Kyllähän Loeb kiistatta kärkipäässä on, tulokset puhuvat puolestaan. Ei todellakaan enää mikään asvalttispesialisti, yhtä vahva kaikenlaisilla teillä. Kaiken maailman ollikoivusalojen jutut ylivoimaisesta autosta saati tuurista ovat enimmäkseen täyttä roskaa, valtaosa voitoista tullut ei-ylivoimaisella kalustolla ja huolellisen tekemisen kautta. Ja kukapa olisi menestynyt huonolla autolla?
Toki tiimi on ainakin tällä hetkellä selkeästi ammattitaitoisin mutta Loeb on kuskinakin vienyt ammattimaisuuden aivan uudelle tasolle, Grönholmkin alkaa kyllä jo hiukan oppia. Kärki ei tosin ole enää yhtä laaja kuin vuosituhannen alussa mutta ei menneinä vuosikymmeninäkään voittaja-autoa kovin monella yleensä tainnut olla. Toisaalta aivan turha edes verrata nykykuskeja vaikkapa 80-luvulla ajaneisiin, koska lajin luonne on muuttunut suuresti.
|