Muotiblogit vaikuttavat nuorten ostopäätöksiin

To, 2009-10-22 09:00

Ennen idolit ja kaverit vaikuttivat siihen miltä nuori halusi näyttää tai mitkä farkut piti olla. Nyt julkkikset ja muotilehdetkin ovat jääneet muotibloggarien jalkoihin.

Blogit ovat todellakin vaikuttava ilmestys: jos suosittu muotibloggaaja esittelee tietyn tuotteen suosikkinaan, se saattaa loppua kaupoista tunneissa.

Tilastokeskuksen mukaan suomalaisista noin viidellä prosentilla on oma verkkopäiväkirja, opiskelijoista jopa runsaalla viidellätoista prosentilla. Käytännössä tämä tarkoittaa, että Suomessa on noin 265 000 blogia (HS.fi Leo Stranius 11.7.2009).

Blogilista.fi -listalla on 27 674 blogia ja pelkästään yhtenä päivänä (19.11.2009) 4655 uutta blogikirjoitusta, 51 uutta blogia ja 49 uutta käyttäjää. Muoti-hakusanalla blogilistalta löytyy yli 550 blogia.

 

Katso Kuningaskuluttajan juttu: Muotibloggaajat innostavat ostoksille

Get the Flash Player to see this player.

 

Toimittaja: Inka Achté, kuvaaja Seppo Lehdonkivi, leikkaaja Matti Heimonen

Musiikki: Ms. Dynamite Krazy Krush

Lisää aiheesta Kuningaskuluttajan nettisivuilla.

Ja OlotilassaNiin paljon kenkiä ja vain neljä vuodeaikaa

Katso YLE Elävän Arkiston makupaloja muodista.

 

Kiinnostavia muotiblogeja:

Nelliinan vaatehuone

Nyt.fi: Hän on muodissa

Look.fi: Muotiblogit meillä ja maailmalla

Focus on fashion: Muotiblogit puhuttavat

Claudia Cifu

Outsa Pop

Katumuotia Suomesta ja Japanista:

Hel Looks ja Fruits


Viivi Lehtonen

 

Vinkkaa suosikkiblogisi alle:

Lisää kommentti

Muistathan, että olet vastuussa siitä, mitä kirjoitat. IP-osoitteesi tallennetaan.

6 plus 2 =
Suorita mainittu laskutoimitus ja syötä vastaus kenttään. Esimerkiksi 1+3 = 4
Laskutehtävän tarkoituksena on estää koneellinen roskapostitus. Pahoittelemme lisävaivaa.

Kommentit

Olen seurannut ilmiötä sekä innokkaana muotiblogien lukijana että viestintää opiskelevana. Tammikuussa alkanut http://indiedays.com on saanut lukijoita jo ensimmäisinä viikkoina lähes 100 000. Jos mietitään alle 30 vuotiaiden naisten kohderyhmää on tämä valtava määrä lukijoita.

Tässä on jo ainekset vastaavaan massahysteriaan kuin Ruotsissa. Ehkä Suomessakin nähdään kohta kuinka blogaajien suosittelemat tuotteet voidaan myydä loppuun parissa päivässä. Mielenkiintoista nähdä miten tämän jälkeen puolueettomuus ja kaupallisuus suhtautuvat toisiinsa muotiblogien maailmassa.

tUi30i msewyhhtvzla, [url=http://xrsuqzjiitvk.com/]xrsuqzjiitvk[/url], [link=http://jzejwvwfxuzq.com/]jzejwvwfxuzq[/link], http://xzsulwmadwnn.com/

Ohjelmat