#71206 - 05-10-2003 15:04
Re: San Remo MM-ralli 2003
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|

Mitenkäs Bossella ei enää pysy pelit käsissä? Nyt jo kaksi ulosajoa kahdessa peräkkäisessä kilpailussa! [Edited]
|
Alkuun
|
|
|
|
#71207 - 05-10-2003 15:07
Re: San Remo MM-ralli 2003
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
No voihan persse! Bosse keskeytti viimeisellä EK:lla...ja Panizzi nousi toiseksi! Märtin tippui kolmanneksi. ja Riku sai 2 pistettä...taas
|
Alkuun
|
|
|
|
#71208 - 05-10-2003 15:09
Re: San Remo MM-ralli 2003
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Eli tuloksissa meni kaikki päin h.elvettiä... Veikkauskin kärsi nyt aika tavalla.
|
Alkuun
|
|
|
|
#71209 - 05-10-2003 15:20
Re: San Remo MM-ralli 2003
|
jetro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
|
Niin...Bosse yritti viimeisellä pätkällä vielä tosissaan. Mestarit ei tyydy sijoihin kaksi tai kolme! Voittoa yritetään tosissaan viimeiseen asti, jos vain pieniäkin mahdollisuuksia on.
Jos ei koita...niin ei voita
|
Alkuun
|
|
|
|
#71210 - 05-10-2003 15:29
Re: San Remo MM-ralli 2003
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Niinhän se on. Jos ei milloinkaan aja ulos, ajaa liian hiljaa (esimerkkinä muuan R. Burns)
|
Alkuun
|
|
|
|
#71211 - 05-10-2003 15:35
Re: San Remo MM-ralli 2003
|
kaasi
Jäsen
Rekisteröitynyt: 03-08-2003
Viestejä: 1066
|
Eipä Bossella nyt enää viimeisellä pätkällä ollut saumoja voittoon. Kai noita pisteitäkin pitäisi silloin tällöin kuitenkin napsia. Eipä muuten mahtunut yhtään suomalaista pisteille.
|
Alkuun
|
|
|
|
#71212 - 05-10-2003 15:37
Re: San Remo MM-ralli 2003
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Viimeisen pätkän tuloslistaa... 
1. 3 Gilles PANIZZI (F)
Peugeot 206 WRC 15:59.6 0.0 2. 116 Pasquale TARANTINO (I)
Renault Clio Williams 16:16.9 +17.3 3. 106 Nicolas BERNARDI (F)
Renault Clio Super 1.6 16:50.8 +51.2 4. 104 Mark HIGGINS (GB)
Subaru Impreza 16:51.9 +52.3 5. 101 Piero LIATTI (I)
Peugeot 206 Super 1.6 16:54.1 +54.5 6. 120 Gioachino CORONA (I)
Renault Clio RS 17:02.5 +1:02.9 7. 107 Jimmy JOGE (S)
Peugeot 206 Super 1.6 17:13.8 +1:14.2
|
Alkuun
|
|
|
|
#71214 - 05-10-2003 15:57
Re: San Remo MM-ralli 2003
|
Anonymous
Anonymous
Unregistered
|
Niin. Kymmenen pojoa olisi nostanut Bossen taas täysillä mukaan kärkikamppailuun kun Burns jäi kauas, mutta mutta... [Edited]
|
Alkuun
|
|
|
|
#71215 - 05-10-2003 16:01
Re: San Remo MM-ralli 2003
|
Animal
Member
Rekisteröitynyt: 25-09-2003
Viestejä: 549
Loc: Helsinki
|
Grönholmilla ei ole sitten enää mitään asiaa mestaruustaisteluun ja Märtinkin on liian kaukana. Kaikki suomalaistoiveet lepäävät siis Loebin harteilla. 3 voittoa (Monte Carlo, Saksa ja nyt San Remo) tekevät Loebista jo potentiaalisen maailmanmestarin. Eroa Burnsiin kaksi hassua pistettä.
Maailmanmestarin pitäisi olla maailman paras ei siis Riku, joka ei voita yhtään rallia. Grönholm olisi muuten maailman paras, mutta yliyrittäminen maksaa liikaa pisteitä.
