Sivu all / 3 123>
Topic Options
#71632 - 01-04-2007 23:45 No huh huh!
KP-75 Poissa.
Member


Rekisteröitynyt: 11-02-2007
Viestejä: 58
Tämän kun luki, niin rupesi sapettaaan, Taitaa jäädä rallin seuraaminen muille...

Kaikki Ford-tallin autolla ajaneet kuljettajat saavat viiden minuutin aikasakon Portugalin MM-rallissa.

Rallin tuomaristo havaitsi sääntöjenvastaisuuden Ford-autojen takasivuikkunassa, joka oli puoli millimetriä liian ohut. Tuomaristo ei epäillyt Fordin tehneen asiaa tahallaan, koska Ford ei saanut siitä mitään etua, mutta langetti silti rangaistuksen sääntörikkomuksen johdosta.

Kaikki rallissa pisteille sijoittuneet suomalaiskuskit ajavat Fordilla. Marcus Grönholm putosi aikasakon myötä toiselta sijalta neljänneksi, Mikko Hirvonen kol*****lta sijalta viidenneksi ja Jari-Matti Latvala kuudennelta sijalta kahdeksanneksi

Alkuun
#71633 - 02-04-2007 06:42 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
Paljonko takasivuikkuna painaa? Paljonko kevyempi on takasivuikkuna, joka on puoli milliä liian ohut?

Oikea vastaus on, että joku taho haluaa sitruunatallin voittavan merkkimestaruuden.

Taitaa jäädä veikkaamiseni tältä vuodelta tähän.

Sitikan pyöränpultit kannattaisi varmaan punnita seuraavina.

Alkuun
#71634 - 02-04-2007 07:49 Re: No huh huh!
zala Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 9092
Loc: h Ness
Ai Grönholm yritti vilpistellä myös takalasilla. Melkoinen huijari.
_________________________
which witch watch which watch?

Alkuun
#71635 - 02-04-2007 07:51 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
Takalaseista puhuvat vain ne, jotka eivät ymmärrä taka- ja takasivulasien eroja.
Alkuun
#71636 - 02-04-2007 08:05 Re: No huh huh!
zala Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 9092
Loc: h Ness
Sori kun noi huijauksen yksityiskohdat ei tulleen kerralla selviksi.
Jatkossa ks siis täyttää rallipalstan Grönholmin haukkumisella koska se on huijari. Ihan niinkuin hiihtopalstat on täyttyneet Kuitusen haukkumisilla, vaikkakaan Kuitusen haukuille ei ole edes järjellistä syytä.
Grönholmihan yritti huijata ton lasin lisäksi myös liian kevyellä autolla, siis yhdessä kisassa. Siinäpä ks:lle jutun juurta useaksi vuodeksi eteenpäin.
_________________________
which witch watch which watch?

Alkuun
#71637 - 02-04-2007 08:06 Re: No huh huh!
jetro Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
No...melkoista viilaustahan tuo on...tosin ihan sääntöihinhän tuo perustuu.

Citikalla eivät kommentoineet, kun heiltä kysyttiin kuka asiasta oli "vihjannut" tuomaristolle. Eivätkä toiseenkaan kysymykseen kommentoineet...ja kysymys oli: Mistä teillä (Citikalla) tiedettiin Fordin takasivuikkunan olevan liian ohut?

Jos oltaisiin menty ihan tarkasti sääntökirjan mukaan, niin myös Sordo, Loeb, Stohl ja Galli olisi pitänyt hylätä.
Sordo ajoi pikataipaleella ovi auki, Loeb ja Galli pysäytti auton viimeisellä EK:lla heti maalilinjan jälkeen...ennen aikatarkastuspistettä. Stohl ajoi pikataipaleen ikkuna auki.

Ford ei halunnut tehdä mistään näistä ns. protestia. Citikalta niitä sensijaan sateli tuomaristolle jatkuvasti. Rikkeet olivat suunnilleen samantasoisia Citikoilla ja Fordeilla.
Pääsiäisherkun maku jäi Citikan touhuista suuhun...

Alkuun
#71638 - 02-04-2007 08:10 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
On se, Frequelin reilu mies.
Alkuun
#71639 - 02-04-2007 08:25 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
Garden hylkäys oli myös käsittämätön juttu, sillä autossa oli vielä neljäs pyörä paikallaan. Siitähän puuttui vain kumi, joten auto oli ajokelpoinen.

