
Mitä on tapahtunut...
|
|
Haltiakuningatar Salavan Meryt
ja hänen sisarensa Untua Usvamieli palaavat Zadarian valtakuntaan
pitkältä matkalta. Kuningattaren salaperäiset matkat
herättävät kansassa levottomuutta, mutta kuningas
Radomir on luvannut puolisolleen olla utelematta hänen matkoistaan. |
Kansaa suututtaa
se, että haltioiden myötä Zadariaan on asettunut
vieraiden lajien edustajia, kuten peikko Penes joka seuraa kuningatarta
kaikkialle. Haltiat ovat saaneet Zadarian valtakunnan luopumaan
aseista. Kuninkaan neuvonantaja, velho Irju Idarta, haluaisi
kuitenkin linnan varustautuvan. Zadarialla on hänen mukaansa
edessä vaikeat ajat: hiisiä on liikkeellä. Linnassa
liikkuu myös vakooja, jonka aikeista velho ei tiedä.
Kuningas Radomirilla ei ole perillistä. Kuninkaan serkku,
herttua Kaune, olisi kuninkaan kuoltua valtakunnan perijä,
mikäli hän olisi naimisissa kun kuninkaasta aika jättää.
Velho Irju Idarta lupaa auttaa Kaunea puolison etsinnässä.
Velho lupaa myös etsiä puolison kivenhakkaajan tyttärelle,
Soima Sorikontyttärelle, jota suututtaa se että Zadariaan
muuttaneet kääpiöt vievät työt sikäläisiltä
kivenhakkaajilta. Mutta velho haluaa Soimalta vastapalvelusta
Zadarian valtakunta
on roolipelaajien pelimaailma.
Pelin johtaja, Rauli, on pelissä kuningas Radomir. Rauli
on totaalikieltäytyjä, joka odottaa kutsua oikeuteen.
Haltiakuningatar ja hänen sisarensa ovat parhaat ystävykset
Maaret ja Ulla.
|
|
|
Linnassa
pelin ajan liikkunut vakooja esittäytyy pelin päätyttyä
muille pelaajille Jonneksi. Jonne haluaisi päästä
mukaan pelaamaan, mutta Zadaria-peli on
täynnä, eikä uusia pelaajia voida ottaa.
Maaret kuitenkin chattailee Jonnen kanssa myöhään
yöhön

 |