Peruskoulun opettajalle: Eipä ole kauan aikaa siitä, kun vanhempia syyllistettiin koulun toimintaan sekaantumisista ja opettajan työn häiritsemisestä oikein median välityksellä. Näin tapahtui, jos uskalsi kirjoittaa esim. liian usein viestejä reissuvihkoon. Tai kysyä epäselvistä tapauksita, kadonneista vaatteista, mustelmista, murtumista, häiriösoitoista, tms. Tai kehotettiin jättämään vanhempainilta väliin, kun 'ei ollut aihetta oman lapsen kannalta niihin osallistua'.
Opettajat olivat myös niin kovin väsyneitä ja kiireisiä ettei aikaa yhteistyölle ollut edes ekaluokkalaisen kanssa. Puhuttiin opettajan kiusaamisesta, curling-vanhemmuudesta ja taidettiinpa puhua helikopterivanhemmistakin. Opettajana ihmettelin lapseni opettajan kohdalla moista käytäntöä - ei siitä tunnistanut opettajuutta.
Ei ihme, jos moni epävarma vanhempi jätti kaikki yhteydet koulun kanssa väliin ettei joutunut hankalan ja häiriköivän vanhemman rooliin. Siinä he kuitenkin tekivät virheen.
lauantaina 03.03.2012
Peruskoulun opettajalle: Eipä ole kauan aikaa siitä, kun vanhempia syyllistettiin koulun toimintaan sekaantumisista ja opettajan työn häiritsemisestä oikein median välityksellä. Näin tapahtui, jos uskalsi kirjoittaa esim. liian usein viestejä reissuvihkoon. Tai kysyä epäselvistä tapauksita, kadonneista vaatteista, mustelmista, murtumista, häiriösoitoista, tms. Tai kehotettiin jättämään vanhempainilta väliin, kun 'ei ollut aihetta oman lapsen kannalta niihin osallistua'.
Opettajat olivat myös niin kovin väsyneitä ja kiireisiä ettei aikaa yhteistyölle ollut edes ekaluokkalaisen kanssa. Puhuttiin opettajan kiusaamisesta, curling-vanhemmuudesta ja taidettiinpa puhua helikopterivanhemmistakin. Opettajana ihmettelin lapseni opettajan kohdalla moista käytäntöä - ei siitä tunnistanut opettajuutta.
Ei ihme, jos moni epävarma vanhempi jätti kaikki yhteydet koulun kanssa väliin ettei joutunut hankalan ja häiriköivän vanhemman rooliin. Siinä he kuitenkin tekivät virheen.
Mistä päin nyt tuulee?
– kohtaamattomuusongelma (ei varmistettu)