yle.fi

Retkellä

Kuva Sini Sovijärvi/YLE

Retki

Menin tänään normaalisti kouluun, mutta koulupäivä jäikin lyhyeksi. Lähdimme ”retkelle” kohti kylää nimeltä Villardiegua, lähelle Portugalin rajaa. Matka kesti noin 3h.. koska kuvasimme paljon pätkiä matkan varrella ja söimme jäätelöä. Ajomatkalla näimme aivan uskomattomia maisemia.. Emme tienneet tarkalleen minne olimme menossa, tietämättömyys oli tuttua, normaalia. Hyvältä kuitenkin näytti, maisemat olivat estupendot (upeat) ja tunnelma katossa.. (auton katto oli tosi lähellä). Myöskin kuskimme Kristo TäydelliNEN on ihana.

Saavuimme pikku kylään, jossa aika tuntui olevan pysähtynyt.. aurinko paistaa, aaseja, lampaita ja paljon vanhoja hyvin hyvin ryppyisiä naisia. Pian saavuimme pikku hotelliin (Hotel la mula de los arrives). Moikkasimme omistajaa, veimme kamat huoneisiin ja lähdimme melkein heti kuvaamaan jotain.

Työtä...

Menimme Portugaliin.. ihanaan luonnonpuistoon, jossa odotti ensimmäinen (työ)tehtävä, joka oli minulle. Tehtävä oli työskennellä maisemalaivalla, se oli mukavaa.. jälkeen päin ärsytti etten tiennyt etukäteen, että on kyseessä työtehtävä. Olisin voinut oikeasti työskennellä! ”Työkaverini” olivat tosi ihania.. Tanja ja laivan kuski. Puhuin mikkiin.. kommentteja ”öö.. siel on harakka ja vettä..”. Maisemat oli huimat ja sain ajaakin laivaa.. se olis kiva kesäduuni, sitäkin vois joskus kokeilla. Pitäis vaan oppii myös portugalin kieli. Ihana ilmakin oli, aijai.

... ja juhlia

Illalla oli tiedossa fiesta.. siis söimme pöydän ääressä ja meidän kaikkien ”työkaverit” oli paikalla. Oli kivaa ns. rupatella oikeiden espanjalaisten kans vaik mun työkaverit oli portugalilaisia. Ihania tyyppejä! Olin väsynyt kuten kaikki muutkin..menimme ajoissa nukkumaan.. nukahdimme nauruun.. mutta fiestasta ei ollut tietoakaan. Saimme aamulla vasta tietää, kun olimme menossa aamupalalle, että kylän fiesta olis ollu vasta ruuan jälkeen.. samalla kun söimme aamupalaa kyläläiset kävelivät fiestasta koteihinsa, JES! Mut olihan se kiva nukkua….. kaikkihan tietää että espanjalaiset fiestat on tylsiä..
< edellinen    seuraava >

Lähetä linkki

Esitysaika

Tiistaisin 3.6. - 29.7.2008
klo 20.05.

Uusinta lauantaisin ja maanantaisin. Tarkista
uusintojen lähetysajat YLE Teeman sivuilta.