Sivu 84 / 84 « Ensimmäinen<8081828384
Topic Options
#890993 - 31-08-2013 08:50 Re: Pesäpallo ja sen sukulaispelit [Re: ReijoRealisti2006]
joobas Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 26-07-2012
Viestejä: 2475
 Alkuperäinen lähettäjä: ReijoRealisti2006
Olisiko Oulu se moottori ja edelläkävijä tässä asiassa?

Ei ole. Täällä on vähemmän maahanmuuttajia kuin Etelä-Suomen kaupungeissa.

Alkuun
#890995 - 31-08-2013 09:01 Re: Pesäpallo ja sen sukulaispelit [Re: ReijoRealisti2006]
Kaptah-II Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 28-07-2012
Viestejä: 1675
SoJy-ViVe jää huomenna pelkälle nettiseurannalle. Laihana lohtuna menen tänään katsomaan sukulaispeliä eli jalkapalloa. 1.FCN-Augsburg. Punaista ylle ja minulla on 40000 kaveria. \:\)
_________________________
Mull'on komian poijan henki.

Alkuun
#891012 - 31-08-2013 10:26 Re: Pesäpallo ja sen sukulaispelit [Re: ReijoRealisti2006]
joobas Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 26-07-2012
Viestejä: 2475
 Alkuperäinen lähettäjä: ReijoRealisti2006
Näytösotteluita kannattaa järjestää ja niitä kannattaa käydä katsomassa. Mutta siinä pitää olla realisti. Lajia ei kannata torpata sen takia, kun ei saa siitä saman tien samanlaisia fiiliksiä kuin vaikkapa sen suosikkijoukkueensa pesäpallopelistä. Olisi ihme, jos näin kävisi. Kyllä kriketin sisälle pääseminen vaatii aikaa ja fanikulttuurin muodostuminen myös.


Olet Reijo haukkunut tällä foorumilla pesäpalloa niin paljon että torppaan kriketin pelkästään siksi ja en anna pienintäkään mahdollisuutta sille että itse kiinnostuisin lajista. Tämä on siis vastareaktiona pesäpallon vastaiselle provoilullesi. Äläkä ala kirjoittelemaan puolustuspuhetta käytöksellesi koska selittelyt eivät minua kiinnosta. Jos haluat muuttaa asioita niin muuta omaa käyttäytymistäsi foorumilla. Sitten kenties oma asenteeni krikettiin muuttuu myönteisemmäksi tai ainakin neutraaliksi, tällainen voi tapahtua jollakin aikavälillä.

Alkuun
#891022 - 31-08-2013 12:24 Re: Pesäpallo ja sen sukulaispelit [Re: joobas]
ReijoRealisti2006 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 15-08-2006
Viestejä: 5074
joobas,
mistä ihmeen pesäpallonvastaisesta provoilusta Sinä puhut?

Tällä foorumilla ei yksikään ihminen ole esittänyt yhtä paljon lajia kehittäviä uudistusesityksiä kuin minä. Ei ole päässyt edes lähellekään. Minun syyni ei suinkaan ole se, että palstan "pesäpalloväki" on ollut niin valtaisan muutosvastainen, että vain aniharva on kyennyt yhtään mistään uudistusehdotuksesta edes keskustelemaan. Ja eihän pesäpallo juuri ole lajina kehittynytkään viime vuosikymmenien aikana. Esimerkiksi Etelä-Pohjanmaalla laji on taantumassa ja marginalisoitumassa valtavaa kyytiä Superpesiksen alapuolella. Tämän kyllä myöntää aika moni pohjalainen pesäpalloihminenkin nykyään. Kaikki eivät ole antaneet Vimpelin Vedon huuman sokaista silmiään realismilta.

Esimerkiksi tässä sukulaispeliyhteistyössä minä olen yrittänyt olla edelläkävijä ja yrittänyt löytää pesäpallolle ja kriketille yhteistyökuvioita. Tätä(kin) tietyt palstalaiset ovat vastustaneet suuressa määrin. Kuitenkin kaikki tämä yhteistyö on ollut kirjattuna Pesäpalloliiton toimintasäännöissä jo vuosikausien ajan. Jo kauan ennen yhdistymistä baseball-liiton kanssa.

Eli jokaisen pesäpalloihmisenä itseään pitävän kyllä täytyy suhtautua myönteisesti myös näihin muihin maassamme pelattaviin pallonlyöntipeleihin. Ei se saa olla mistään henkilökemioista kiinni. Kaikki sukulaispelejä torpedoiva toiminta on oman oksan sahaamista. Ei siitä voi kahta mieltä edes olla.
_________________________
Life is simply a cricket match.