MM-pisteet: 1. Burns 57 2. Loeb 55 3. Sainz 53 4. Solberg 48 5. Märtin 43 6. Grönholm 38 7. C. McRae 36 8. Mäkinen 21 9. Rovanperä 18 10. Duval 15 11. Panizzi 14 12. Gardemeister 9 13. Auriol 4 14. Hirvonen 3 A. McRae 3 Robert 3 17. Schwarz 3 18. Tuohino 2 19. Loix 1 Lindholm 1 Ginley 1 Bugalski 1
MM-pisteet vanhalla pistesysteemillä laskettuna
1. Loeb 45 2. Burns 39 3. Solberg 38 4. Sainz 37 5. Grönholm 36 6. Märtin 33 7. C.McRae 21 8. Rovanperä 10 9. Mäkinen 10 10. Panizzi 8 11. Duval 6 12. Gardemeister 2 13. Auriol 1 Hirvonen 1 A. McRae 1 Robert 1
Eli Rallin MM-sarja ei ole muuttunut tasaisemmaksi pistelaskusysteemin takia Uudella systeemillä 6 parhaan ero on 19p, vanhalla vain 12p
Tässä on mielenkiintoinen tilasto Pisteitä/kilpailut, joissa pisteillä (suluissa kerrat pisteillä) käytössä olevalla pistelaskutavalla:
1. Grönholm 9,500 (4) 2. Loeb 6,875 (8) 3. Solberg 6,000 (8) 4. Sainz 5,889 (9) 5. Burns 5,700 (10) 6. Märtin 5,375 (8) 7. Panizzi 4,667 (3) 8. C. McRae 4,500 (8) Rovanperä 4,500 (4) 10. Mäkinen 3,500 (6) 11. Duval 3,000 (5) Hirvonen 3,000 (1) A. McRae 3,000 (1) Robert 3,000 (1) 15. Gardemeister 2,250 (4) 16. Auriol 2,000 (2) Tuohino 2,000 (1) 18. Schwarz 1,500 (2) 19. Loix 1,000 (1) Lindholm 1,000 (1) Ginley 1,000 (1) Bugalski 1,000 (1)
Eli kyseessä on tasaisuuden ja varmuuden voitto vauhdista ja paremmuudesta
Suomalaiset eivät ole kovinkaan tasaisia.
|
Alkuun
|
|
|
|
#71217 - 05-10-2003 16:13
Re: San Remo MM-ralli 2003
|
puuha pete
Junior Member
Rekisteröitynyt: 24-05-2006
Viestejä: 0
|
Bosse perkele! 
Ei kai tässä auta kuin pitää peukkuja Loebille viimeisissä kisoissa.
|
Alkuun
|
|
|
|
#71219 - 05-10-2003 18:14
Re: San Remo MM-ralli 2003
|
Anonymous
Anonymous
Unregistered
|
Aivan sama tässä nyt enää on kuka se mestaruuden vie, kunhan ei peesailija-Riku! Tuollaiset kuskit vain pilaavat rallin maineen. On se kumma, kun ei MM-sarjan parhaalla autolla saa edes yhtä vaivaista voittoa aikaiseksi.
|
Alkuun
|
|
|
|
#71220 - 05-10-2003 18:15
Re: San Remo MM-ralli 2003
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Mutta kun kuskina onkin Riku!
|
Alkuun
|
|
|
|
#71221 - 05-10-2003 18:24
Re: San Remo MM-ralli 2003
|
error
Jäsen
Rekisteröitynyt: 05-10-2002
Viestejä: 2025
|
Grönholm keskeytti, Loeb voittoon (05.10.2003, klo: 16.13)
Rallin MM-sarja saattaa päättyä marraskuussa Cardifissa ranskalaisjuhlaan, kun Sebastien Loeb voitti San Remon kilpailun sunnuntaina ja nousi MM-sarjassa toiseksi. Toiseksi kaasutteli Peugeotin Gilles Panizzi. Paras suomalainen oli Tommi Mäkinen sijalla kymmenen. Markus Grönholm keskeytti kolmannelta sijalta viimeisellä erikoiskokeella.
