Sivu 4 / 6 « Ensimmäinen<23456>
Topic Options
#889592 - 23-08-2013 00:19 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: MieVaan]
mailamies Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 15-11-2005
Viestejä: 590
Minun omat kokemukseni Väisäsestä ovat taas täysin päinvastaiset kuin joobaksella. Väisänen on tuosta Oulun porukasta se kovin provoilija ja suunsoittaja. Ylimalkaiset tuulettelut vastustajan naaman edessä ja välillä henkilökohtaisuuksiin menemiset provoilussa ovat arkipäivää Jesselle. Myös loppukiilassa vastustajalle kuittailut voittopelin jälkeen on hyvin tyypillistä toimintaa. Oletko yhtään joobas ihmetellyt miksi vaikka Kempeleessä Jesselle yleensä huudetaan katsomosta kaikista eniten, ja välillä jopa kutsutaan "Liisaksi"? Joni Meriläinen on aika kiltti poika verrattuna Jesseen ja yleensä Jonilla onkin enemmän pilkettä silmänkulmassa tuossa touhussa. Ehkä et huomaa tätä koska Jesse ei ole niin äänekäs kuin mitä Meriläinen on.
Alkuun
#889620 - 23-08-2013 10:13 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: mailamies]
parkkovi Poissa.
Uusi jäsen


Rekisteröitynyt: 01-07-2013
Viestejä: 11
Tuollaiset huutelut yleisölle ja vastustajalle ottelusarjan päätyttyä ei ole kyllä todellisen voittajan merkki. Sarjan kesken on tietysti eri asia ja lähes kaikki keinot sallittuja.

Editoinut parkkovi (23-08-2013 10:14)

Alkuun
#890005 - 25-08-2013 09:37 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: mailamies]
joobas Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 26-07-2012
Viestejä: 2475
 Alkuperäinen lähettäjä: mailamies
Minun omat kokemukseni Väisäsestä ovat taas täysin päinvastaiset kuin joobaksella. Väisänen on tuosta Oulun porukasta se kovin provoilija ja suunsoittaja. Ylimalkaiset tuulettelut vastustajan naaman edessä ja välillä henkilökohtaisuuksiin menemiset provoilussa ovat arkipäivää Jesselle. Myös loppukiilassa vastustajalle kuittailut voittopelin jälkeen on hyvin tyypillistä toimintaa. Oletko yhtään joobas ihmetellyt miksi vaikka Kempeleessä Jesselle yleensä huudetaan katsomosta kaikista eniten, ja välillä jopa kutsutaan "Liisaksi"? Joni Meriläinen on aika kiltti poika verrattuna Jesseen ja yleensä Jonilla onkin enemmän pilkettä silmänkulmassa tuossa touhussa. Ehkä et huomaa tätä koska Jesse ei ole niin äänekäs kuin mitä Meriläinen on.


Kerronpa sen mitä itse olen havainnut, mun havainto on varmaankin väärä ja sinun oikea.
Sen ajan kun Lippo on pelannut ykköspesistä, olen käynyt sekä Kempeleen että Lipon peleissä, kannattaen kumpaakin joukkuetta, keskinäiset pelit on vähän niin ja näin. Vuosi sitten kävin myös Oulunjoen peleissä ja kannatin myös heitä.
En tiedä mikä mutta joku ratkaiseva ero Kempeleen ja Lipon tekemisillä on joka näkyy myös lopputuloksessa. Näkyi viimevuonna ja näkyy nyt kun vertaa mitä Kempele tekee nyt ja mitä taas Lippo. Siitä syystä Lippo on mielekkäämpi kannattaa, järjestää kannattajalleen mielenkiintoisempaa katsottavaa.