Alkuun
#891025 - 31-08-2013 12:51 Re: Pesäpallo ja sen sukulaispelit [Re: ReijoRealisti2006]
joobas Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 26-07-2012
Viestejä: 2475
Reijo,
vaikka aikomuksesi olisikin vilpitön sisältäen asiallisia parannusehdotuksia pesäpalloon, palstalla on kirjoittajia jotka vastailevat viesteihisi jopa vihamielisesti. Nämä ovat henkilöitä joita nimität "valtavan muutosvastaisiksi". Merkitsevää ei ole vain se millä mielellä asiasi kirjoitat vaan myös se, mitä lukija ajattelee lukiessasi viestejäsi. Yhtenä piirteenä olen ollut havaisevinani sitä että viestiesi katsotaan olevan turhankin provokatiivisia. Esim tapauksissa joissa väität pesäpallon voitonmääräytymissäännön olevan turhan monimutkainen (josta syystä laji menettää seuraajia) tai kun kysyt "mitä hyötyä on jaksosäännöstä?" ikäänkuin tuo olisi oleellinen kysymys. Kenties se sinusta ja jonkun muunkin mielestä sitä onkin mutta osan mielestä ei ole - esität ikäänkuin väitteen että näin on ja vaadit että joku esittää kysymykseen vastauksen.

Toisaalta taas, krikettiä ylistät aina ja poikkeuksetta, esittäen jopa vaatimusta siitä että pesäpallo-ihmisten olisi osallistuttava lajiin vaikkapa pelaamalla talvisin sisäkrikettiä.

Kriketti- ja sukulaispeli-näkökulmassa ei sinällään ole vikaa, se saattaa olla hyödynnettävissä myös kehittämään pesäpalloa mutta käsitykseni mukaan tätä näkökulmaa olisi osattava markkinoida sovittelevampaan tyyliin kuin sinä olet tehnyt. En tiedä ymmärrätkö mitä kirjoituksessani yritän sanoa ja luultavasti et ja kun näin on, veikkaan että tällä foorumilla saamasi palaute tulee jatkossakin olemaan pääosin torjuvaa.

Alkuun
#891036 - 31-08-2013 14:15 Re: Pesäpallo ja sen sukulaispelit [Re: joobas]
ReijoRealisti2006 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 15-08-2006
Viestejä: 5074
"kun kysyt "mitä hyötyä on jaksosäännöstä?" ikäänkuin tuo olisi oleellinen kysymys."

joobas,
totta kai sääntökeskusteluihin osallistuvien täytyy kyetä vastaamaan niin yksinkertaiseen kysymykseen kuin "mitä hyötyä säännöllä pelaamisesta on?"

Minun mielestäni tuo on itsestäänselvyys. Henkilö, jonka mielestä tuollainen kysymys on jollakin tavalla epäoleellinen, ei mielestäni edes osallistu sääntökeskusteluun. Hän jättäytyy ilman muuta sellaisesta keskustelusta pois automaattisesti.

Olisi hullua käydä sääntökeskustelua aktiivisesti ilman että millään tavalla kykenee perustelemaan omaa näkemystään edes sen vertaa, että saisi sanotuksi, mitä hyötyä siitä omasta säännöstä edes on. Eikö niin?


"esittäen jopa vaatimusta siitä että pesäpallo-ihmisten olisi osallistuttava lajiin vaikkapa pelaamalla talvisin sisäkrikettiä."

En ole sitä vaatinut. Olen vain todennut (pesäpalloilijoita varten muokatun) sisäkriketin olevan ratkaisu, joka vastaa moneen huutoon. Se edistää sukulaispeliyhteistyötä ja tekee pallonlyöntipelistä ympärivuotisesti harrastettavissa olevan lajin. Ja edesauttaa pallonlyöntipelin harrastukseen valitsevien lasten ja nuorten pysymistä pallonlyöntipelien parissa. Se kasvattaa lajityypin (ja samalla tietysti pesäpalloseurojen ja näiden sponsoreiden) näkyvyyttä koko vuoden ajaksi. Se mahdollistaa kansainvälisetkin pelikontaktit (ja samalla näkyvyyden) aivan eri tavalla kuin pelkkä pesäpallon pelaaminen.

Nyt kuitenkin näyttää siltä, että Pesäpalloliitto ennemmin lähtee hakemaan yhteistyötä lentopallon kanssa ja se on jo tähänkin mennessä ollut ainakin Alajärvellä syömässä valtaisasti pesäpallon mahdollisuuksia. Aika monessa Ankkureiden junioripesäpallojoukkueessa pelaa pelaajia, joille pesäpallo on selkeästi se kakkoslaji lentopallon rinnalla, on ollut jo alusta saakka. Ja päällimmäinen syy on varmasti lentopallon huomattavasti pidempi kilpailukausi.

