Avoimuuden merkitys media-alan toimintaympäristössä kasvaa merkittävästi. Miten Ylen pitäisi vastata yleisön odotuksiin avoimuudesta? Tarjoamalla avointa dataa ja avaamalla internetpalvelujen rajapintoja?
Euroviisut ja jääkiekon MM-kisat näkyivät selvinä piikkeinä Ylen web-palveluissa viime viikolla. Kaikkiaan Yle.fi:n eri palveluissa käytiin viime viikolla 2,2 miljoonan eri selaimen voimin. Kyseessä on kaikkien aikojen ennätys.
Erityisen vilkkaasti kävijöitä virtasi Areenaan, jossa sekä lauantaina että sunnuntaina käynnistettiin yli miljoona videoklippiä tai -streamia.
Ylen internet-strategiassa ydinkokonaisuudet ovat: Uutiset, Areena, Elävä arkisto ja Lapset. Näitä kokonaisuuksia kehitetään pitkäjänteisesti. Voi ennustaa, että kehitys jatkuu niin kauan kuin Yle on ylipäätään olemassa.