Sivu 1 / 1 1
Topic Options
#785055 - 12-03-2012 10:20 Mietaa pelastaa Suomen hiihdon
hyde2 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 28-03-2009
Viestejä: 1538
Arto Nybergin vieraana Ylen suorassa lähetyksessä sunnuntaina ollut Juha Mieto vaatii hiihtoperhettä saman pöydän ääreen kauden jälkeen. Mieto ei antanut ohjelmassa kovin korkeaa arvosanaa Suomen hiihdon nykytilalle.

- Ilman Kaisa Mäkäräistä on menty niin sanotusti pyllyllensä, Mieto sivalsi.

- Kovat yksittäiset hiihdot mm. Mäkäräiseltä ovat hämäneet, Mieto muistutti ja uskoo yksittäisten onnistumisten peittävän hiihdon nykytilan todellisuuden.

Mieto kertoo olevansa valmis auttamaan, jos hänen tarjoamansa apu vain hiihtojohdolle kelpaisi.

- Olen todella huolestunut. Minuun on niin paljon otettu yhtetyttä eri sektoreilta. Haluaisin auttaa rehellisesti, en halua mennä mattoja vetämään kenenkään alta.


Miedolla oli Ylen suorassa lähetyksessä esittää yksi tärkein asia, mistä koko hiihtoperheen pitäisi hänen mukaansa aloittaa. Hän ehdotti kauden päättymisen jälkeen järjestettävää poikkeuksellista kokoontumista kaikkien hiihtovaikuttajien kesken.

- Kritiikkipalaveri, mihin mennään miettimään missä on tehty virheitä. Paikalle kaikki aktiivit, koko johto, kaikki henkilökohtaiset valmentajat, hiihdon valtuuston johto... Mieto luetteli.

- Että kukaan ei pääse sanomaan että ei ole sanottu tai että on ymmärtänyt väärin.

Mieto kertoi suoraan myös osa-alueen, missä hän osaisi itse parhaiten auttaa.

- Se mitä minä olen tarkoittanut, kun olen sanonut kun olen puhunut paperivalmentajista. Nykyvalmentajat ovat paljon sellaisia jotka eivät ole itse olleet aktiivihiihtäjiä. Ei ole sisäistä tietoa siitä mitä aktiivien sisällä liikkuu. Ei kaikki valmentajat osaa sisäistää sitä mitä valmennettavien sisällä liikkuu kuukausia ennen kun kisaan valmistaudutaan.

"Kuin halolla päähän"

Miedon mukaan hiihtäjiä valmennetaan nykyään liikaa mittareilla.

- Lähes puolet on sisäistä paloa. Sitä nykyvalmentajilla ei ole antaa. Sitä on antaa meillä vanhoilla juperoilla.

- Kun urheilija on itsensä suggeroinut kovaan tilaan, niin se on kovempi laite kuin mikään avaruusalus. Jos valmentaja huutaa kuudessa kilometrissä että olet seitsemän sekuntia alle, niin se on kuin halolla löisi päähän, Mieto sivalsi nykyvalmennusta.

Alkuun
#785061 - 12-03-2012 12:07 Re: Mietaa pelastaa Suomen hiihdon [Re: hyde2]
Volmari Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 8920
Tuota itsensä suggerointia ei Miedon jälkeen liene kukaan suomalainen hiihtäjä osannut. Ainakaan sitä ei menestyksensä salaisuudeksi maininnut sen kummemmin Marja-Liisa, Marjo kuin Mikakaan.
Alkuun
#785093 - 12-03-2012 19:40 Re: Mietaa pelastaa Suomen hiihdon [Re: Volmari]
Maister Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 15264
Loc: Jyväskylä
Mistäs sen tietää.. eivät ainakaan samalla tavalla ole asiaa tuoneet esiin. Ihmiset ovat erilaisia, tästä syystä monet menestyneet urheilijat eivät pärjää valmentajina kun eivät osaa ottaa tätä huomioon, valmennettavan pitäisi olla klooni valmentajastaan jotta saisi jotain aikaiseksi.

Näitä ”puolihulluja” menestyjiä ovat mm. Väätäinen ja Ukkola. Kun valmennettavat eivät ole samanlaisia, niin eihän siitä mitään tule.

Alkuun
#785098 - 12-03-2012 21:05 Re: Mietaa pelastaa Suomen hiihdon [Re: Maister]
UC Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 23-05-2006
Viestejä: 4128
ensin korvavalot päälle, että saadaan valoa tunneliin ja sitten menox. lumevalotkin auttavat tappion hetkellä.
Alkuun
#785164 - 13-03-2012 16:34 Re: Mietaa pelastaa Suomen hiihdon [Re: UC]
Virus_dup1 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 15923
Loc: yes
mittareita ja käyriä tulkitsemalla suomen kestävyysurheilu on poljettu suohon. nykyään mahdollinen menestys rakennetaan pöljiinpäiviin.
Alkuun
#785170 - 13-03-2012 17:28 Re: Mietaa pelastaa Suomen hiihdon [Re: Virus_dup1]
hyde2 Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 28-03-2009
Viestejä: 1538
Ja Nykäsen Matti pelastaa mäkihypyn.
Alkuun
#785191 - 13-03-2012 21:00 Re: Mietaa pelastaa Suomen hiihdon [Re: UC]
Maister Poissa.
Jäsen


Rekisteröitynyt: 14-08-2006
Viestejä: 15264
Loc: Jyväskylä
Taskulamppu persiiseen.. vanha iso maglite löysi uuden tehtävän.. olen kuin uusi mies. Suosittelen.
Alkuun
Sivu 1 / 1 1


Moderaattori:  sportadmin 
Siirry

Generated in 0.025 seconds in which 0.004 seconds were spent on a total of 16 queries. Zlib compression disabled.