Minun tapaani tuoda asioita esille sopii hyvin kritisoida. Mutta minunhan ei tarvitsisi olla se ainoa äänitorvi esimerkiksi tällä sukulaispeliyhteistyösaralla. Olen monta kertaa todennut, että minua paljon parempia miehiä ja naisia löytyy siihen puuhaan. Ja silloin kun nämä minua paremmat astuvat esille ja alkavat toden teolla toimimaan ja tuomaan asialle näkyvyyttä, alkaa tapahtua. Sitä minä itsekin odotan ja kovasti toivon.


Editoinut ReijoRealisti2006 (31-08-2013 14:17)
_________________________
Life is simply a cricket match.

Alkuun
#891528 - 02-09-2013 17:54 Re: Pesäpallo ja sen sukulaispelit [Re: ReijoRealisti2006]
ReijoRealisti2006 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 15-08-2006
Viestejä: 5074
Katselin Keravan krikettikentän tämän kesän aikatauluja. Pisti kyllä silmään, kuinka ahkeralla käytöllä kenttä on tänä kesänä ollut.

1.6. - 31.8. välisenä aikana kentällä on nopean laskennan jälkeen pelattu 49 kriketin SM-sarjaottelua eli suunnilleen joka toinen päivä. Sen lisäksi harjoituspelejä ja eri joukkueiden harjoituksia säännöllisesti.

Kyllä tämä kentän valmistuminen on ollut kullanarvoinen juttu suomalaiselle kriketille. Nyt sinne on valmistunut tai valmistumassa kerhohuonekin, joten puitteet otteluiden järjestämiselle alkavat olla hyvällä mallilla.

Harjoittelu- ja peliolosuhteiden näinkin radikaali paraneminen muutaman vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna ei voi olla vaikuttamatta myös Suomen maajoukkueen esityksiin tulevilla kausilla. Toivotaan, että se rankingsijakin sieltä hiljalleen hinautuisi ylemmäksi ja tätä kautta ne kansainväliset vastustajatkin kovenisivat. Maailmanliigaan pääseminen ei loppujen lopuksi ihan mahdotonta ponnistusta edes vaatisi.

Lähtekäähän pesäpalloihmiset tutustumaan tähän lajiin, jos vain tilaisuuksia ilmenee. Tässä on potentiaalia nousta suomalaisen palloilumaailman uudeksi menestyslajiksi.
_________________________
Life is simply a cricket match.

Alkuun
#891743 - 03-09-2013 19:10 Re: Pesäpallo ja sen sukulaispelit [Re: ReijoRealisti2006]
ReijoRealisti2006 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 15-08-2006
Viestejä: 5074
Kaptah,
näitkö Saksassa baseballia tai krikettiä tai muita pesäpallon sukulaispelejä pelattavan? Etkös Sinä siellä päin ollut tässä äskettäin vai oletko vieläkin?
_________________________
Life is simply a cricket match.

Alkuun
#891762 - 03-09-2013 20:12 Re: Pesäpallo ja sen sukulaispelit [Re: ReijoRealisti2006]
Kotisohvalta Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 20-02-2009
Viestejä: 120
 Alkuperäinen lähettäjä: ReijoRealisti2006

Lähtekäähän pesäpalloihmiset tutustumaan tähän lajiin, jos vain tilaisuuksia ilmenee. Tässä on potentiaalia nousta suomalaisen palloilumaailman uudeksi menestyslajiksi.


Ei pysty, en juo teetä.

Alkuun
#891768 - 03-09-2013 20:14 Re: Pesäpallo ja sen sukulaispelit [Re: Kotisohvalta]
Ryan Smyth #94 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 07-06-2006
Viestejä: 22331
Loc: Jyväskylä
Minä juon, mutta en lähde siltikään. Vaikka maksettaisiin.
Alkuun
#891769 - 03-09-2013 20:23 Re: Pesäpallo ja sen sukulaispelit [Re: ReijoRealisti2006]
palokärki Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 28-06-2006
Viestejä: 5398
Loc: Hki
 Alkuperäinen lähettäjä: ReijoRealisti2006
Kaptah,
näitkö Saksassa baseballia tai krikettiä tai muita pesäpallon sukulaispelejä pelattavan? Etkös Sinä siellä päin ollut tässä äskettäin vai oletko vieläkin?