Kaikki varmaa luulivat, että uusi sääntö on tarkoitettu tilanteisiin, joissa ei ole paikkaa, johon saa vanteen kiinni tai vanne ei enää pyöri. FIA voisi kyllä selventää sääntöjä etukäteen jokusella esimerkillä, jotta linjaukset eivät selviäisi vain diskausten ja protestien kautta.

Sellaisen käytännön voisivat ottaa, että maaliaikatarkastusaemille kuskailtaisiin tuomariston jäseniä koptereilla. Voisivat siellä jo todeta, että auto ei ole enää liikenne- tai turvallisuuskelpoinen: pyöräkotelosta puuttuu liikaa tavaraa, turvakaaristo on vahingoittunut liiaksi yms.

Alkuun
#71640 - 02-04-2007 08:48 Re: No huh huh!
huugo Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 3959
Hyvä Zala !!
Alkuun
#71641 - 02-04-2007 09:13 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
Sen verran vedän takaisin, että joidenkin uutisten mukaan Tonin autosta olisi pyörä taittunut, joten hylkäys oli siinä valossa ymmärrettävä. Luin ensin jostakin, että hylkäys olisi tullut kumittomuudesta, mikä olisi älytöntä.
Alkuun
#71642 - 02-04-2007 10:03 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
Jetron mainitsemat asiat olisivat vaatineet hylkäykset, sillä hylättiinhän Raies Ruotsissa, kun toisesta kädestä puuttui hanska. Ikkuna auki ajaminen, väärään paikkaan pysähtyminen ja avoin ovi ovat kuljettajien valintoja, jotka pitäisi sääntöjen mukaan jättää tekemättä. FIA on jälleen perinteiden mukaisella linjattomuuden tiellä.
Alkuun
#71643 - 02-04-2007 12:34 Re: No huh huh!
jr888 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 12-09-2006
Viestejä: 4324
Loc: Tampere
Luulin tätä aprillijutuksi ihan tosissani.

Ei tällainen voi olla todellista..
_________________________



ihmisten edessä



Alkuun
#71644 - 02-04-2007 14:49 Re: No huh huh!
Ryan Smyth #94 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 07-06-2006
Viestejä: 22331
Loc: Jyväskylä
Säännöt ovat tiettävästi kaikille samat ja luulisi Fordinkin niihin tutustuneen ennen kauden alkua. Omaa tyhmyyttä, jos Loebille ja Citikalle annetaan siimaa tällä tavalla.
Alkuun
#71645 - 02-04-2007 22:18 Re: No huh huh!
Ospe Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 06-02-2002
Viestejä: 1989
bössytellen. ei olisi kannattanut.
Alkuun
#71646 - 02-04-2007 22:33 Re: No huh huh!
puuhis Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-08-2006
Viestejä: 2506
Loc: Espoo
säännöt on sääntöjä, mutta citikan 'ähäkutti-itku-kantelu meininki' on kaikkea muutakuin lajin eduksi tahi urheiluhengen mukaista.
Toivotaan muutamaa epäonnista keskeytyskisaa heille jatkossa.

Alkuun
#71647 - 02-04-2007 22:49 Re: No huh huh!
Ospe Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 06-02-2002
Viestejä: 1989
ja puuhis on saanut syylliset kiinni. onnittelen.
Alkuun
#71648 - 02-04-2007 23:55 Re: No huh huh!
puuhis Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-08-2006
Viestejä: 2506
Loc: Espoo
kiitos - eihän noita 2 tai 3 tallin sarjassa vaikea ole nimetä.

Onhan siellä taustalla lisäksi tuttu heebo nimeltä Nazir Hoosein (intialainen Fian puusilmä).

Hoosein oli tuomaristossa surullisenkuuluisassa Britannian GP:ssä 1998, jossa Mika Häkkinen kärsi oikeusmurhan. Michael Schumacher sai keltaisten lippujen aikana suorittamastaan ohituksesta pysähtymisrangaistuksen varikolla, mutta tuomaristo vetkutteli rangaistuksen tiedottamisessa niin pitkään, että Ferrarin taktikot hyödynsivät tilanteen edukseen. Schumi ylitti maalilinjan varikkosuoran puolelta ja kärsi pysähtymisrangaistuksen vasta kilpailun päättymisen jälkeen. Näin Schumi voitti kisan ennen Häkkistä. Samalla kaudella Hoosein oli myös kieltämässä McLaren-auton erikoisjarrua.