Lipon ja Kempeleen kotikentillä on se ero että Kempeleestä löytyy useampi, sanotaan nyt kymmenkunta vakkarikatsojaa, jotka ottaa ottelusta toiseen asiakseen arvostella ja kertoa ääneen "totuuksia" vastustajan eri pelaajista ja pelinjohtajista riippumatta siitä kuka vastassa on. Tällaisia katsojia Raksilassa ei ole. Juuri nytkin tulee mieleen yksikin naama oikein hyvin joka kovi kovaäänistä yksipuolista keskusteluaan Puijon pj Pulkkisen kanssa 18.8. mutta tää Kempeleen pesisviisastelija hiljeni ottelun edetessä kun joukkueiden taitoerot tulivat itsekullekin selviksi.

Ja joo, oon siellä Laguunin katsomossa kuullut muyös Väisänen-arvostelua mutta etenkin vuosi sitten pelatussa pudotuspelisarjassa Kempele-Lippo mutta eiköhän senkin syy ollut siinä kun VäisäsJesse rankaisi kempeleläisiä hyvillä pelisuorituksilla ja se tietystikin harmitti kempeleläisiä kovasti. Tänä vuonna oon Kempeleen ukkoporukoilta saanut kuulla pääosin juttua siitä miten "leuhka tyyppi" Joni Meriläinen on kun taas Vesa Pöytäkangas on huippuluokan kotiuttaja.

Alkuun
#890007 - 25-08-2013 10:01 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: joobas]
joobas Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 26-07-2012
Viestejä: 2475
Mailamiehelle pientä triviaa lähihistoriasta ykköspesiksessä
2012 etenijätilasto
1. Jesse Väisänen 45
2012 kärkilyöntitilasto
2. Jesse Väisänen 138, edellä nolla kempeleläistä
2013 etenijätilasto
6. Jesse Väisänen 33, edellä nolla kempeleläistä
2013 kärkilyöntitilasto
6. Jesse Väisänen 107, edellä nolla kempeleläistä.

Heh heh.

Alkuun
#890014 - 25-08-2013 10:30 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: joobas]
!SOVÄÄRÄ Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 17-06-2011
Viestejä: 257
Vastaanpa tähän(kin) ihan piruuttani vaikka asia ei mitenkään minulle kuulu:
Eihän tässä J. Väisäsen pelillisistä kyvyistä ole ollutkaan kyse. Kyse on hänen epäurheilijamaisuudestaan, kuittailuista vastustajalle voitetun pelin jälkeen sekä henkilökohtaisuuksiin menot. Johtuisikohan se Jessen kainuulaisuudesta ja lyhyestä jymytaustasta vai onko em. tavat opittu Lipossa tai onko Jesse muuten vain täysi mlkku?

Alkuun
#890020 - 25-08-2013 11:23 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: !SOVÄÄRÄ]
mailamies Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 15-11-2005
Viestejä: 590
Aivan kuten !SOVÄÄRÄ tuossa toteaa. Pelaajanahan Väisänen on todella hyvä ykkössarjapelaaja, sitä en kiellä. Käytös vaan on todella vastenmielistä välillä pelikentillä. Muistuupa mieleen eräs tarina viime kaudeltakin Oulun ja Kempeleen välisestä kohtaamisesta. Nykyinen Oulun kapteeni Jarmo Viittanen pelasi tuolloin Kempeleessä. Viittasella meni kyseisessä pelissä ilmeisesti nivunen juostessaan kolmoselle. Kempele sitten päätti kopittaa Viittasen kolmoselta pois. Kopin noustessa Viittanen lähti hitaasti kinkkaamaan kotipesää kohti ja pallon nappasi kiinni joku Oulun linjapelaajista(olisiko ollut Korhonen??). Väisänen alkoi sitten huutamaan linjapelaajalle että "Polta se!" vaikka yleensä tuommoisessa tilanteessa toimitaan herrasmiesmäisesti ja annetaan loukkaantuneen pelaajan lönkötellä kotipesään rauhassa. Tällä linjapelaajalla oli kuitenkin sen verran pelisilmää ja herrasmiesmäisyyttä, että jätti Viittasen polttamatta. Väisänen oli silminnähden pettynyt kyseiseen ratkaisuun.

