Annettuja ajonäyttöjä.

Kenetköhän ja missä tallissa tulee Matti Rantanen korvaamaan?
Näytöt varmaan riittää jo pelkästään tämän rallin perusteella.

Pavin studio pohtii asiaa...

Asiantuntijamme Kristian Sohlberg sanoo, että Rantasen näyttö on kova ja suoritus on varmasti merkattu tallipäälliköiden papereihin mutta yksi näyttö ei vielä riitä. Jos vakuuttavat otteet jatkuvat, voi tulevaisuudessa kuitenkin tapahtua mitä vaan...
Keskustelu jatkukoon...
Sanna

Jatkuu . .

.. kunnes asia saa päätöksen.
Onhan Noin kypsä ajo pakko panna merkille. Vaikka sitten jonkun vähän "rämäpäisemmän" tilalle, jokei oikeen malta . . tilalle hänet vois laittaa. Miun puolesta: Vaikka Heti.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
~ No MiTTee ~
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Jos Rantasen hyvät näytöt

Jos Rantasen hyvät näytöt jatkuu ja Latvala alkaa pikkuhiljaa saada luotettavuuttaan kuntoon nopeuttaan kadottamatta niin Matti korvaa Hirvosen Fordilla.

On tuosa . .

.. ranskanpotulta näyttöä kerrakseen. Hieno ajo, ansaittu voitto. Kyllä nämä 2 siis Rantanen ja Löeb ovat tämän vuojen kuninkaat.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
~ No MiTTee ~
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Kyllähän ne varmaan

Kyllähän ne varmaan tämmöset huomataan. Ei tietenkään yksi näyttö riitä ja ei se nyt toistaiseksi auttaisikaan, kun ei noita tehdastallipaikkoja pahemmin vapaana ole. Kyllä pitäisi rallista saada hiukan kuluja karsittua, niin saattaisi houkutella enemmän autotehtaita mukaan.

Tehtaitahan on mukana sitten

Tehtaitahan on mukana sitten 2010 kun siirrytän S2000-autoihin. Peugeot, Fiat, MG, Ford, Skoda, VW, Toyota, Proton, Honda(?), Lada(???)...

Ja Citroenkin kuulemma

Ja Citroenkin kuulemma kehittää C3:sta S2000-peliä... Kyllä näitä riittää.

Subaru?

Vähän ihmetyttää, jos vuosikaudet mukana ollut Subaru ei myös tekisi S2000-luokan peliä. Ilmeisestihän se homma menee niin, että MM-sarjaa tullaan sitten ajamaan jonkinlaisen virityssarjan kanssa johon käsittääkseni sisältyy myös turbo. Ajotyyli muuuttunee enemmän rallisuuntaan eli lisää sivuluisua ja sekös onkin hyvä asia, vielä kun saataisiin B-ryhmäläisten äänet... Käytännössä muutaman vuoden päästä S2000 menee kovempaa, kuin nykyiset WRC:t, kun tekniikka ja renkaat kehittyy. Totuushan selviää vasta sitten, kun FIA-niminen tuulimylly tekee jotain päätöksiä.

S2000/Super N

Aivan juurikin näin.. Tuo Super N/S2000 on sillain aika mielenkiintoinen konsepti.. Hullultahan nuo kaikki FIA aerot kuulostaa ja FIA upgraded mutta sen näkee sitten vasta loppujen lopuksi mihin ajaudutaan ja mitä päätetään. Kaikki voi muuttua vielä moneen kertaan.

Etenkin S2000 autot näyttävät kiinostavan useaa valmistajaa joka sinänsä on juurikin mitä WRC kaipaa eli enemmän valmistajia ja enemmän huipputason autoja. Ainoa mistä olen huolissani on nuo säännöt ja rallin liika muuttuvuus.

Tietysti se tarjoaa nuorille kavereille kuten Rantanen loistavan mahdollisuuden näyttää uudestaan tuota vauhtia tulevaisuudessa ja mahdollisesti enemmän tasaväkisellä kalustolla.. Uskon että erot ainakin pienentyisivät privaatti sekä tehdaskaluston välillä. Kustannukset taas ovat eriasia karkaavatko ne pilviin parin vuoden käytön jälkeen.

Toivottavasti ensivuonna

Toivottavasti ensivuonna Jyväskylässä ajetaan tuo PWRC eli tuotantoautojen kisa, silloin luultavasti saataisiin näytille useampikin uusi auto. Hienoa, että volkkari on jo oman S2000:n tehnyt, mutta vielä hienompaa olisi, jos Audi tekisi paluun rallipoluille.