Alkuun
#71649 - 02-04-2007 23:58 Re: No huh huh!
puuhis Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-08-2006
Viestejä: 2506
Loc: Espoo
Rallin parissa Hoosein on tällä kaudella hylännyt mm. Argentiinan Juan Pablo Raiesin, joka ajoi Ruotsin rallissa yhden EK:n vain yksi ajohanska kädessään, sekä Juho Hännisen samaisessa rallissa vääränlaisen polttoainetankin takia. Viime vuoden Suomen rallissa Hoosein hylkäsi Hännisen vääränlaisen alusasun takia.
Alkuun
#71650 - 03-04-2007 06:43 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
Sitikan toiminta on äärimmäisen lyhytnäköistä lajissa, jossa kilpailukykyisiä autoja on vähän. Uusia talleja on varmaan helppo saada mukaan, kun luvassa on kyttäystä, jos satut pärjäämään.

Eiköhän tämä tarkoita sitä, että Grönholm lopettaa tähän kauteen ja Loeb kilpailee ensi kaudella vain keskeytyksiä vastaan. Se se vasta kivaa on sitten, kai.

Alkuun
#71651 - 03-04-2007 07:35 Re: No huh huh!
Ospe Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 06-02-2002
Viestejä: 1989
puusilmä tarkoittaa tarkkanäköisyyttä?
Alkuun
#71652 - 03-04-2007 08:12 Re: No huh huh!
aulis8 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 01-02-2002
Viestejä: 5525
Loc: Helsinki
Valikoivaa tarkkanäköisyyttä...
Alkuun
#71653 - 03-04-2007 08:21 Re: No huh huh!
Tervanuittaja Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 26-01-2007
Viestejä: 1454
Loc: Oulu region
No kuitenkin - Fordin laadunvalvonta ei käy kuin vitsistä. Minkähän moisia pelejä mahtaakaan linjalta tulla, jos edes käsityönä ei saada tehtyä määräykset täyttävää kulkuneuvoa
Alkuun
#71654 - 03-04-2007 08:27 Re: No huh huh!
jetro Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
No Fordin WRC-autolla ei ole mitään tekemistä Fordin tuotantoautojen kanssa...nimi tietysti on sama...siihen se sitten jääkin.

WRC-kaluston osat valmistetaan vain tuota kilpuria varten...joko itse M-sportin pajalla tai sitten alihankkija tuotantona. Lasit mm. tulevat alihankintana...ja varmasti sinne valmistajalle on tieto mennyt...millaiset ja kuinka paksut lasien pitää olla.

Alkuun
#71655 - 03-04-2007 08:28 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
Fordin insseillä on ainakin ollut liikaa sananvaltaa autoa kehitettäessä, sillä kilpa-auton ominaisuuksiin kuuluu etuhelma, joka heittää lumet tuulilasille, ja jopa Ruotsin olosuhteissa puuttuva lämmityslaite.

Nämä ratkaisut on tehty, vaikka kuljettajat ovat olleet toista mieltä. Ei siis olisi mikään ihme, jos takasivulaseissakin olisi toteutettu tuollaista innovatiivisuutta - siis, jos kyseessä ei ole ikkunoiden tekijän moka. Kuljettajat eivät tiedä ikkunoiden sääntöjenmukaisuuksista tai -vastaisuudesta, sillä kehittävät testeissä aivan muita autonosia.

Alkuun
#71656 - 03-04-2007 08:36 Re: No huh huh!
jetro Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
Muuten...pettymyksekseni arvostamani kirjoittaja zala on pahasti flopannut tässä ketjussa.
Heikohko provo...tai koston yritys...mikä lie!

Alkuun
#71657 - 03-04-2007 08:57 Re: No huh huh!
huugo Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 3959
Antaahan Zalan flopata täällä, kun toiset tekevät sen muilla palstoilla.
Alkuun
#71658 - 03-04-2007 08:58 Re: No huh huh!
Tervanuittaja Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 26-01-2007
Viestejä: 1454
Loc: Oulu region
jetro
Jäsen lähetetty 03 April 2007 08:27
--------------------------------------------------------------------------------
No Fordin WRC-autolla ei ole mitään tekemistä Fordin tuotantoautojen kanssa...nimi tietysti on sama...siihen se sitten jääkin.
WRC-kaluston osat valmistetaan vain tuota kilpuria varten...joko itse M-sportin pajalla tai sitten alihankkija tuotantona. Lasit mm. tulevat alihankintana...ja varmasti sinne valmistajalle on tieto mennyt...millaiset ja kuinka paksut lasien pitää olla.
===========================================
No kummassa on tai luulisi olevan parempi laadunvalvonta?