Tässä nyt oli yksi esimerkki Väisäsen tempauksista ja usko pois joobas niitä on useita. Kohta varmaan sanot että hän olisi päässyt minun ihon alle ja, että se kuuluu peliin, mutta minusta joku raja tuossa touhussa pitää olla.

Alkuun
#890028 - 25-08-2013 11:58 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: mailamies]
mailamies Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 15-11-2005
Viestejä: 590
Ja sanotaanpa vielä että Väisäsen tyyli on ollut aina sama. Se ei ole siis jalostunut Oulussa pelatessaan vaan samat elkeet oli jo Kajaanin aikoina. Pitää kuitenkin muistaa että tämä kaikki on vain minun mielipidettäni ja katsomosta nähtyä ja pelaajilta kuultua. Pelin ulkopuolella Väisänen kenties on ihan mukava ja asiallinen tyyppi mutta sitä hän ei ole pelikentillä.
Alkuun
#890033 - 25-08-2013 12:57 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: mailamies]
joobas Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 26-07-2012
Viestejä: 2475
Mailamiehelle sellaista että olen nähnyt kymmeniä pelejä jossa Väisänen on pelannut, kaikki joko Raksilassa taikka Kempeleessä. On täysin mahdollista että minulta Väisäsen provoilut ovat jääneet huomaamatta koska hän on aika hiljainen, kuten edellä sanoit, mutta vaikka Väisäselle huudeltaisiin Kempeleessä (jota tänä vuonna en ole edes juuri huomannut en ainakaan muista) siitä ei seuraa välttämättä se että Väisänen olisi "huonokäytöksinen" vaan voi johtua myös siitä että Kempeleessä tuppaa olemaan noita huutelijoita. Huuteluihin osasyy on aivan varmasti se että Väisänen on nöyryyttänyt Kiriä nimenomaan peliesityksillään.

Minä en tiedä millainen tyyppi Väisänen on pelikenttien ulkopuolella koska en häntä tunne, mutta sattuu olemaan ulkonäöltään sellainen velmun näköinen kaveri. Juuri tuossa Kempele-Puijo sarjan finaalissa Väisänen näytti olevan seuraamassa peliä yhdessä Petrus Puputin kanssa.

Ja vielä tämä. Jos multa kysyttäisiin Lipon & Kempeleen joukkueista "provoin pelaaja" niin itse omien havaintojeni perusteella (minkäs muunkaan?) löytäisin kummastakin joukkueesta vahvempia kandidaatteja tuolle tittelille. Mutta jätän nimet mainitsematta, toisaalta siksi että mitään kovin pahoja tapauksia ei minusta kummassakaan joukkueessa ole ja toisaalta molemmat joukkueet ovat suosikkejani.

Alkuun
#890062 - 25-08-2013 15:32 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: joobas]
mailamies Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 15-11-2005
Viestejä: 590
Olen minäkin nähnyt kymmeniä pelejä ja olen jopa pelannut häntä vastaan joskus. Mies on siis hyvin tuttu pelaajana ja voin sanoa sen, että on jokaisen huutelun katsomosta ansainnut ihan muilla ansioilla kuin peliesityksillä. Onhan niitä provosoijia Kempeleen joukkueessakin, ehkä etunenässä juurikin manageri Saloranta, mutta ei ketään vastaavanlaista kuin Väisänen on.
Alkuun
#890068 - 25-08-2013 15:55 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: mailamies]
joobas Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 26-07-2012
Viestejä: 2475
 Alkuperäinen lähettäjä: mailamies
Mies on siis hyvin tuttu pelaajana ja voin sanoa sen, että on jokaisen huutelun katsomosta ansainnut ihan muilla ansioilla kuin peliesityksillä.