Mitä noihin näyttöihin nyt sitten tulee, niin ei suomalaisilla riitä raha. Nopeita kuskeja on vaikka muille jakaa, mutta ei millään Vihannespörssin rahoilla kierretä mitään Keski-Euroopan rallisarjoja. Esimerkkinä vaikka Ogier junnuista, joka ei täällä ajanut mestaruuspisteistä, kunhan muuten vaan ajeli rallia.

Saksan MM . .

.. rallia katellessa kyllä tulis mieleen sanoa Latvalalle jotta ehtihän uutta työpaikkaa. Ei se vaan tunnu opppivan rauhottumaan.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
~ No MiTTee ~
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Joko alkaa . .

.. saranat nariseen tallin ovella: "Belgian Francois Duval korvaa Jari-Matti Latvalan Fordin ykköstallin kuljettajana Espanjan ja Korsikan asfaltilla MM-ralleissa lokakuussa.

Latvala on kisoissa mukana Fordin kakkostallin Stobart-Fordin riveissä. Päätös tarkoittaa, että..." - http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/arkistot/ralli/2008/08/69...

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
~ No MiTTee ~
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

No näissä nyt yleensä

No näissä nyt yleensä tuppaa käymään niin, että se pisteitä ottamaan nostettu kaveri linkoaa autonsa tieltä jonnekin hyvin kauas ensimmäisen päivän aikana ja homma jää siihen, syrjäytetty kuski patsastelee podiumilla. Duvalin tehdasurahan käytännössä katkesi siihen, että auto ei pysynyt tiellä ja nuo Saksassa ajetut sijoitukset on vähän sama asia kuin suomalaiset Jyväskylässä, kotikenttäetu jyllää. Onhan Duval peto pikitiellä, mutta silti...

Duval ja Citroën

Sitikalta tuli kenkää, kun auto ei pysynyt tiellä ja kun vauhti ei ollut riittävää. Lisäksi tuhosi yhden auton liekkeihin ihan vain tyhmästi toimimalla.

Jari-Matti on sentään nopea.

Onhan se . .

.. Jari-Matti nopea. Mutta se ei auta kun on "liian nopea". Foordi tienaa tallipisteillä selekeetä rahaa ja moiseen töpeksintään Ei ole varaa. Pakkohan heijjän on tehä jottai. Latvalan onni jotten mie ole päättämässä kuskien ajamisista, oisin meinaa potkuttanu jo jonkun aikaa sitten hänet. Kun moinen Colistelu on kestäny jo Liian kauvvan, ettei se enää ole vain epäonnea - kuten on kuvillakin todistettu.
Liikaa - liian nopiasti. Esimerkki vain siitä, jottei se pelekkä raha meinaa jotta ollaan Luotettavan nopiita. Perustyö oisi pitäny tehä pitkällisemmin. Muttei; Katotaan, ootellaan: EHKÄ se siitä (jos ei jo menny mahollisuuvet näyttöihin).

Jossei vielä ole tullu seleväks, nin oma luottoni on Latvalaan (edelleen) nollissa :)

- Että: Zemppiä vaan !!!

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
~ No MiTTee ~
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

kyl

Näinhän se juurikin on. Mikäli kattoo JML´n tuloksia ovathan ne sinällään hyviä mutta minkäs sille mahtaa jos auto ei pysy tien puolella. Pisteitä voisi olla vieläkin vähemmän sillä joka kisassa noita "läheltä piti" tilanteita on useampi kappale. Ruotsin voitto taisi antaa muutenkin miehelle liikaa uskoa kun sen jälkeen karkasi omasta mielestäni hieman mopo käsistä. Oli kyse ek kommenteista ja olemuksesta tai ihan ajamisesta. JML´n tyyli ajaa on aika paljon aggressiivisempi jos vertailee mm. Mikon ja Sebin onboardeihin. Sen verran täytyy tosin kiertää noita pohja-aika tilastoja mis Latvala on korkealla eli vauhtia on! Tosin pääosin tuon SupeRally säännön myötä ja onhan Latvalan ajopaikkakin ollut usein ihanteellinen.

Sit taas Duval tapaus on ihan selvä. Ford menetti jo selviä tallipisteitä ja asfalttikisoihin tarvitaan joku,joka voi haastaa Sebin ja Citroenin jopa sillä varjolla että Duval syö lisää Mikolta pisteitä mutta Ford on tainnut kääntää jo katseensa tiimimestaruuteen ja kaikki muu on sit bonusta.

