Nämä uudistukset aina B-ryhmän lopettamisesta asti ovat olleet pyllystä. Jos minä saisin päättää, niin ralliin tulisi kuninkuusryhmäksi vaikkapa "1-ryhmä" jossa perussäännöt olisivat -auto 4-pyöräinen, tyhjäpaino ajokunnossa (öljyt, nesteet ym. miinus polttoaine ja miehistö)1100-1150 kg 2-vetoisella, 1350-1400 kg 4-vetoisella -kytkin manuaalinen, vaihteisto keppivaihteisto maks. 5 vaihdetta eteen+1 pakki, lukot manuaaliset (=kaikenlainen voimansiirron ohjausautomatiikka kielletty) -auton muu rakenne vapaa paitsi tietyt turvaratkaisut ja kaikenlainen ripustuksen säätöelektroniikka kielletty -moottori muuten vapaa, mutta maks. polttoainemäärä per kisa olisi rajattu kaikille samaan, eli esim. akseliturbiini, 2-tahtimylly ym. olisivat sallittuja -polttoaine metanoli/dieselöljy ja vesiruiskutus sallittu (vesiruiskutuksen määrää ei lasketa polttoainemäärään) -osakilpailuja ajettaisiin vain 10/kausi -kaikki piikkirenkaat kielletty -ei päästörajoja (koska rallien kokonaispäästöt ovat kuin itikan läjä Atlantilla) -mantrasta "rallien nopeuksia on hillittävä" tulee luopua koska kyse on vapaaehtoisten vapaaehtoisesta toiminnasta, ralliin liittyy aina riski
|