Nyt olen täysin eriä mieltä kuin sinä. Olen nähnyt ja kuullut todella monta parjaushuutoa pesäpallokatsomosta ja etenkin Kempeleestä ja tiedän että niiden syy ei ole pelaajan huono käytös tai muu vastaava vaan se kuuluu lajiin, vastustajaa yritään horjuuttaa ja häiritä ns. kotikenttäetu. Ja koska noin on pelaajien kohdalla yleisesti, miksi se olisi eri tavalla Jesse Väisäsen kohdalla? Vai väitätkä että kaikki nuo Kempeleen huutelijat ovat kaltaisiasi tarkkanäköisiä ja kuuloisia katsojia jotka tuntee Väisäsen hyvin ja on jopa pelanneet hänen kanssaan?

Sun viestisi alkavat kuulostamaan kateelliselta ja katkeralta nillitykseltä. Vaikka pidän alueemme pesäpallon kannalta parhaana ratkaisuna sitä että Kirin ja Lipon välillä on tietty jännite, jonka seurauksena paikallispeleissä käy väkeä ja niissä on tunnelmaa, mua ei kiinnosta jutella enempää kanssasi niin kauan kuin sulla ei ole muuta kuin haluat haukkua yksittäistä pelaajaa. Usko tai älä, kyllä mullakin olisi tollaisia juttuja kuin sullakin liittyen esim Kempeleen pelaajiin mutta ei huvita puhua niistä. Jätän ton haukkumisen sun hommaksi, sinähän olet siinä aika taitava.

Alkuun
#890115 - 25-08-2013 19:43 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: joobas]
mailamies Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 15-11-2005
Viestejä: 590
Toki kuuluu lajiin mutta sillä Kempeleen yleisöllä ja Väisäsellä on keskinäistä historiaa jonka takia Jesselle huudellaan. Pelaajillakin suu käy yleensä Väisäseen päin kaikista eniten vaikka hän ei ole edes tuon Oulun joukkueen paras pelaaja. Miksihän näin? Jos kerran Jesse on fiksun ja asiallisen oloinen nuorimies niin miksi tuhlata energiaa tuommoiselle vaahtoamiseen? Minäpä kerron, sitä saa mitä tilaa!

Vai että kateellista ja katkeraa nillitystä.... minähän vain kerroin oman mielikuvani ja mielipiteeni pelaajasta. Saatat jopa kaiken "haukkumisen" takaa löytää jopa kohdan missä kehuin Jesseä hyväksi ykkösarjapelaajaksi. Ja uskon kyllä, että sulla löytyy Kempeleen pelaajistakin juttua. Kyllä minultakin löytyy!

Alkuun
#890120 - 25-08-2013 19:50 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: mailamies]
hattu Poissa.
Uusi jäsen


Rekisteröitynyt: 10-03-2004
Viestejä: 30
Loc: Hyvinkää
Kiri otti tänään puhtaan voiton ja jotkut jatkaa tällä palstalla sökkäystä jostain pirun Väisestä!
Alkuun
#890121 - 25-08-2013 19:52 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: mailamies]
joobas Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 26-07-2012
Viestejä: 2475
Minä puutuin tuohon kun sanot että Väisänen on ansainnut _jokaisen_ huutelun katsomosta. Miten sinä voit taata joka ainoan huudon joka Laguunilta kuuluu Jesse Väisäselle? Osa huudoista on aina vaan "tavan vuoksi huudettua psyykkausta", niitä tulee varmasti joka ainoalle pelaajalle, olivatpa niitä ansainneet taikka eivät.

Ehkäpä sinä oot joku guru siellä Laguunilla joka on päässyt joka ainoan paikallaolevan katsojan taikka etenkin jokaisen huutelijan pään sisään. Siis viestisi perusteella. Jos taas tarkoitat jotakin muuta mitä kirjoitat niin sitten kommenttinikin vaihtuu mutta minähän nimenomaan kommentoin viestiäsi. Joka kuulostaa nillitykseltä, kuulostaa siltä että vihaat Jesse Väisästä. Niinpä se vaan Väisänen nöyryyttää sun kaltaisia katsojia vuosi toisensa perään. Kypsy siihen.