Jos vielä katsotaan Duvalin uraa hieman lähempää ja muistellaan noita Fordin kakkoskuski aikoja 03-04 ja jopa osa-aikaset 01 ja 02 ennen karmeata Citroen vuotta voi huomata että Duval ajoi yleensä sorallakin pisteille ja löytyyhän tuolta Citroen ajoiltakin hyviä suorituksia joten pelkkä asfalttikuski hän ei ole vaikkakin huomattavasti parempi asfaltilla. Muutenkin Duval on myöntänyt myöhemmin että oli hieman hölmö 2005 kaudella kun tavoitteli tallin nopeimman miehen titteliä heti startista eikä kehittänyt vauhtiaan pikkuhiljaa. Huomasihan tämän sitten jo privaattikaudella 06-08 kun oppia oli otettu,sillä kaatoja ei paljoa näkynytkään ja on alla sentään ollut: Fabia,Xsara Punto S2000 ja nyt Focus. Ratakisoja Dudu tosin ajeli tuos välissä aika paljon myös ja jopa harkitsi niihin siirtymistä ellei paikkaa aukea enään rallin puolelta.

Uusi-Seelanti '08 . .

.. ja Latvala keskeytti. Tai ei ois keskeyttäny jos vauhti olis ollu vähän pienempi ja pyörähystä ei ois sattunu tai sitä kivee ei siinä ois ollu, sen pyörähyksen päätteeks.

J-M itse:"Auton perä karkasi vasemmalle kääntyvässä kurvissa leväksi. Yritin oikaista luistoa kaasulla, mutta auto ei kääntynyt tarpeeksi, pyörähdettiin ja keula osui tien vasempaan penkkaan. Siinä oli tietysti iso kivi, joka teloi öljynlauhduttimen ja jäähdyttäjän. Ilman sitä kiveä olisin päässyt jatkamaan", Latvala kertaili.
Jari-Matti Latvalan osalta Uuden-Seelannin MM-ralli päättyi keskeytykseen reilu kolme kilometriä viimeistä edellisen ek:n alusta.
Lähde - mtv3.fi

- jep jep -

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
~ No MiTTee ~
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Menee hermo ja pahasti!

On tuo Loeb vaan uskomaton tuurihaukka! Latvala lipsahtaa hieman ja heti kivi hajottaa auton ja Hirvoselta tyhjenee rengas. http://www.youtube.com/watch?v=Mq4Kn88fHt4 tuosta voi sitten katsella, millaisesta tilanteesta Loeb selviää vahingoitta kun on sellainen Hannu Hanhi mikä on.

Onhan . .

.. se niinkin että citikkakin on aika voimissaan. Joskin vaikka Löeb on Kuski, ISOlla koolla. Aika rehdin olonen kaveri muutenkin.
Säännöt vain kun saatas hieman Reilummiksi.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
~ No MiTTee ~
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

onhan se niinkin...

Ei käy kieltäminen Citroenin nopeutta. Omasta mielestäni alkukaudesta Ford oli Citroenia hieman edellä tuon nopeuden puolesta mutta myöhemmin tilanne on sitten kääntynyt päälaelleen. En sitten tiedä onko se tuo ajettavuus mutta olin hieman yllättynyt siitä että Citroen löi Fordin noissa nopeusmittauksissakin mitä Neste Rallyn aikana tehtiin.

Mitä kauteen tulee niin tilanne voisi kai olla vieläkin huonompi kuin mitä se nyt on MM taistelussa mikäli tilastoja katsellaan. Hirvonen on ollut mm. pisteillä jokaisessa kisassa tähän mennessä kun Loeb on "vain" yhdeksässä.

EK voittoja Sebillä on 81,Jari-Matilla 42(kiitos myös SupeRallyn) ja Mikolla kai tässä tilanteessa vain 28. Subarut mm. ovat saaneet kokoon vain 16 EK voittoa (Petter 10,Atko 6) ja sanotaan nyt vielä että Sordolla niitä näyttäisi olevan 15. Ralliakin Loeb on johtanut 128 EK´n verran kun Latvalalla niitä on 40 ja Hirvosella 36.

Mut mut ettei ihan offtopiciksi mene kuten aikalailla menee jo niin todetaan nyt noista ajonäytöistäkin sen verran et aikamoiset näytöt saa suomalainen tehdä tänä päivänä saadakseen huippuauton kun kahtellaan mimmosia kuskeja noita tiimien kakkostiimien ja kolmostiimien autoja ajaa. Tarkoitan siis sitä kuten joku mainitsikin että myös se rahatukku painaa aikalailla.