Alkuun
#71659 - 03-04-2007 08:59 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
Logiikkahan tässä puuttuu: välillä hylätään ja toisinaan annetaan aikasakko siten, että hyötyjä on selvä.

Hylkyjä on viimeisen vuoden aikana tullut mm. käärityistä kalsarien lahkeista siirtymällä ja tankkauspaikalle(?) pudonneesta ajohanskasta. Noista olisi kyllä voinut antaa varoituksetkin, kun ikkuna auki ajamisesta ei ole saanut mitään. Siirtymällä ei Aavan ihokarvat olisi edes kärähtäneet, jos autossa olisi syttynyt tulipalo, mutta ikkuna avoimena kilpailtaessa on aina sellainen vaara, että lipattaessa käsi jää auton alle.

FIA on vuosikymmenet antanut rangaistuksia, joista on vaikea löytää yhtenäistä linjaa - varsinkin rangaistuksetta jätetyt vilpistelyt huomioon otettaessa. Mahonen voisi alkaa tehdä tuolle asialle jotain, että tulisi tehdyksi muutakin kuin puolusteltua kutakin tuomariston ratkaisua jälkikäteen.

Alkuun
#71660 - 03-04-2007 09:04 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
Sitikan vilpistelyperinteet ovat pitemmät kuin monilla palstalaisilla on ikää: kun Minit diskattiin valojen vuoksi Montessa, tipahti voitto Pauli Toivosen syliin. Pali ajoi Citroenilla, jossa oli kirkkaat ajovalot, vaikka ranskalaisissa kilvissä kulkevissa autoissa piti olla keltaiset.
Alkuun
#71661 - 03-04-2007 14:00 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
Onneksi Sebastien on hyvin erilainen urheilullisuuden suhteen kuin Guy.
Alkuun
#71662 - 03-04-2007 17:29 Re: No huh huh!
jetro Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
"No kummassa on tai luulisi olevan parempi laadunvalvonta?"

Tuosta ei olekkaan kysymys, vaan vertasit Fordin tuotantoautoja WRC-kalustoon...niiden vertailu on turhaa...ja oikeastaan mahdotonta.

Alkuun
#71663 - 03-04-2007 20:29 Re: No huh huh!
Lasa Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 01-02-2002
Viestejä: 530
Ford nyt ei osaa edes tehdä kunnon tunkkeja
[Edited]

Alkuun
#71664 - 03-04-2007 20:43 Re: No huh huh!
zala Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 9092
Loc: h Ness
Jetro, jos viestini täällä on provoa, niin mitä on kyllössaaren _lukuisat_ Kaisa Varikseen taikka Virpi Kuituseen liittyvät viestit talven mittaan hiihto- ja Sapporo-palstoilla?
Lukuisten pilkkaviestiensä joukossa kyllössaari perusteli Varis- ja Kuitunen- haukkumisiaan toteamalla: kerran huijari, aina huijari (korostus s****la lukuisten, sillä niitä oli ja paljon).
Ajattelin vain muistuttaa kyltsäriä siitä, että jos tuo toteamus on voimassa hiihdossa, miksei sitten myös kyltsärin suosikkilajeissa rallissa ja formulassa? Epäilen että nämä lajit tarjoavat lukuisia mahdollisuuksia muistuttaa kyltsää omista älynväläyksistään.
_________________________
which witch watch which watch?

Alkuun
#71665 - 03-04-2007 21:46 Re: No huh huh!
Ospe Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 06-02-2002
Viestejä: 1989
Laajamittainen pitkäaikainen järjestelmällinen linssien viilaus auton keventämiseksi. Sanon.
Alkuun
#71666 - 03-04-2007 22:57 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
Tuo oli kyllä huippu, että Marti pyysi ulkopuolista apua oviongelman kanssa. Mäkisen Tommihan diskattiin aikoinaan ulkopuolisen avun vuoksi, vaikka hän yritti estää niitä auttelijoita, joista oli enemmän haittaa kuin hyötyä.