Kaptah on antaumuksellisesti Veto-fani. Luulen, että hän on seurannut esikuva-Riston mallia ja on sairauslomalla. Syynä on sama, eli 'yhteisiä pelisääntöjä vastaan toimiminen'.

Sain juuri asiasta tiedotteen, jota epäilen Kaptahin kirjoittamaksi:

'”Olen toiminut vastoin yhdessä pesispalstalaisten kanssa sovittuja pelisääntöjä ja ainoa oikea ratkaisu oli siirtyä sivuun palstakirjoittajan paikalta. Tästä sovimme yhdessä muiden kirjoittajien ja moderaattorin kanssa. Olen pahoillani tapahtuneesta ja kannan siitä täyden vastuun. Tällä hetkellä en koe olevani kykenevä hoitamaan vaativaa palstakirjoittajan tehtävää. Minulla on nyt perusteellisemman itsetutkiskelun paikka elämässäni. Toivon pesispalstalle sydämestäni parasta menestystä”.


Editoinut palokärki (03-09-2013 20:28)

Alkuun
#891775 - 03-09-2013 21:54 Re: Pesäpallo ja sen sukulaispelit [Re: palokärki]
tsuppari ruispellossa Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 13-10-2006
Viestejä: 915
Kiitos tiedotteen julkaisemisesta. tämä epätietoisuus on vaikeuttanut keskittymistä finaaleihin. \:\) verifani \:D .

Kaptahille jaxuja.

Alkuun
#891789 - 03-09-2013 22:51 Re: Pesäpallo ja sen sukulaispelit [Re: tsuppari ruispellossa]
ReijoRealisti2006 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 15-08-2006
Viestejä: 5074
Palstavaikeneminen on luultavasti aika sykähdyttävä kokemus. Aina se jollakin tavalla kutkuttavana yllätyksenä tulee, vaikka henkilöllä olisi siitä jo aiempaakin kokemusta?

En tiedä, mutta palstalla pelataan näillä säännöillä ja sillä hyvä.
_________________________
Life is simply a cricket match.

Alkuun
#891958 - 04-09-2013 21:19 Re: Pesäpallo ja sen sukulaispelit [Re: ReijoRealisti2006]
KatriK Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 12-05-2012
Viestejä: 241
mie muut tie mut tääl sisätieto likkuu vai yht reitii pitki, onko saksa joku riketimaa?
_________________________

Alkuun
#892862 - 08-09-2013 18:58 Re: Pesäpallo ja sen sukulaispelit [Re: KatriK]
KatriK Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 12-05-2012
Viestejä: 241
kyl vaa paini jää olympialaisii. hyvä asiia.
_________________________

Alkuun
#895298 - 21-09-2013 18:52 Re: Pesäpallo ja sen sukulaispelit [Re: KatriK]
KatriK Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 12-05-2012
Viestejä: 241
paini on sitä oikeet urheiluu. eihä ikinä joku komu pysty maailaml mitä myhi

Editoinut KatriK (21-09-2013 19:16)
_________________________

Alkuun
#895299 - 21-09-2013 18:56 Re: Pesäpallo ja sen sukulaispelit [Re: KatriK]
Tikka 11 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 19-07-2012
Viestejä: 231
Eikös se todellinen miehuuskoe ole jos uskaltaa mennä Vimpelissä baariin, ja huutaa et "paini ja pesäpallo on homojen lajeja!" Sit mainostaa viel olevansa hesalainen!

Tosta jos selvii naarmuitta niin hyvä on! ;\)
_________________________
-KPL kaakon yllä -

Alkuun
#895301 - 21-09-2013 19:20 Re: Pesäpallo ja sen sukulaispelit [Re: Tikka 11]
ReijoRealisti2006 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 15-08-2006
Viestejä: 5074
Joo, vaikka itse olisin baseballin ja softballin (kuten myös kriketin) mielelläni olympialajina nähnyt, niin kyllä siitä huolimatta olen sitä mieltä, että ei näitä painin kustannuksella olisi pitänyt lajivalikoimaan nostaa.

Paini on niin perinteikäs olympialaji, että ajatuskin olympialaisista ilman painia, olisi suorastaan järjetön. Suunnilleen sama kuin ajatus talviolympialaisista ilman hiihtoa tai mäkihyppyä. Paini, jos joku, kuuluu olympialaisiin, seurasi lajia sitten aktiivisesti tai ei.
_________________________
Life is simply a cricket match.

Alkuun
Sivu 84 / 84 « Ensimmäinen<8081828384


Moderaattori:  sportadmin 
Siirry

Generated in 0.085 seconds in which 0.06 seconds were spent on a total of 16 queries. Zlib compression disabled.