Etnografinen tutkimustoimisto Kenno paneutui keväällä 2015 neljän eri ikäisen eri puolilla Suomea asuvan henkilön media-arkeen selvittääkseen, mitä tavalliset suomalaiset ajattelevat moninaisuudesta mediassa. Julkisen palvelun mediayhtiönä Yle pohtii, miten se voisi varmistaa moninaisten mediasisältöjen tarjonnan mediakäytöltään hyvin erilaisille yleisöille.
Kaikki maailman netinkäyttäjät ovat Facebookissa – paitsi kiinalaiset. Melkein 1,5 miljardista kansalaisesta riittää käyttäjiä monelle kiinalaiselle, ja kiinankieliselle, palvelulle. Huang Weiguolle tärkeimpiä välineitä ovat LinkedIn ja Twitter-kopio Weibo .
Facebook-läsnäolo voi olla muutakin kuin omien juttujen jakamista. Tässä viisi Facebook-vinkkiä toimittajalle ja toimituksille - miksei muillekin - kuinka omaa Facebook-läsnäoloa voi jalostaa.
Pinterest on kokenut hurjaa nousua, uusia käyttäjiä näkyy tupsahtelevan tuttavapiireistäkin jatkuvasti. Hyvin fokusoitu, yksinkertainen palvelu voi kasvaessaan ottaa kokonaan uusia rooleja ja järkyttää palveluiden valtatasapaina. Mutta kasvamaan kaikista sosiaalisista kuvanjakopalveluista onnistui juuri Pinterest? Tuuria vai hyvää suunnittelua tai markkinointityötä?
Yle on suomalaisten omistama yhtiö, joten kansalaisilla on oikeus tietää, mihin heidän tv-maksurahojaan käytetään. Mikä Ylessä on kiinnostavaa? Miten ja minkälaista tietoa kaipaat Ylestä?