Logiikka on tosiaan hukassa.

Alkuun
#71667 - 04-04-2007 00:16 Re: No huh huh!
Ospe Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 06-02-2002
Viestejä: 1989
ei kaikilta
Alkuun
#71668 - 04-04-2007 00:25 Re: No huh huh!
jetro Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
zala: nuohan ovat mielipide-eroja ja keskustelupalstalla omia mielipiteitä esitetään, joten liene turhaa levitellä erimielisyyksiä muualle kuin missä alkuperäinen erimielisyys on alkanut.

Mutta taistelkaa nyt sitten...sen tiedän kokemuksesta, että zalan kanssa on turha väitellä...joten en väitä edes tästä asiasta.
Todellinen jääräpää, mutta positiivisessa mielessä

Alkuun
#71669 - 04-04-2007 05:39 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
Lasa, tunkkiongelma koskee useita merkkejä. Fordin kirje heidän ongelmastaan oli mauton ja siinä yritettiin vierittää vastuu asiakkaalle, joten täkäläinen maahantuoja on ansainnut kaiken heidän suuntaansa lentävän loan.

Itse en ole kuullut kenenkään uuden auton ostaneen kertoneen, että minkään merkin myyjä olisi kehottanut olemaan käyttämättä tunkkia. Eikä itsellenikään sellaisesta yhdenkään uuden auton kohdalla mainittu - eikä aikoinaan vanhojen autojenkaan omistussuhteiden muuttuessa. Kai tuollainen pitäisi myyntitilanteessa kertoa?

Alkuun
#71670 - 04-04-2007 09:07 Re: No huh huh!
zala Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 9092
Loc: h Ness
Jetro, mitkä ovat mielipide-eroja?
Siis: Kuitunen ja Varis eivät ole vilpistelleet tänä kilpailukautena ja heillä molemmilla on kiistaton kilpailuoikeus. Tämä ei ole mielipideasia vaan totuus.
Sen sijaan rallikuskit Grönholmin johdolla ovat vilpistelleet, todistetusti.
Jos tätä vilpistely-keskustelua käy hiihtäjittäristä, kyseessä on "mielipide-ero", jos rallikuskeista silloin kyseessä on "heikohko provo".
Vai miten?
_________________________
which witch watch which watch?

Alkuun
#71671 - 04-04-2007 09:13 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
Kun rallikuskit ovat itse vaihtaneet renkaita siirtymillä tai pätkillä, he ovat pehmeissä paikoissa laittaneet vararenkaan auton alle kyljelleen mahdollisen tunkin vajoamisen vuoksi. Siis tunkkisysteemistä riippumatta.

Tätä vanhaa ja hyvää konstia taitaa moni omatoimivaihtaja käyttää nykyisinkin, vaikka alustana olisi asfaltti.

Alkuun
#71672 - 04-04-2007 09:49 Re: No huh huh!
jetro Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
zala:
No jos se ei ole mielipide ero niin ei sitten mikään, kun toinen sanoo kerran kärähtänyttä aina vilpistelijäksi ja toinen taas ei sano.

Älä nyt ala vänkäämään taas päivänselvää asiaa vastaan.

Oot kyllä aika jääräpää...sinulla on omat mielipiteesi ja et suvaitse millään toisten näkemyksiä asioista. Luulisi olevan elämän vaikeaa tuollaisella periaatteella.

Fordin alihankkija on mokannut...ja Grönholmilla ei ole mitään tekemistä tuon liian ohuen takasivuikkunan kanssa...sen on jopa Sebastien Loeb sanonut omilla nettisivuillaan. Loeb ei olisi halunnut, että Grönholmia rangaistaan, vaan rangaistus olisi pitänyt kohdistaa Fordin merkkipisteisiin...eli myös Loeb samaa mieltä muiden kuljettajien kanssa.
Joten syyte nimenomaan kuljettajiin kohdistuvasta syytöksestäsi on vailla totuuspohjaa.

Alkuun
#71673 - 04-04-2007 09:51 Re: No huh huh!
jetro Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
"rallikuskit Grönholmin johdolla ovat vilpistelleet, todistetusti."

Siis tuo väite on niin pashapuhetta kuin vaan joku voi olla. Kannattaa perehtyä ja tutustua tosiseikkoihin, ennenkuin alkaa tuollaista väittämään.

