmäisellä puoliskolla kehitystyön painopisteet olivat kestävyys ja luotettavuus. Jälkimmäisellä puoliskolla olemme keskittyneet suorituskyvyn kohentamiseen, brittitallin johtaja David Lapworth summaa.
Saksan rallissa Mäkinen ja Solberg saavat käyttöönsä auton, jossa on uusittu jousitus. Myös konetta ja auton monipuolista elektroniikka on kehitetty. Lisäksi tallin rengasvalmistaja tuo kisaan uuden asvalttirenkaan.

- Kaikki on kunnossa. Näyttää niin hyvältä, että saa nähdä kuka tulee toiseksi, hyväntuulinen Mäkinen veisteli torstain testierikoiskokeen päätteeksi.

Hitaat mutkat, nopeat suorat

Saksan rallin 22 erikoiskokeelle yhteistä ovat kovavauhtiset suorat ja pääosin erittäin hitaat mutkat. Kaarteista lähdöt ja suorat kysyvät ajokeista tehoa ja renkailta pitoa. Oman lisänsä reitille saattavat tuoda sadekuurot.

- Auto on ajettavuudeltaan parempi kuin koskaan. Toivotaan vaan, että nyt päästään maaliin asti ilman ongelmia, Mäkinen tuumi.

Vuosi sitten Mäkinen ajoi seitsemänneksi. Mahdollisuudet kärkitaisteluun hiipuivat heti kisan alussa, kun hänen ajokistaan petti käsijarrun kahva. Solberg keskeytti viidenneltä sijalta kolhittuaan ajokistaan pyörän irti.

- Auto on kehittynyt ja meidän renkaiden pitäisi toimia erityisen hyvin juuri näillä karkeapintaisilla erikoiskokeilla. Sateet tekisivät erikoiskokeet todella vaikeiksi, mutta sekin sopii minulle, Solberg vakuuttaa.

Latvala hakee asvalttikokemusta

Saksan MM-rallissa nähdään melkoinen joukko suomalaisia. Peugeot-tallin Marcus Grönholm yrittää kohentaa viime vuoden kolmatta sijaa. Grönholmin ja Mäkisen lisäksi mukana ovat Skodan Toni Gardemeister, Mitsubishin tehdastallissa kilpailevat Jani Paasonen ja Kristian Sohlberg sekä Fordin WRC-autoilla liikkuvat Mikko Hirvonen ja Jari-Matti Latvala.

Latvala, 18, ajaa Saksassa ensimmäisen MM-rallinsa asvaltilla. Kesäkuussa hän karautti Kreikan Akropolis-rallissa 10:nneksi. Nytkin tavoitteena on ajaa maltilla ja kerätä kilpailusta kaikki mahdollinen kokemus tulevia vuosia varten.

- Paikoin on todella kivoja teitä, mutta tarkasti täytyy ajaa. Leveäksi ei arvaa päästellä. Varsinkin armeijan harjoitusalueen ajettavien erikoiskokeiden reunassa on paljon kiviä, Latvala tuumi torstain testierikoiskokeen jälkeen.

- Jousitus oli saanut olla ehkä kovempi ja ajokorkeus matalampi. Mutta kun en ole ennen ajanut näillä teillä, täytyy katsoa miten se menee noista muutamista hypyistä ja säätää sitä kisan aikana, Latvala kuvaili ensikertalaisen haasteita. Saksan MM-ralli alkaa perjantaina ja päättyy sunnuntaina.

STT

Alkuun
#66209 - 24-07-2003 22:52 Re: Saksan MM-ralli 2003
error Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
Noh, saas nähdä kuinka kulkee. Mutta kyllä viime vuonna Saksassa Mäkinen ajoi hyvän kisan Märtiniä vastaan, kun oli saanut käsijarrun ja auton säädöt kohdalleen. Eroa jäi loppujen lopuksi kuusi sekuntia Märtinin hyväksi Tommin ajettua Markkoa nopeammin koko sunnuntain! Viimeksi Kyproksellakin Mäkinen iski neljät pohjat miltei peräjälkeen kun auto toimi.

Eiköhän Tommi siellä pysy nytkin muiden kyydissä, kunhan vaan Subarusta löytyy luotettavuutta!
[Edited]

Alkuun
#66210 - 24-07-2003 22:54 Re: Saksan MM-ralli 2003
Anonymous
Unregistered



Ei kivet väistä
Alkuun
#66211 - 24-07-2003 22:56 Re: Saksan MM-ralli 2003
error Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
Ei kai tuolla Saksassa niin kiviä pitäisi olla... Vasta suurajoissa sitten!
Alkuun
#66212 - 24-07-2003 22:58 Re: Saksan MM-ralli 2003
jetro Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
...tai kantoja!

Edit: Kantoja...jotka ovat ilmestyneet jostain tielle. Nauratti tuo Mäkisen haastattelu silloin!
[Edited]

Alkuun
#66213 - 24-07-2003 22:59 Re: Saksan MM-ralli 2003
error Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
Heti Valkolassa...
Alkuun
Sivu 1 / 9 12345>Viimeinen »


Moderaattori:  sportadmin 
Siirry

Generated in 0.074 seconds in which 0.003 seconds were spent on a total of 16 queries. Zlib compression disabled.