Loeb nujersi Italian Merialppien asfalttikisan viimeisellä erikoiskokeelle sadekelin ja oikean rengasvalinnan turvin toiseksi kiirehtineen Peugeotin Gilles Panizzin 28,3 sekunnilla. Viron Markko Märtinin oli kolmas 54,6 sekuntia kärjelle jääneenä. Marcus Grönholm lähti kolmantena viimeiselle erikoiskokeelle, mutta teloi ajokkinsa pyörän ja keskeytti. Hän putoaa kuljettajien MM-sarjassa 19 pisteen päähän kärjestä. Tommi Mäkinen toi Subarunsa maalirampille 10:ntenä.
Sanremossa seitsemänneksi tullut britti Richard Burns johtaa MM-sarjaa kahdella pisteellä ennen Loebia. Kauden kolmannen MM-rallinsa voittanut Loeb on MM-sarjassa seuraavaksi ajettavien Korsikan ja Katalonian rallien ykkössuosikki. Burns on etukäteen parempi vain marraskuun Britannian rallissa Walesissa.
Loeb oli Sanremo-rallissa omaa luokkaansa. Hän johti kisaa alusta loppuun ja ajoi viisi pohja-aikaa. Panizzi nousi viidenneltä sijalta toiseksi ajamalla kahdella viimeisellä erikoiskokeella pohja-ajat. Hän valitsi ainoana kuskina erikoiskokeille ns. välikelin renkaat ja karkasi muilta sateen liukastamalla tiellä.
Koko matkan kakkosena Loebin kanssa kärjessä taistellut Märtin pyyhälsi seitsemän pohja-aikaa. Hän menetti mahdollisuudet voittojahtiin lauantaina, kun sai puolen minuutin aikasakon. Hänen autonsa ei suostunut käynnistymään tietokonevian vuoksi. Kolmanneksi hän putosi viimeisellä sateen liukastamalla erikoiskokeella.
Grönholmin MM-haaveet romahtivat
Grönholmille keskeytys Sanremossa tiesi, että mahdollisuudet nousta kuluvan kauden MM-sarjan kärkeen ovat teoreettiset, varsinkaan kun näyttää, että kuivalla asfaltilla Peugeotin kilpailukyky ei riitä Loebin ja Märtinin Citroenin ja Fordin vauhtiin. Testit Korsikaa ja Kataloniaa varten on jo ajettu, eikä autoihin ole luvassa muutoksia seuraaviin kahteen kisaan.
Peugeot on muutenkin suunnannut kehitysresurssit ensi kaudella MM-sarjaan tulevaan ajokkiin. Grönholm voi siten vain toivoa, että sade kostuttaisi Korsikan ja Katalonian asfaltit.
- Ainakin se sekoittaisi hyvin tilannetta, Grönholm uskoo.
Inkoolaisella on kauden mittaan ollut ongelmia useissa kisoissa: Suomessa kisa päättyi pyörän laakeri pettämiseen, Kreikassa ongelmana olivat polttoaineen paineet, Kyproksessa petti kardaani, Australiasta kisa jäi kesken ulosajon takia.
- Se kuitenkin tiedetään, että parempaan olisi pystytty, jos vehkeet olisivat toimineet, Grönholm summasi kuluvaa kautta.
Sanremo-rallissa Grönholm pysyi ennen keskeytystään kaikilla erikoiskokeilla kärkikaksikon tuntumassa ja pystyi parhaimmillaan kakkossijaan, mutta ei pohja-aikoihin. Inkoolaisen mukaan aikaerojen on pakko tulla ajokeista.
- Mitä olen muilta kuullut pätkiltä, niin kaksi kärkiautoa menivät tasaisesti kuin karting-autot. Meillä auto vaappuu ja huojuu ihan eri tavalla, Grönholm kertoi ennen keskeytystään.
STT-YLE
|
Alkuun
|
|
|
|
Moderaattori: sportadmin
|
|