Alkuun
#71674 - 04-04-2007 10:35 Re: No huh huh!
jr888 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 12-09-2006
Viestejä: 4324
Loc: Tampere
"Fordin alihankkija on mokannut...ja Grönholmilla ei ole mitään tekemistä tuon liian ohuen takasivuikkunan kanssa...sen on jopa Sebastien Loeb sanonut omilla nettisivuillaan. Loeb ei olisi halunnut, että Grönholmia rangaistaan, vaan rangaistus olisi pitänyt kohdistaa Fordin merkkipisteisiin...eli myös Loeb samaa mieltä muiden kuljettajien kanssa."

Onko Loebin talli tätä mieltä myös?
_________________________



ihmisten edessä



Alkuun
#71675 - 04-04-2007 10:39 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
Tietenkään Sitikka ei kommentoi mitään, sillä sehän [on] valittamisen ja vilpistelyn kantaisä tässä lajissa. Jos tuota epäilee, kannattaa tutustua Monten historiaan 1960-luvulla.
[Edited]

Alkuun
#71676 - 04-04-2007 12:56 Re: No huh huh!
zala Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 9092
Loc: h Ness
jetro: "No jos se ei ole mielipide ero niin ei sitten mikään, kun toinen sanoo kerran kärähtänyttä aina vilpistelijäksi ja toinen taas ei sano."
Ei ole mielipideasia sanoa Kuitusta taikka Varista vilpistelijäksi (yhä) vaan se on epätosi väite. Provo.

jetro: "Älä nyt ala vänkäämään taas päivänselvää asiaa vastaan."
Sen sijaan sulla on oikeus vängätä?
Ja sinä määrität mikä on "päivänselvää" ja mikä ei? Takavuosilta muistan jetro sun sanoneen ettet edes usko Kuitusen tietoisesti käyttäneen kiellettyjä aineita vaan oli ollut oman tietonsa mukaan suola-sokeritiputuksessa. Jonka Virpi myös kertoi itse.
Puolustan Kuitusta ja Varista, heidän kilpailuoikeuttaan ja Suomen edustusoikeuttaan siitä huolimatta, että molemmat ovat doupanneet.

jetro: "Oot kyllä aika jääräpää...sinulla on omat mielipiteesi ja et suvaitse millään toisten näkemyksiä asioista. Luulisi olevan elämän vaikeaa tuollaisella periaatteella."
Ehkäpä mutta se on täysin oma asiani ja ei luulisi haittaavan vaikkapa sua. Voisin tietysti väittää vastaan, mutta mitäpä se asia tänne kuuluu?
Sen sijaan en ymmärrä miksi mun pitäisi päästää kyltsäri helpolla. Itsehän se homman aloitti, en minä. Jos tilaisuus tulee ja jos sille päälle satun, muistutan kyllä. Kyltsäri on itse homman aloittanut, nielköön tämänkin.
Minä en siis väitä etteikö Kuitunen ja Varis olisi käyttänyt kiellettyjä aineita joskus. Mutta moista jatkuvaa provoilua he eivät ole ansainneet (minun mielestäni) ja siksi kirjoitin mitä kirjoitin ja sen asian luulisin olevan selvää vaikkapa jetrolle.

jetro: "Fordin alihankkija on mokannut...ja Grönholmilla ei ole mitään tekemistä tuon liian ohuen takasivuikkunan kanssa...sen on jopa Sebastien Loeb sanonut omilla nettisivuillaan."
Rallissa (kuten monissa muissakin urheilulajeissa, tosin ralli on keskimääräistä enemmän suoritusvälineistä kiinni) arvioidaan koko paketti. Niin hyvässä kuin pahassakin. Jos Grönholmin paketti pelaa, niin fanien mielestä Grönholm on hyvä ja paras ja ties mitä, kaluston osuus mainitaan vain korkeintaan sivulauseessa.
Jos talli taikka joku toimittaja mokaa, vastuuta ei _tietenkään_ voi laittaa Grönholmin niskoille...

jetro: "Siis tuo väite on niin pashapuhetta kuin vaan joku voi olla. Kannattaa perehtyä ja tutustua tosiseikkoihin, ennenkuin alkaa tuollaista väittämään."
No esitäpäs vedenpitävä todiste siitä että Grönholm ei tiennyt että kyseinen lasi on liian ohut ja sääntöjen vastainen.
_________________________
which witch watch which watch?

