Huippukaukista oli tarjolla 9.10 ja itse päädyin hallilla munamankelilla kaatosateessa, onneksi oli kypärä päässä ja kuumaa saludoa odottamassa.
Paluumatka sujui sekin kaatosateessa, mutta viitisen kilsaa polkee kuka vaan päästäkseen hallille kattomaan huippukaukista. Myöhemmin samana iltana mökillä odotti ihana sauna ja taisi merivesikin olla sopivan lämmintä.
No itse peliin, jossa oli ainekset huippukaukismatsiin. Raumalaiset dumarit vihelteli, joka hipasun, kakkosia tuli enemmän kuin koskaan minun aikanani 1998 eteenpäin. Kärpät dominoi ja piti Bewen aisoissa YV-peli nosti Bewen tasoihin, mutta "kissa ja hiiri" -leikki jatkui.
Tässä virallinen raportti:
Mestari näytti Bewelle kaapin paikan
Kärpät - Bewe 11-8 (4-2, 2-2, 5-4)
Viime kevään finaalipari kohtasi toisensa ensimmäistä kertaa tällä kaudella hallitsevan mestarin Kärppien kotiluolassa Porissa. Bewe joutui nöyrtymään tälläkin kertaa vahvempansa edessä. Ottelu oli parhaasta päästä. Kärpät onnistui hankkiutumaan Mika Ahonkiven (3+0) esimerkillä 6-2-johtoon toisen erän alkupuoliskolla, mutta Bewen Pasi Vikströmillä (3+0) ja Sami Häppölällä (2+1) oli vielä sanansa sanottavana. Bewe kavensi kahdella maalilla ennen erätaukoa ja nousi viimeisessä erässä tasoihin. Sen jälkeen alkoivatkin maalijuhlat kentän molemmissa päissä. Kärppien osumatarkkuus oli hiukan parempi ja se selviytyi ottelusta voittajana. Ahonkiven ohella avainhahmoja olivat tutut nimet Vesa-Matti Myllyniemi (3+0), Mikael Kotkaniemi (1+3) ja Tero Nieminen (2+0). Nieminen iski voittomaaliksi jääneen Kärppien yhdeksännen osuman ja ratkaisevan tuntuisen 10-8-maalin ajassa 53.28. Beweläisistä parhaat tehot keräsi Rami Koivisto (2+2).
GIGANTTIpelaajina palkittiin kolmen maalin miehet Ahonkivi ja Bewen Vikström.
|