Meijän Kaisamme ammunnat jäivät mietityttämään niin minua kuin monia muitakin.. Lueskelin Kaisan blogia ja tuollainen juttu osui silmiin.
http://www.kaisaleena.com/lumikausi-lahestyy
Olenkohan muistanut kertoa, että keväällä ostin aseeseen uudet raudat, joten piippu on nyt hopeanharmaa, mutta käytännön ampumiseen uusilla raudoilla ei ole ollut mitään vaikutusta. Tosin toivotaan, että uusi pyssy olisi vielä tarkempi kuin vanha! Aseen lukon kanssa on ollut hieman ongelmia, välillä se ei oikein tahdo mennä kiinni sujuvasti, joten siitä voidaan saada vielä pieni jännitysmomentti talveen, että miten se lähtee kylmässä toimimaan! Uskon kyllä, että siihen löytyy ratkaisu ja korjauskeinot, mikäli niitä tarvitaan. Pystyammuntaa en ole oikeastaan muuttanut mitenkään ja tukkiakin on tuunattu vain käsikahvan osalta, jota halusin entistä pienemmäksi ja nyt huomaan, että saan pidettyä sormilla tiukan otteen myös latausvaiheessa, joka toivottavasti parantaa sitten pitoa ja tuo lisää osumia. Tällä mennessä olen kesän aikana ampunut noin 12000 paukkua, joten toivotaan sen näkyvän talvella tuloksissa! Uutta iloa ja ajatusmaailmaa ampumiseen on myös tuonut Hirven Juha, joka on ollut mukanamme niin Otepäässä kuin Obertilliachissa ja joka tullaan näillä näkymin näkemään mukanamme myös talvella joissain maailman cupin kisoissa ja ehkäpä mm:ssäkin. Juhasta huomaa, että hänellä on itsellään myös kilpa-ampujan tausta, eikä edes niin kovin kaukaa (ja tänäkin vuonna kävi hakemassa vielä sm-mitalin!) joten hän tuntuu ymmärtävän hyvin meijän ajatusmaailmaa kisatilanteessa ja myös totta kai myös treeneissä. Lisäksi hänellä on erinomainen taito asettaa juuri oikeita kysymyksiä ja itse pitää sitten mietiskellä sitä omaa tekemistä niin, että osaa antaa siihen vastauksen ja monesti ongelma ratkeaakin sitten siinä samalla. Ja jos joku luo itseluottamusta siinä penkalla, yhtään yliyrittämättä ja meitä huijaamatta, niin se on Juha. Oikein odotan jo sitä, että nään sen talvella putken takana pilkkihaalarissa palelemassa ja coolisti toteamassa jotain elämää suurempaa viisautta meille kohdistustilanteessa, jonka jälkeen ei voi muuta kuin toivoa ja USKOA siihen, että handlaa sen kisan ilman ongelmia ja jännitystä. Jääköön nähtäväksi meneekö se sitten todellisuudessa näin..?! ;)
Aseen piippu ja lukot tässä nyt mietityttää.
Editoinut terva (03-12-2012 17:57)
|