Alkuun
#71677 - 04-04-2007 13:02 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
Noita kuljettajakaksikkojen renkaanvaihtoja on tullut joskus nähtyä paikanpäällä. Näppäriä ja nopeita käsiä.
Alkuun
#71678 - 04-04-2007 13:48 Re: No huh huh!
agent082 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 20-05-2005
Viestejä: 1905
Meni kyllä tämä juttu itsellä aluksi aprillipilan piikkiin.
Alkuun
#71679 - 04-04-2007 13:57 Re: No huh huh!
jetro Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
zala:
Kyseessä on mielipideasia. Kuten jo sanoin, toinen pitää esim Kuitusta aina vilpistelijänä, koska on kerran kärähtänyt. Toinen taas ei pidä, koska on rangaistuksensa kärsinyt.
Itse en usko edelleenkään Virpin ja Millan koskaan tietoisesti käyttäneen hemohessiä. Tätä mieltä olen ollut aina ja olen tulevaisuudessakin, kunnes toisin näytetään toteen.

Tuskin kannaattaa päästää helpolla, mutta tämä ei ole oikea paikka (rallipalsta) alkaa puolustella Kuitusta (Millan olet unohtanut kokonaan)...vaan nuo murinat olisi ollut parempi pitää tuolla hiihto-osastolla.

Bosse ona aina korostanut, että kaluston pitää olla täysin kunnossa jos aikoo pärjätä...mutta myös hyvällä työkalulla pitää olla hyvä kuljettaja menestyäkseen. Esim. zala tuskin saisi edes WRC-autoa käyntiin.
Joten lajia ymmärtävät pitävät rallissa menestymistä kuljettajan, teamin ja kaluston yhteistyönä. Lajia seuraamattomien ajatuksiin on turha ottaa kantaa.

"No esitäpäs vedenpitävä todiste siitä että Grönholm ei tiennyt että kyseinen lasi on liian ohut ja sääntöjen vastainen."

Todistetta on aivan riittävästi siinä, että Grönholm ja Hirvonen ovat Fordin M-sportilla töissä kuljettajina ja kaluston testaajina. He vain käyttävät työpaikkansa tarjoamaan työkalua ammattinsa suorittamiseen. He eivät osallistu millään tavalla auton sääntöjen mukaisuuksien tarkastamiseen. Tallin insinöörien tehtävänä on seurata tuota asiaa ja lopullisessa vastuussaa asioista on tallipäällikkö...tassä tapauksessa M-sportin toimitusjohtaja Malcolm Wilson.

Tuohon todisteen vedenpitävyyteen voisi tehdä vastakysymyksen, että esitä vedenpitävä todiste...ettei Virpi, kaisa tai joku muu EI vilpistele hiihdossa tällä hetkellä jollakin sellaisella aineella joka ei näy testeissä.
Mutta en sellaista tee, koska tuohon on mahdoton luotettavasti vastata...edes zalan.
Koska vastaukseksi ei riitä se, että ei ole kärähtänyt testeissä viime kaudella.

Tää on just tätä zalan kanssa vänkääminen...aivan uskomattomien perusteiden kyselyjä ja todisteiden kaivelemista...kun ei pienessä mielessään voi zala koskaan hyväksyä toisten mielipiteitä. Joten älä kysy minulta enää mitään koska en tule niihin vastaamaan. Päivänselvyyksistä on turha vääntää rautalangasta asiasta tietämättömälle
[Edited]

Alkuun
#71680 - 04-04-2007 14:28 Re: No huh huh!
jetro Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 08-11-2002
Viestejä: 13873
Niin ja vielä...tuskinpa kukaan Fordin WRC-autolla kisaan lähtenyt kuljettaja olisi suostunut lähtemään koko kisaan, jos olisivat tienneet tuon auton rakenteessa olevan säännön vastaisen osasen....tai ainakin joku olisi asiasta älähtänyt.
Ja jos aivan tarkaksi asian tiimoilta ryhdytään, niin tuo seikka olisi pitänyt havaita jo autojen katsastuksessa ennen kilpailua. Siinä tarkistataan auton ns. liikennekelpoisuus ja lisäksi FIAn sääntöjen noudattaminen.

