Skottilehdet spekuloivat jo täyttä päätä jättääkö Paatelainen Kilmarnockin ja palaa Suomeen. Toinen isoista laatulehdistä, Scotsman, veti jopa otsikon ”Kilmarnockilla ei ole varaa menettää suomalaista akseliaan”. Daily Recordilla oli kaksi haastattelua Eremenkolta. Toisessa hän arvioi Paatelaisen tilannetta (veti johtopäätöksen, että hän itse on eri tilanteessa, kun hän saa joka tapauksessa pitää Paatelaiseen managerinaan, joka täällä tai Suomen joukkueessa), toisessa taas varoitteli, että hän saattaa joutua jättämään Kilmarnockin tammikuussa.
Eremenkosta on tullut iso tähti Skotlannin liigassa. Oli hän tietysti ylivoimainen Veikkausliigassa, mutta härmäläisten tuota oli todennäköisesti vaikeampi myöntää miehen taustan vuoksi. Toki pelaaja-arvioinnit ovat muutenkin laajemmalla skaalalla kuin Suomessa sekä positiiviseen että negatiiviseen suuntaan.
Kukaan ei silti taida tietää, oliko Palloliiton tarkkailijoita oikeasti katsomassa Killien peliä Hamiltonia vastaan. Ihan tavallisia suomalaisia jalkapalloturisteja kun päätyy mitä kummallisimpiin paikkoihin. Riittäisikö huhuksi, että paikalta on tunnistettu suomalaisia, ja jollakin vielä jokin suomi-paita tai vastaava?
Itse olen edelleen sitä mieltä, että ei Paatelaisen kannata Suomeen juuri nyt lähteä. Eikä hän itse ole minkäänlaista merkkiä siihen suuntaan antanutkaan, että minnekään olisi lähdössä.
Editoinut Tuulenmies (15-11-2010 08:12)
|