Alkuun
#890122 - 25-08-2013 19:55 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: joobas]
MieVaan Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 21-06-2011
Viestejä: 2202
Luulen, että hattu yritti siirtää tota keskustelua vaikka Lippo - threadiin, jonne se kait paremmin istuisi kun ei varsinaisesti ole taudettu enää muutamaan viestiin keskustella mitä Jesse olisi tehnyt nimenomaan Jyväskylän Kiri -sarjassa.

Mut enhän mä tiedä ja itsekin aiheen viereen sortuneena.

Alkuun
#890129 - 25-08-2013 20:13 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: MieVaan]
mailamies Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 15-11-2005
Viestejä: 590
En kait minä nyt sentään vihaa ketään. Aika neutraalisti minä pesistä seurailen. Totta kait katsomosta tulee ihan sitä "tavan vuoksi psyykkaamista" mutta kyllä siellä myös muistetaan ne epäurheilijamaisuudet menneisyydestä. Taisi Henri Puputtikin tienata Kouvolassa taannoin kavereita lisää itselleen kun uhkasi repiä pään irti katsojalta. Jotta ei hirveästi mennä aiheen ohi niin taisi Väisänen ottaa kohteekseen Jyväskylän nuoren Ville Kotron eilisessä pelissä ainakin marijatertun otteluraportin mukaan.
Alkuun
#890147 - 25-08-2013 21:21 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: mailamies]
!SOVÄÄRÄ Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 17-06-2011
Viestejä: 257
Laitetaan tämä nyt tänne, että tulee muutakin kuin eräästä Lipon pelaajasta: eli siis lehdistötilaisuus 2508 Kiri-Lippo
Alkuun
#890157 - 25-08-2013 21:58 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: hattu]
pystis Poissa.
Uusi jäsen


Rekisteröitynyt: 23-06-2013
Viestejä: 18
Oikeassa olet.
Kiri oli aivan selityksittä parempi, ansaitsee sarjapaikkansa.
Who the f..k Väisänen, ei kentälle, täysin näkymätön pelaaja.
Noilla näytöillä ei vastustajille hirveesti kandee ilkkua !
Lemponen, siirry jo kontioihin.

Eetu oli taas hyvä.
Savosen tilalla nyt pelimies, koppikin nousi. Liepeeltä Savoselle pelipaikka löytyy kyllä.

Alkuun
#890176 - 26-08-2013 09:10 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: pystis]
Peku80 Poissa.
Uusi jäsen


Rekisteröitynyt: 14-07-2013
Viestejä: 25
Pitääkö paikkaansa, että Jesse Väisänen kävi tarpeillaan eilisen hävityn ottelun jälkeen Jyväskylän kentällä? Näin kuulin eräältä ottelussa paikalla olleelta. Kertonee kaiken ko. miehestä, jos pitää paikkaansa.
Alkuun
#890178 - 26-08-2013 09:32 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: Peku80]
torres Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 20-08-2007
Viestejä: 1214
Mikäli tuo pitää paikkaansa niin eikö teosta tule myös seuraamuksia pesisliiton taholta jos vain näyttöjä on!?
Alkuun
#890186 - 26-08-2013 10:53 Re: Jyväskylän Kiri 2013 [Re: torres]
MieVaan Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 21-06-2011
Viestejä: 2202
Musta haiskahtaa trollilta/provolta. Jos taas ei ole niin sitten haiskahtaa joltain muulta.

Editoinut MieVaan (26-08-2013 10:53)

Alkuun
Sivu 4 / 6 « Ensimmäinen<23456>


Moderaattori:  sportadmin 
Siirry

Generated in 0.306 seconds in which 0.091 seconds were spent on a total of 16 queries. Zlib compression disabled.