Alkuun
#71681 - 04-04-2007 15:04 Re: No huh huh!
zala Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 9092
Loc: h Ness
jetro: "Tuskin kannaattaa päästää helpolla, mutta tämä ei ole oikea paikka (rallipalsta) alkaa puolustella Kuitusta (Millan olet unohtanut kokonaan)...vaan nuo murinat olisi ollut parempi pitää tuolla hiihto-osastolla."
Miksei mutta minusta olisi vielä parempi jos sitä - välillä loputonta ja (minusta) perusteetonta - jankkausta ei tarvitsisi nähdä edes siellä. Millasta en ole puhunut siksi, koskei se noissa hiihtopalstojen doping-provoissa edes esiintynyt (en ainakaan muista).
Jetro, jos nuo hiihto-provot nyt tämän väännön tuloksena loppuu, niin hyvä ja minun puoleltani aihe on loppuunkäsitelty. Jos toisin on, en lupaa yhtään mitään.

jetro: "Esim. zala tuskin saisi edes WRC-autoa käyntiin."
Saan pleikalla.
Muuten en varmastikaan saa, tai ainakin parempi olisi etten saisi. Edes käyntiin...

jetro: "Todistetta on aivan riittävästi siinä, että Grönholm ja Hirvonen ovat Fordin M-sportilla töissä kuljettajina ja kaluston testaajina...."
Ok. Tuo on riittävä todiste. Vakuutti minut.

jetro: "Tuohon todisteen vedenpitävyyteen voisi tehdä vastakysymyksen, että esitä vedenpitävä todiste...ettei Virpi, kaisa tai joku muu EI vilpistele hiihdossa tällä hetkellä jollakin sellaisella aineella joka ei näy testeissä."
Siis ainoat argumentit ovat käryäminen taikka käryämättömyys doping-testeissä. Millään muulla asialla ei minkäänlaista todistusvoimaa. Tytöt ovat itse todistaneet oman puhtautensa.
_________________________
which witch watch which watch?

Alkuun
#71682 - 04-04-2007 15:08 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
Yksi vilpistely oli Peugeot'n helmat. Silloin ei ymmärretty aerodynamiikan merkitystä yhtä hyvin kuin nyt ja aiheellinen diskaus johti lopulta koko osakilpailun mitätöintiin. Nyt ymmärrettäisiin paremmin.
Aihetta vieraana pitävät: San Remo 1986.

Alkuun
#71683 - 13-04-2007 09:42 Re: No huh huh!
Virus_dup1 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 15923
Loc: yes
fordin moka onkin loppujen lopuksi ranskalaistallien syytä. nykyisten ja etenkin entisten...
Alkuun
#71684 - 13-04-2007 23:52 Re: No huh huh!
Ospe Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 06-02-2002
Viestejä: 1989
Lahdessa vilpistelijöiden hännystelijät syyttivät tallipäällikkö Lereimiä kaikesta mahdollisesta. eli ei mitään uutta auringon alla.
Alkuun
#71685 - 14-04-2007 07:30 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
Kuinkakohan monen (tuomariston ulkopuolisen) mielestä Urmo Aavan diskaaminen viime vuoden Jyskälässä oli paras mahdollinen ratkaisu?
Alkuun
#71686 - 17-04-2007 13:28 Re: No huh huh!
musikka Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 25-10-2006
Viestejä: 4377
..poniravit ovat urheilua siinä kuin rallikin..
Alkuun
#71687 - 18-04-2007 13:11 Re: No huh huh!
kyllössaari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 16-09-2006
Viestejä: 9114
Loc: Helsinki
Aikasakon aiheuttaneet takasivulasit olivat 3,1 mm:ä paksuja, kun sääntöjen mukaan pitäisi olla 3,5.

Asia selviää Fordin selityksestä asiaan liittyen.

Saapas nähdä, kuinka monta uutista maikkari saa tuosta selityksestä aikaiseksi ja koska ne ilmestyvät.
[Edited]

Alkuun
#71688 - 18-04-2007 22:48 Re: No huh huh!
Ospe Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 06-02-2002
Viestejä: 1989
no urheileehan siinä se poni
Alkuun
Sivu all / 3 123>


Moderaattori:  sportadmin 
Siirry

Generated in 0.062 seconds in which 0.016 seconds were spent on a total of 16 queries. Zlib compression disabled.